اپل برای کاهش وابستگی به سامسونگ، با ال‌جی همکاری می‌کند

۸ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اپل

طبق گزارش‌های جدید، اپل احتمالا برای تامین بخشی از پنل‌های اولد گوشی‌های جدید خود با ال‌جی قرارداد می‌بندد. استفاده از ال‌جی به‌عنوان یک تامین‌کننده‌ی ثانویه، منجر به دریافت سریع‌تر پنل‌های اولد و کاهش هزینه‌ها می‌شود. پیش‌تر، اپل برای تامین پنل‌های اولد خود تنها به سامسونگ متکی بود و به دلیل این انحصار این شرکت کره‌ای می‌توانست قیمت بالاتری برای این پنل‌ها درخواست کند.

ال‌جی در ابتدا قرار است ۲ تا ۴ میلیون پنل اولد به اپل‌ تحویل دهد و با گذشت زمان این عدد افزایش می‌یاید.

طبق گزارش بلومبرگ، ال‌جی در ابتدا قرار است ۲ تا ۴ میلیون پنل اولد به اپل تحویل دهد و با گذشت زمان این مقدار افزایش می‌یاید. به‌عنوان مقایسه، باید بگوییم که قرارداد اولیه اپل‌ با سامسونگ برای تامین پنل‌های اولد آیفون X، حدود ۱۰۰ میلیون پنل بود. پیش از این هم گزارش‌هایی در مورد احتمال همکاری اپل با ال‌جی منتشر شده بود. اما به دلیل کیفیت نسبتا پایین پنل‌های اولد استفاده شده در گوشی ال‌جی V30 در مقایسه با نمایشگرهای اولد گوشی‌های گلکسی، این توافق به سرانجام نرسید. در ضمن نباید ظرفیت پایین ال‌جی برای تولید پنل‌های اولد را از قلم بیندازیم.

در عین حال، سامسونگ هم به عنوان تنها تامین‌کننده‌ی پنل‌های اولد اپل آن‌چنان که باید و شاید نتوانسته از این انحصار سود هنگفتی دریافت کند، زیرا به‌دلیل فروش پایین‌تر از انتظار گوشی آیفون X، سامسونگ ناچار شد تولید پنل‌های اولد را کاهش دهد و به همین خاطر سامسونگ به‌دنبال مشتری‌های جدیدی برای پنل‌های اولد خود است. اپل در مورد صحت یا عدم صحت این گزارش هنوز چیزی اعلام نکرده است.

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه