اپل مشکل حجم برنامه‌ها در iOS 9 را حل کرد

۱۴ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل مشکلاتی را که مانع از اضافه شدن ویژگی app-thinning به iOS 9 شده بود، حل کرد.

کاهش حجم برنامه‌ها به ویژه برای کسانی که از محصولات ۱۶ گیگابایتی این شرکت استفاده می‌کنند، مفید خواهد بود.

سیستم عامل iOS 9 یک ویژگی «کاهش حجم برنامه» (app-thinning) برنامه دارد که توسعه‌دهندگان با استفاده از آن می‌توانند برنامه‌ها را به گونه‌ای طراحی کنند که بتوان حجم اولیه‌ی آن‌ها را در آیفون و آیپد کاهش داد. این ویژگی باعث می‌شود از ظرفیت حافظه‌ی داخلی استفاده‌ی بهینه شود. اما به دلیل مشکلاتی که از بک‌آپ iCloud ناشی می‌شد، اپل نتوانست با انتشار iOS 9 این گزینه‌ را ارایه دهد. اما حالا این شرکت به توسعه‌دهندگان خبر داده است که این مشکل رفع شده و برنامه‌هایی که قابلیت کاهش حجم دارند در اختیار آن دسته از کاربران قرار می‌گیرند که از سیستم عامل iOS 9.0.2 استفاده می‌کنند.

کاهش حجم برنامه‌ها به ویژه برای کسانی که از محصولات ۱۶ گیگابایتی این شرکت استفاده می‌کنند، مفید خواهد بود؛ ظرفیت ۱۶ گیگابایت برای بسیاری از افراد کافی نیست. وقتی که برنامه‌ها فضای کمتری را اشغال کنند، کاربران آیفون و آیپد می‌تواند بخشی از حافظه‌ی از دست رفته‌شان را بازگردانند؛ البته برنامه‌ای که دانلود کرده‌اند باید از ویژگی کاهش حجم پشتیبانی کند.

وقتی که از «فیل شیلر» (Phil Schiller)، نایب رییس ارشد اپل، درباره‌ی ظرفیت کم ۱۶ گیگابایتی سوال شد، او جواب داد: “هر روزه تعداد بیشتری از افراد برای ذخیره‌ی اسناد و فایل‌های مختلف موسیقی، ویدیو و تصویر به سرویس iCloud روی می‌آورند. از همین رو، آن دسته از مشتریانی که به قیمت اهمیت می‌دهند، نیازی به ظرفیت زیاد برای حافظه‌ی داخلی ندارند، زیرا این سرویس‌ها نیازشان را برطرف می‌کنند.” بعضی از سازندگان گوشی‌های اندرویدی ظرفیت ۳۲ گیگابایت را به عنوان ظرفیت پایه برای محصولات‌شان در نظر گرفته‌اند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: ۹to5Mac

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه