ایرلند استفاده از سوخت فسیلی را کنار می‌گذارد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کشور ایرلند قصد دارد قدم بزرگی در جهت حذف ذغال سنگ و سوخت فسیلی بردارد. پارلمان این کشور طرحی آماده کرده که براساس آن دولت حق سرمایه‌گذاری در حوزه سوخت‌های فسیلی را ندارد. این کشور قصد داشت که در این حوزه سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد دلاری انجام دهد. البته این طرح هنوز تایید نشده، اما در صورت اجرا شدن ایرلند به اولین کشور تبدیل می‌شود که استفاده از سوخت‌های فسیلی را کنار می‌گذارد. حتی کشورهایی مانند ایسلند هم که از منابع انرژی تجدید پذیر بسیار زیادی برخودار هستند، نمی‌توانند تمام انرژی مورد نیاز خودش را بدون استفاده از سوخت فسیلی تامین کند. با این حال ایرلند قصد دارد به چنین هدفی دست پیدا کند.

تصمیم کشور ایرلند در جهت حذف سوخت فسیلی تاثیر زیادی روی شرایط محیط زیست دنیا نمی‌گذارد، اما می‌تواند کشورهای دیگر را به انجام دادن چنین کاری تشویق کند. حالا باید ببینیم که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد و آیا کشورهای دیگر حاضر هستند که چنین کاری انجام دهند یا خیر. استفاده از سوخت‌‌های فسیلی باعث گرم شدن کره زمین و به خطر افتادن جان انسان‌ها و جانوران مختلف می‌شود.

منبع: Engadget

‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar لیلا

    ممنون از نویسنده محترم.
    سوختهای فسیلی بسرعت دارن تموم میشن و جالبه اینجاست که ۹۰%ادما خیلی راحت به این مسئله نگاه میکنن.چرا باید این همه هزینه کرد تا نفت و گاز رو از زیرزمین بیرون کشید و انتقال داد و تصفیه کرد و …تا برای مصرف آماده بشه…تازه خاک رو از بین میبره آب رو از بین میبره هوای پاک رو از بین میبره و…درحالیکه انرژی خورشید و باد و زباله و … که در نزدیکیهای هر خونه ای یا کارخونه ای و …پیدا میشه و هزینه تولید که بمراتب کمتر از سوختهای فسیلی هست،سالمتر هست و قابل انتقال به نسل آینده بشر برای زندگی سالم و بدون جنگ.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه