اپل همچنان سودآورترین شرکت در بازار موبایل است

۲۹ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اپل

اگرچه سال ۲۰۱۹ از لحاظ سودآوری بهترین سال برای شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند نبوده است، اما در هر صورت طبق یک گزارش منتشر شده اپل در زمینه‌ی سودآوری در بازار گوشی‌های هوشمند همچنان حرف اول را می‌زند. شرکت Counterpoint Research در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که در سه‌ماهه سوم سال جاری، شرکت اپل با وجود اینکه تنها ۳۲ درصد از درآمد مربوط به بازار موبایل را کسب کرده، ولی توانسته ۶۶ درصد از سود کل این بازار را از آن خود کند.

در این میان باید خاطرنشان کنیم که در این گزارش، محدوده زمانی مربوط به فصل تعطیلات در نظر گرفته نشده است. برای مقایسه، می‌توانیم به آمار مربوط به سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ اشاره کنیم که اپل موفق شد ۸۰ درصد از سود این بازار را برای خود به ارمغان بیاورد و امسال هم انتظار می‌رود شاهد تکرار همین روند باشیم.

اپل

در بین ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر امسال، سامسونگ توانسته ۱۷ درصد سود این بازار را کسب کند. این سود تا حد زیادی به فروش بالای گوشی‌های سری گلکسی A و نوت ۱۰ برمی‌گردد. در رتبه‌های بعدی هم به ترتیب شاهد نام‌های هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی هستیم.

تحلیلگر شرکت Counterpoint خاطرنشان کرده برندهای چینی توانسته‌اند روند سودآوری خود را افزایش بدهند ولی حاشیه سود این شرکت‌ها به نزدیکی حاشیه سود اپل هم نمی‌رسند. از طرفی دیگر، در سال ۲۰۲۰ شرکت‌ها گوشی‌های ۵G را روانه‌ی بازار خواهند کرد و به همین خاطر شرکت‌های چینی می‌توانند متوسط قیمت گوشی‌های خود را افزایش بدهند.

منبع: GSM Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه