اپل سازنده‌ی برنامه‌ی پیام‌رسان Signal را استخدام کرد

۱۰ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Signal

شرکت اپل به تازگی فردی که برنامه‌ی پیام رسان Signal را ساخته بود، استخدام کرده است.

اپل برای بالابردن امنیت سیستم عامل iOS و محیط iCloud فردی که برنامه‌ی پیام‌رسان Signal را طراحی کرده بود، استخدام کرد.

برنامه‌ی پیام‌رسان Signal از جمله برنامه‌هایی به شمار می‌رود که به واسطه‌ی محیط ایمن و رمز گذاری شده‌ای که دارد مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. این برنامه نمی‌گذارد افراد ناشناس پیام‌های کاربران را مشاهده کنند و همچنین روش ارتباطی امنی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ویژگی‌های جالب توجه این برنامه باعث شده که شرکت اپل سازندگان این نرم‌افزار را استخدام کند. به تازگی «فردریک جیکوبز» (Frederic Jacobs) که این برنامه‌ را ساخته در توییتر گفته که پیشنهاد اپل را قبول کرده و به تیم امنیتی این شرکت برای کار روی سیستم عامل‌های مختلف پیوسته است. جیکوبز گفته که در تابستان سال ۲۰۱۶ به عنوان کارآموز به اپل می‌رود.

Frederic Jacobs

پست فردریک جیکوبز در توییتر

شرکت اپل قبلا هم افراد مختلفی که در زمینه‌ی امنیت و هک فعالیت می‌کردند را به استخدام درآورده بود که از بین آن‌ها می‌توان به هکر معروف سیستم عامل iOS که COMEX نام دارد، اشاره کرد.

اپل قصد دارد با استخدام فعالان حوزه‌ی امنیت و هک سیستم عامل‌های خودش مخصوص iOS را غیرقابل نفوذ کند. این شرکت مدتی است که با سازمان FBI برسر موارد امنیتی با مشکل مواجه شده و به نظر می‌رسد که می‌خواهد با استخدام این افراد از نفوذ سازمان FBI به سیستم عامل iOS جلوگیری کند.

در حالی که جیکوبز اطلاعات بیشتری دراین‌باره منتشر نکرده، شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که اپل قصد دارد راه‌های نفوذ به سیستم عامل iOS و iCloud را مسدود کند تا افراد مختلف و حتی سازمان‌های دولتی هم نتوانند به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند.

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه