اپ جدید مایکروسافت برعکس عمل می‌‎کند!

۱ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت یک اپ جدید برای سیستم عامل اندروید عرضه کرده است که به دارندگان دستگاه‌های‌ اندرویدی، کوچ کردن به ویندوز فون را پیشنهاد می‌کند. این اپ که AppComparision نام دارد، برنامه‌های نصب شده‌ی دستگاه‌تان را بررسی می‌کند و می‌گوید که آیا روی ویندوز فون هم وجود دارند یا نه.

اپ‌های ویندوز فون زیاد نیستند، در نتیجه نمی‌توانید کاربری یکسانی را روی ویندوز فون داشته باشید.

پس از نصب AppComparision، این اپ دستگاه را اسکن می‌کند و سپس می‌خواهد تا دسته‌ای از نرم‌افزارهایی که می‌خواهید را انتخاب کنید. سپس نرم‌افزارهایی که مستقیما روی ویندوز فون وجود دارند یا نزدیک‌ترین نرم‌افزار به آن‌ها را معرفی می‌کند. مثلا به جای Google Maps نرم‌افزار HERE را معرفی می‌کند.

اپ‌های اندرویدی زیادی روی ویندوز فون نیستند، اما می‌توان معادل‌هایی برای آن‌ها پیدا کرد. حتی اگر هم نرم‌افزار مایکروسافت لیست بلندی از نرم‌افزارهای معادل روی ویندوز فون نشان‌تان دهد، نمی‌توانید مطمئن باشید که نرم‌افزارها کیفیتی یکسان را ارایه کنند.

WinPhoneAndroid

برای مثال، حتی نرم‌افزاری مثل اینستاگرام روی ویندوز فون هنوز به درستی کار نمی‌کند و در نسخه‌ی بتا است. توییتر مدت‌ها است که روی ویندوز فون بروزرسانی نشده و اسنپ‌چت هم که اصلا نسخه‌ی ویندوز فون ندارد. در نتیجه نمی‌توانید کاربری یکسانی را روی ویندوز فون داشته باشید.

مایکروسافت پیش از این هم نرم‌افزاری به اسم Switch to Windows Phone ساخته بود که آن هم به خوبی کار نمی‌کرد. ویندوز فون قابلیت‌های زیاد و خوبی دارد، اما داشتن اپ‌های زیاد و متنوع یکی از این قابلیت‌ها نیست.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۵ دیدگاه
  1. sina

    بی شک ویندوز قویترین سیستم عامل دنیاست و بی رقیب خواهد ماند.محض اطلاع دوستان و نویسنده عرض میکنم که شرکت مایکروسافت در گوشیهای جدیدش از نسخه اصلی ویندوز ۱۰ استفاده کرده و دیگه خبری از ویندوز فون نیست.از این پس فقط با استفاده از یک داک کوچک میتونیددگوشیتون رو به یک کامپیوتر شخصی تبدیک کنید.اگه مصرف کننده ها قابلیتهای نرم افزاری و سخت افزاری مایکروسافت رو بشناسن دیگه سمت هیچ گوشی و سیستم عامل دیگه ای نمیرن.یادمون باشه گوشی برای بازی و خنده نیست ، فرهنگ استفاده داره.

  2. javad

    گیریم(فرضاً) اندروید یک میلیون اپ داشته باشه،ازهمه اون یک میلیون استفاده میشه؟؟

  3. مم حسن

    آشغال ترین و افتضاح ترین از بین سیستم عاملها برای گوشی ها واقعا همین ویندوزفون هست. هر کی داره پشیمونه. اندروید و آی او اس خوبیشون اینه که مدام آپدیت میشن و کلی نرم افزار و اپلیکیشن براشون وجود داره

  4. محمد علی

    ۶tag عالیه!!!
    .
    وینفون عالیه!
    دوساله لومیا ۹۲۵ دارم
    به شدت راضی ام
    و نه هنگ کزده و نه کم گذاشته انصافا!!
    اندروید خسته کننده س و تکراری شده
    اما وینفون نه!
    جالب
    جذاب
    با طراوت
    با امکانات
    از اون مهم تر امنیت شه ک از همه گوشیا بیشتره!
    بد افزار نداره. ویروس نداره! بهینه س! با کمترین سخت افزار بالاترین راندمان رو بهت میده!
    صد بارم بر میگشتم بازم همینو میخریدم
    بازم پول گیرم بیادد میخرم ؛))
    پیشنهاد میکنم شدیداااا :))))))))))))

  5. امير

    ما تو خونه همه جور سیستمی داریم، به پیشنهاد خودم، برای مادرم نوکیا ٩٣٠ تهیه کردیم و از این پیشنهاد پشیمونم چون نرم افزارش خیلی ضعیفه، استور پر از برنامه های بی کیفیت و مسخره هست، حتی برنامه های با کاردبر ساده ، ولی با کیفیت به سختی پیدا میشه، بهتره بگم پیدا نمیشه، اصلا ازش راضی نیستم، واقعا بده، این دوستانم کافیه که یه مدت مثل من همه سیستم ها زیر دستشون باشه تا بفهمن از نظر کاملی، اندرویید بسیار کامله، ای او اس ، بسیار راحت و خوب و رونه، ویندوز فون فقط کیبوردش بهتره? به ادم حس بهتری میده. البته اعتراف میکنم که کیفیت ساخت ٩٣٠ بی نظیره…

    1. بردیا

      دوست عزیز ناراحت نشی ولی جک گفتی 😐

    2. کسرا

      اندروید که آشغال محضه
      من در کنار لومیا ۱۰۲۰ م یه آیفون ۶ هم دارم نه مشکل برنامه دارم نه دوربین
      اگه مشکل مالی نداری خو یه آیفون بخر ک نیازای برنامه ایتو برطرف کنه
      ولی اگه جفتشو نداشتم یه ۶۶۰۰ میخریدم ولی گوشی های آشغال اندرویدی رو نمیخریدم
      دلت به این خوشه ک برنامه زیاد و مجانی داره ولی شما به تنها چیزی ک اصن فک نمیکنین امنیت سیستم عاملتونه ک با یه باگ کوچیک هک میشه
      به راحتی اکانت های مهمتونو میتونن هک کنن ولی ویندوز و آی او اس امنیتش تضمین شدست. اپلیکیشناشون ماد پدر داره
      غیر از استور و اپ استور نمیتونی از جایی بصورت آفلاین نصب کنی
      ولی هنگروید یه نفر تو خونه یه اپ دو زاری درست میکنه میذاره رو سایت و هر کسی بدون داشتن اکانت میتونه نصب و استفاده کنه
      تنها مزیتش که فقط به کل اندروید می ارزه هنگ نکردن و روون بودنشه

    3. عماد

      اندرویید؟!

    4. mostafa

      خب دوسته عزیز یه چیزی همین اول بگم که ویندوز فون به نظرم مث ios واسه کسی که زیاد حوصله نداره نیست ! پدر مادا واسه گوشی یه گوشی میخوان که همه بلد باشن باش کار کنن ، من خودم گوشیم سونی اکسپریا زدهه ولی میخوام اگه خدا بخواد لومیا ۹۵۰ بخرم چون با سیستم عامل سبک ویندوز و اون پردازنده فوقلعادش غیر ممکنه کم بیاره و برای برنامه ها هم اقای کسرا کاملا حرفو گفت .

  6. آرمان

    درسته من الان لومیا دارم،ولی خب واقعا از دستش کلافه شدم،چندتا از بدیهاش توی برنامه هاش اینه که توی تلگرام نه میتونی آی دی بسازی نه لینک بسازی نه میتونی ای دی سرچ کنی،توی اینستاگرامم نمیتونی دایرکت بدی و کلا اینستاگرامم نسبت به اینستاگرام اندورید داداشم که G3داره کند کار میکنه
    بخاطر همین دوتا برنامه میخوام گوشیمو عوض کنم و یه هانر از هواوی بگیرم که خیلی خوبن
    البته گوشی های نوکیا خوداییش از نظر کیفیت ساخت مثل قدیم توی قله ان

    1. نیما حاجی زاده

      خب عزیزم شما بلد نیستی. منم خیلی مدته لومیا دارم. تلگرام که پا به پای بقیه ی سیستم عامل ها آپدیت شده و این کمبود هایی که گفتین نداره. اینستا هم درسته اپ رسمیش تا زمان عرضه ی ویندوز ۱۰ موبایل تاخیر خورده ولی همین الان هم با کلاینت غیر رسمی ۶tag همه ی این امکانات رو داریم.
      من اصلا حاضر به تعویض ویندوزفون نیستم… چون یاد گرفتم ازش به بهترین نحو استفاده کنم. توصیه می کنم شما هم همین کارو کنین. ؛)

    2. ممد

      از اپ ۶tag استفاده کن برای اینستاگرام و فک کنم تلگرامش هم این قابلیت هایی که گفتی داشته باشه یکم باش کار کن ولی در کل ویندوز فون آدمو عصبی میکنه وقتی یه اپ عادی نداره

    3. بردیا

      دوست عزیز. من که دارم تلگرام همه کاری که گفتی رو کردم. مشکلی ندارم.
      درلاره ی این پست هم باید بگم بنده به شخصه هیچ کمبودی احساس نمیکنم.
      ر ضمن درباره ی برنامه ی اینستاگرام باید بگم که کسی در ویندوزفون از نسخه ی آزمایشی اون استفاده نیمکنه. همه ی ما از ۶تگ استفاده میکنیم که تمامی امکانات رو داره.

    4. کسرا

      خو عزیز من بجای اینستاگرام بتا ۶تگ رو نصب میکردی ک قابلیت هاش از اینستاگرامم بیشتره. قابلیت ذخیره کردن عکس و فیلمم داره ک فقط منحصر به سیستم عامل ویندوزه

  7. حسینی

    جالبه 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه