اپل باید ۵۰۶ میلیون دلار غرامت به یک دانشگاه بپردازد

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اپل
اپل باید در مجموع ۵۰۶ میلیون دلار غرامت برای نقض یک پتنت به بنیاد پژوهشی فارغ‌التحصیلان ویسکانسین (WARF) پرداخت کند.

دادگاهی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی اپل را محکوم کرد که باید به بخش ثبت اختراع دانشگاه «ویسکانسین-مدیسون» (Wisconsin-Madison)، مبلغ ۲۳۴ میلیون دلار بابت نقض کردن یک پتنت پرداخت کند. البته اپل هر گونه نقض قانون مالکیت معنوی را رد و ادعا کرد که اساسا این پتنت اشتباه بوده است. با این حال روز گذشته دادگاه دیگری ۲۷۲ میلیون دلار دیگر را هم به این مبلغ اضافه کرد و به این کمپانی دستور داد تا در مجموع ۵۰۶ میلیون دلار غرامت به بنیاد پژوهشی فارغ‌التحصیلان ویسکانسین (WARF) پرداخت کند.

قاضی این دادگاه می‌گوید اپل باید خسارت بیشتری به WARF پرداخت کند، چرا که به نقض کردن پنت تا پایان زمان انقضای آن در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی ادامه داده است. اپل بر اساس اسناد دادگاه قصد دارد تقاضای استیناف کند، ولی هنوز در مورد این موضوع اظهار نظر نکرده است.

پنتنی که تمام این دعوا را به راه انداخته به تکنولوژی پردازنده‌های کامپیوتر مربوط است. این پتنت به طور مشخص، یک «مدار پیش‌بینی‌کننده» را شرح می‌دهد که با پیش‌بینی کردن فرمان‌هایی که کاربر به سیستم خواهد داد، عملکرد و سرعت پردازنده را بهبود می‌دهد. این پتنت در سال ۱۹۹۸ توسط یکی از اساتید علوم کامپیوتر دانشگاه ویسکانسین و سه تن از شاگردان او ثبت شده بوده است.

منبع: GSMArena

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علی جوادی

    همیشه دزدی تو اولویت اپل بوده و هست و خواهد بود…جالبه همیشه هم انکار میکنه

  2. Avatar علی خدائی پور

    عجب پتنتی ! مرسی آقای چینه کش
    واقعا پتنت بدرد بخوریه ها ! مرسی 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه