اپل بی‌خیال حسگر تشخیص اثر انگشت روی آیفون ۸ شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از شایعاتی که همیشه درباره آیفون ۸ وجود دارد، محل قرار گرفتن حسگر تشخیص اثر انگشت بود. در ابتدا گفته شده بود که این حسگر با حذف دکمه خانه از روی گوشی به زیر صفحه نمایش می‌رود. بعدا هم گفته شده که به احتمال زیاد حسگر تشخیص اثر انگشت به پشت گوشی منتقل می‌شود و یا روی دکمه‌ای که در کنار گوشی تعبیه شده، قرار میگیرد. حالا با توجه به مطلبی که در سایت AppleInsider قرار گرفته، اپل کلا بی‌خیال قرار دادن حسگر تشخیص اثر انگشت یا Touch ID‌ زیر صفحه نمایش شده است. اتفاقی باعث شده سامسونگ بتواند سال آینده این ویژگی را روی گلکسی اس ۹ قرار دهد.

قبلا شایعه شده که سامسونگ هم قصد دارد حسگر تشخیص اثر انگشت گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ را زیر صفحه نمایش قرار دهد، اما این حسکر روی صفحه نمایش تاثیر می‌گذاشت و باعث می‌شد که رنگ‌ها بد نشان داده شوند. به همین دلیل سامسونگ هم چنین کاری را انجام نداد. در حالی که هنوز مشخص نیست که چرا اپل هم این کار را انجام نداده، شایعات می گویند که مشکلات به وجود آمده برای صفحه نمایش می‌تواند یکی از دلایل این اقدام باشد.

شایعات می‌گویند که اپل تصمیم گرفته سنسور تشخیص اثر انگشت را روی دکمه‌ای قرار دهد که در کنار گوشی قرار گرفته است. همچنین این شرکت یک حسگ تشخیص صورت سه ‌بعدی روی آیفون ۸ قرار داده که می‌تواند از زاویه‌های مختلف متوجه صورت افراد بشود و قفل گوشی را باز کند.

 

منبع: appleinsider

‌‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه