اپل پنسل جدید با فناوری Qi به صورت بی‌سیم شارژ نمی‌شود

۱۶ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چندی پیش اپل رسما دو آیپد پرو جدید را در اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچ معرفی کرد که پس از سالها شاهد یک بروزرسانی در طراحی آیپد بودیم. در کنار این محصول اپل پنسل جدید هم معرفی شد که طراحی متفاوتی با نسل قبلی دارد. درواقع نسل قبلی اپل پنسل بررسی‌های منفی درباره نحوه شارژ شدن دریافت کرده بود و بسیاری روش شارژ شدن آن را بدترین بین تمام قلم‌های لمسی می‌دانستند. اپل پنسل جدید اما طراحی متفاوتی دارد و با وصل شدن با آهن ربا به لبه سمت راست تبلت، شارژ می‌شوند.

نکته جالب درباره اپل پنسل جدید این است که بدون فناوری شارژ بی‌سیم Qi شارژ می‌شود. چند سالی است که پر استفاده‌ترین فناوری شارژ وایرلس، Qi Wireless Charging نام دارد و دو سالی است که حتی آیفون‌های اپل نیز از این فناوری پشتیبانی می‌کنند اما اپل پنسل جدید، فاقد آن است. این یعنی اگر اپل پنسل جدید را روی یک پد شارژ وایرلس بگذارید، شارژ نخواهد شد و تنها روش شارژ کردن آن، اتصال این قلم به آیپد پرو جدید است. با این حساب حتی اگر آیپد پرو قدیمی دارید و نسل جدید اپل پنسل را هم خریداری کنید، اگرچه این قلم با آیپد شما سازگاری دارد اما نمی‌توانید آن را شارژ کنید.

روش شارژ شدن اپل پنسل جدید به این صورت است که دو ردیف آهن ربا درون اپل پنسل قرار گرفته تا زمانی که این قلم را به آیپد پرو وصل می‌کنید، این دو آهن ربا، به شکل دقیقی قسمت دریافت کننده شارژ بی‌سیم اپل پنسل جدید را با آیپد پرو هماهنگ می‌کند تا شارژ شروع شود.

با این تفاسیر، روش شارژ اپل پنسل جدید یک قدم رو به جلو و یک قدم رو به عقب حساب می‌شود. رو به جلو از این جهت که می‌توانید پنسل را با خود تبلت و به صورت بی‌سیم شارژ کنید و قدم رو به عقب از این جهت که دیگر اتصال کننده USB-C یا Lightning در این قلم وجود ندارد که آن را به شیوه دیگری شارژ کنید.

قلم جدید اپل نسبت به نسل قبلی از فرامین لمسی هم پشتیبانی می‌کند و با تپ کردن روی لبه صاف این قلم می‌توانید ابزار مورد استفاده خود را تغییر دهید. همچنین این قلم نسبت به نسل اول خود گران‌تر شده و اکنون با قیمت ۱۲۹ دلار به فروش می‌رسد.

منبع: GSMArena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه