[به‌روزرسانی]: اپل iOS 9.1 را منتشر کرد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ساعاتی پیش اپل به‌روزرسان iOS 9.1 را با ایموجی‌های جدید و بهینه‌سازی‌هایی در Live Photos ارایه داد.

در iOS 9.1 تعداد ۱۵۰ ایموجی جدید معرفی شده است.

[به‌روزرسانی]: یکی از مهم‌ترین تغییرات این به‌روزرسان که برای ایرانی‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد، حل مشکل اینترنت ۴G برای سیم‌کارت‌های ایرانسل است. قبل از این، در iOS 9 نمی‌شد با سیم‌کارت‌های ایرانسل از اینترنت ۴G استفاده کرد که خوشبختانه با ارایه‌ی این به‌روزرسان آن دسته از کاربران آیفون که سیم‌کارت ایرانسل دارند، در این زمینه مشکلی نخواهند داشت.

اپل iOS 9.1 را برای تمام دستگاه‌های آیفون، آیپد و آیپاد تاچ که از آن پشتیبانی می‌کنند، منتشر کرد. جدیدترین به‌روزرسان سیستم عامل دستگاه‌های موبایل اپل ارایه شد، بنابراین شاید اعلان این به‌روزرسان را به زودی دریافت کنید.

با توجه به این که شماره‌ی نسخه، ۱. است، شاهد تغییرات بزرگی در این به‌روزرسان نخواهیم بود. البته در iOS 9.1 تعداد ۱۵۰ ایموجی جدید معرفی شده که برخی از آنها را می‌توانید در تصویر ببینید. در ضمن، از این به بعد، iOS از ایموجی‌های یونیکد ۷.۰ و ۸.۰ کاملا پشتیبانی می‌کند.

emoji

همچنین عملکرد ویژگی «تصاویر زنده» (Live Photos) هم بهتر شده است، به این صورت که وقتی هنگام تصویربرداری آیفون خود را بالا می‌آورید یا پایین می‌برید، به طور هوشمندانه حس می‌کند و دیگر آن حرکات غیرضروری را ضبط نمی‌کند.

messages

تغییر مهم دیگر، یک گزینه‌ی جدید در تنظیمات پیام‌رسانی (Settings > Messages) است که از طریق آن می‌توانید نمایش تصاویر برای مخاطبان را فعال یا غیر فعال کنید. در کنار این تغییرات، iOS 9.1 شامل ویژگی‌های جدید و به‌روزرسان‌هایی برای سازگاری با محصولات آینده‌ی اپل مثل نسل چهارم اپل TV و آیپد پرو می‌شود. برای نصب و راه‌اندازی اپل TV جدید به یک دستگاه iOS نیاز است.

در نهایت، طبق معمول همه‌ی به‌روزرسان‌ها در iOS 9.1 تعدادی از باگ‌ها رفع شده و عملکرد دستگاه بهبود و امنیت آن هم ارتقا یافته است.

نقد و بررسی iOS 9

منبع: MacRumors

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۶ دیدگاه
  1. فرزاد

    سلام دوستان عزیز
    در رابطه با حل مشکل وصل نشدن به اینترنت دوستان اگه توجه کنید بعد از اپدیت APN گوشی پاک میشه
    برای حل مشکل فقط کافیه که در قسمت mobile data network یک بار دیگه به APN مقدار ۱ داده بشه تا نت گوشی فعال بشه
    موفق و پاینده باشید

  2. علي

    سلام
    من ۴s دارم از ٨.٠.١ به ٩.١ آپدیت میخوام کنم میخواستم بدونم مشکلی براش بیش نمیاد
    با تشکر

  3. شهرام

    من آیفون ۶ خود از طریق اینترنت وایرلس مخابرات اپدیت کردم و بسیارعالی آپ شد.

  4. شهرام

    من آیفون ۶ خود از طریق اینترنت وایرلس مخابرات اپدیت کردم و بسیارعالی آپ شد.

  5. سهيلا

    سلام من فایو اس دارم و میخوام به ۹.۱ ارتقا بدم شک دارم با خوندم نظرات فک کنم آپ نکنم بهتره

  6. امین

    سلام
    من دیشب آپدیت کردم بعد آپدیت یه مشکل پیش اومد قبلا میخواستم قفل گوشی باز کنم با افکت خاصی باز میشد یا میخواستم از برنامه بیام بیرون هم همچین انگار همه چیز از دور به نزدیک میمد میدونم از تو تنظیمات درست میشه اما نمیدونم تو کجاش برم اگه کسی میدونه بگه لطفا

    مرسی

  7. رومينا

    سلام دوستان لطفا به من بگین چرا دو روزه میخوام آپدیت کنم فقط روى update requested گیر کرده؟؟؟ البته با نت رایتل هستم اگر این میتونه دلیلش باشه
    ممنون

    1. Roham

      فقط باید با واى فاى آپدیت کنی

      1. فاطمه

        برا من با wifi هم Update Requested هست، خیلی وقتم هست تکون نخورده

  8. Ghazaleh

    من نیم ساعت پیش آپدیت کردم عالیه بدونِ هنگی

  9. فرزاد

    من آیفون ۵s رو به ورژن ۹.۱ ارتقا دادم ولی این موردی که در مورد مسیجا گفتید ( تنظیمات پیام‌رسانی که از طریق آن می‌توانید نمایش تصاویر برای مخاطبان را فعال یا غیر فعال کنید) و تصویرش رو هم گذاشتید اصلا در گزینه هاوجود نداره.
    کسی میدونه علت چیه؟

  10. علي

    سلام. از ٢ روز پیش که آپدیت کردم وقتی گوشی رو خاموش می کنم و از اول روشن می کنم حدود ١٠ دقیقه طول می کشه بالا بیاد…در ضمن ۵s دارم.

    1. Kamyar

      منم دقیقاً همین مشکل رو روی ۶ دارم با این تفاوت که وقتی خاموش میکنم بالای ۱۰ دقیقه طول میکشه تا بالا بیاد ?
      کسی میدونه مشکل کار کجاست؟

  11. مهدی

    به نظر من شرکت اپل هم بالاخره ثابت کرد که قیمت بالاتر نمی تواند نشاندهنده کیفیت باشد. برند به تنهایی نشاندهنده کیفیت نیست و باید محصول را از دید کارشناسان بیطرف شناخت.
    چند تن از دوستانم که برند محصول آرمانی شون همیشه اپل بود، با مشکلات هنگی و سرویس بد و حتی ناتوانی در پاسخ گفتن گوشی در حال زنگ خوردن (یعنی پایه ای ترین و ساده ترین کارآیی یک گوشی موبایل)دست به گریبانند و یکی شون گفته حاضرم آیفون خودم رو بندازم دور و یک گوشی دیگه با مشکلات کمتر بگیرم.
    با این وجود دوستانی هستند که هنوز میگن فقط اپل. یعنی کورکورانه فقط طابع تبلیغات این شرکتند.
    بهتره همیشه به جای برند پرستی، واقعیت و کارایی یک محصول رو در نظر گرفت.
    حتی قبل از این مشکلات هم صاحبان اپل مشتریان خود رو کاملا وابسته به سرویسهای دانلود نرم افزاری خود کرده بودند که هروقت بخواهند کشور یا عده ای از مردم دنیا رو از سرویس خود محروم کنند.
    این بر خلاف مشتری مداری و انتخاب آزاد مشتری است.
    در حالی که سیستم عاملهایی مانند اندروید حامی آزادی انتخاب مشتری هستند. با وجود اینکه برخی شرکتها مثل سونی هم مشتریان رو از روت کردن گوشی خود و به دست گرفتن کنترل گوشی خود به طور کامل رو منع می کنند، ولی این گوشی ها و سیستم عاملشان حتی بدون کمک شرکت تولید کننده قابلیت اجرای برنامه ها و سیستم عاملهای انتخابی و کاستوم مشتریان رو دارا هستند.
    در کل رعایت حق انتخاب مشتری در گوشیهای اندرویدی بسیار بیشتر رعایت شده است تا اپل که صدها قفل و محدودیت برای نصب نرم افزار، سیستم عامل و یا هرگونه استفاده متفاوت از آنچه شرکت اپل برای مشتریان خو به اجبار تعیین کرده است.
    بهتر است ما به عنوان مشتری، همواره حق انتخاب خود را بر سلطه یک برند بر انتخاب خود ارجح بدانیم و به مشتریان هوشمند و انتخابگر تبدیل شویم.

    1. ر. دال

      گشتی گشتی ایراد پیدا کنی ??

  12. Shahab

    ممنون چقدر قابلیت هاى ایپد امیر ٢ باحال شده من که دارم ازش لذت میبرم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه