اپل از watchOS 5 رونمایی کرد

۱۴ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
watchOS 5

یکی دیگر از خبرهای مهم روز اول کنفرانس WWDC 2018، معرفی watchOS 5 بود. از بین قابلیت‌های تازه‌نفس این نسخه می‌توانیم به قابلیت‌های جدید مرتبط با سلامتی اشاره کنیم.

در زمینه‌ی قابلیت‌های مربوط به سلامتی، در watchOS 5 مشخصه‌ای وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد دوستان خود را به چالش‌های ۷ روزه‌ی مختلفی دعوت کنند. علاوه بر این، انواع مختلفی از فعالیت‌های مربوط به یوگا و کوه‌نوردی در این نسخه از سیستم‌عامل تعریف شده است. دونده‌ها هم می‌توانند از بهبودهای صورت‌گرفته در ردیابی و شمارش گام‌ها استفاده کنند. اما شاید مهم‌ترین ویژگی این نسخه‌ی جدید، قابلیت تشخیص حرکات ورزشی است. با توجه به این قابلیت، اگر اپل واچ تشخیص دهد کاربر فعالیت ورزشی تازه‌ای را شروع کرده، می‌تواند به کاربر پیشنهاد دهد که ابتدا حرکات ورزشی عقب‌افتاده را انجام دهد یا در انجام صحیح حرکات به او کمک برساند.

watchOS

یکی دیگر از امکانات جذاب watchOS 5، امکان برقراری صوتی بین دارندگان اپل‌واچ است.

یکی دیگر از امکانات جذاب watchOS 5، امکان برقراری صوتی بین دارندگان اپل‌واچ است. این قابلیت که مشابه واکی‌تاکی است، به کاربران اجازه می‌دهد با نگه‌داشتن دکمه‌ی کناری ساعت صحبت کنند و طرف مقابل هم از طریق ساعت صدای آن‌ها را بشنود.در این نسخه‌ی جدید، واچ‌فیس‌های سیری در زمینه‌ی نمایش اطلاعات مربوط به ورزش، نقشه‌ها و ضربان قلب پیشرفته‌تر عمل می‌کنند و همچنین کاربران می‌توانند از قابلیت Shortcuts که همراه با iOS 12 معرفی می‌شود، استفاده کنند. اپل اعلام کرده که برای استفاده از سیری دیگر نیازی به گفتن Hey Siri وجود ندارد و کاربران با بلند کردن دست خود می‌توانند با این دستیار دیجیتالی صحبت کنند.

مانند iOS 12، این نسخه‌ی watchOS هم از نوتیفیکیشن‌های گروهی پشتیبانی می‌کند و اپل اعلام کرده که به‌دلیل بهره‌گیری این نوتیفیکیشن‌ها از قابلیت‌های جدید، کاربران بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن‌های مرتبط، قادر به انجام کارهای مختلفی خواهند بود.

منبع: The Verge

 

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه