گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone II با مشخصات فوق العاده معرفی شد

۳۱ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

شرکت ایسوس ساعاتی پیش نسل دوم گوشی‌های گیمینگ خود را با نام ایسوس ROG Phone II معرفی کرد. بگذارید از همین ابتدا بگوییم که نمایشگر OLED این گوشی با نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز در ثانیه و پشتیبانی از رنگ‌های ۱۰-bit HDR، کافی است تا توجه شما را به این محصول جذاب جلب کند. بی هیچ مقدمه دیگری بگذارید دیگر مشخصات این گوشی پرچمدار جذاب را برای شما شرح دهیم.

این گوشی طراحی شده تا هم کسانی که به دنبال یک گوشی گیمینگ هستند را جذب کند و هم کسانی که به دنبال یک گوشی اندرویدی قدرتمند می‌گردند. یک نکته جالب در همین راستا، این است که کاربران می‌توانند بین رابط کاربری اندروید خام که پیش‌تر آن را روی گوشی ایسوس Zenfone 6 دیده بودیم و بین رابط کاربری مخصوص گیمینگ در این گوشی، سوییچ کنند.

این طبیعت دوگانه رابط کاربری این گوشی را می‌توانیم در طراحی خود گوشی هم ببینیم. عرض ایسوس ROG Phone II کمتر از ۷۸ میلی‌متر است تا هم بتوان به راحتی با یک دست در حالت عمودی با آن کار کرد و هم در حالت افقی بتوان به راحتی با گوشی بازی کرد.

نمایشگر ۶.۵۹ اینچی این گوشی که از نوع AMOLED است، می‌تواند همه چیز را با نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز در ثانیه نمایش دهد و تاخیر آن نیز یک میلی ثانیه خواهد بود. البته می‌توان در تنظیمات نرخ تجدید نمایشگر را روی ۶۰ هرتز و ۹۰ هرتز هم تنظیم کرد تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود. نرخ تجدید این نمایشگر برای لمس نیز ۲۴۰ هرتز در ثانیه است. به لطف بهبودهای اخیر اندروید، چنین امکانی برای اولین بار روی یک گوشی اندرویدی فراهم شده و حالا این گوشی از آیفون XS که نرخ تجدید برای لمس ۱۲۰ هرتزی دارد، بیشتر است. جالب است بدانید در این زمینه همیشه گوشی‌های اندرویدی یک قدم از آیفون عقب‌تر بودن که حالا دیگر چنین چیزی صادق نیست.

رزولوشن این پنل صفحه نمایش، ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل است و نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ دارد. همچنین این نمایشگر از ۱۰-bit HDR هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تا ۱۰۸ درصد از طیف رنگی DCI-P3 را هم نمایش دهد.

اگر با سخت‌افزارهای سری ROG ایسوس آشنایی داشته باشید، نام Armoury Crate را باید شنیده باشید. این ویژگی حالا در این گوشی هم فراهم شده که به کاربر اجازه می‌دهد تنظیمات گوشی را برای هر بازی به صورت اختصاصی تعریف کند. برای مثال تعیین کرد که کدام بازی‌ها روی حالت ۱۲۰ هرتز اجرا شوند یا اینکه برای کدام بازی حالت X-mode جهت بالا بردن عملکرد پردازنده و گرافیک این گوشی، روشن شود. یک ویژگی نرم‌افزاری دیگر به نام Game Genie نیز وجود دارد که با آن می‌توانید اعلان‌ها، تماس‌ها و حتی روشنایی نمایشگر را در بازی‌ها تنظیم کنید.

در بالا و پایین نمایشگر هیجان انگیز ایسوس ROG Phone II، دو بلندگوی استریو قرار گرفته که از DTS:X Ultra هم پشتیبانی می‌کند تا کاربر بتواند صداهای چند کاناله رو بشنود. خروجی این بلندگوها نیز بزرگ‌تر شده تا حجم صدا ۲.۵ برابر نسل قبلی این گوشی باشد.

یک ویژگی جذاب نسل اول گوشی‌های گیمینگ ایسوس، AirTriggers نام داشت. AirTriggers حالا در این گوشی بهتر از گذشته نیز عمل می‌کند و می‌تواند سوایپ را هم تشخیص دهد. این ویژگی شامل سنسورهای حساس به لمس در فریم گوشی است.

ایسوس در این گوشی از دو موتور ویبره استفاده کرده که یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست دستگاه قرار دارد. این دو موتور ویبره می‌توانند در بازی‌هایی مثل آسفالت ۹، لرزش‌هایی متناسب با بازی داشته باشند. همچنین هر بار که یکی از AirTriggers ها را لمس کنید، موتور ویبره‌ای که در سمت آن قرار دارد شروع به کار می‌کند تا حس فشردن دکمه به شما القا شود. ایسوس حتی موتورهای ویبره را در نسل جدید بهبود بخشیده تا تاخیر آن‌ها به اندازه ۲۰ میلی ثانیه باشد.

نسل اول و دوم ایسوس ROG Phone

پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم مثل دیگر بخش‌های سخت‌افزاری این گوشی بهبود داشته و حالا تاخیر کمتری دارد. همچنین چهار میکروفون در اطراف این گوشی قرار گرفته تا صدای شما را بدون افت کیفیت دریافت کند.

در بخش جلویی این گوشی یک دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی قرار گرفته که برای استفاده در حالت افقی، بهینه شده است. آنتن‌های این گوشی هم به دقت در اطراف این گوشی و در جای مناسب قرار گرفته‌اند تا در هنگام بازی، دست‌های کاربر جلوی جابه‌جایی سیگنال‌ها را نگیرد. همچنین WiFi در این محصول از استاندارد ad هم پشتیبانی می‌کند.

گوشی ایسوس ROG Phone II از پردازنده اسنپدراگن ۸۵۵ پلاس بهره می‌برد. به طور خلاصه، در این پردازنده نسبت به اسنپدراگن ۸۵۵ معمولی، پردازنده اصلی اوورکلاک شده تا چهار درصد سریع‌تر باشد. پردازشگر گرافیکی Adreno 640 هم به سرعت ۶۷۵ مگاهرتز اوورکلاک شده که در مجموع می‌تواند تا ۱۵ درصد عملکرد گرافیکی را نسبت به اسنپدراگن ۸۵۵ بهبود ببخشد.

اما طبیعتا چنین پردازنده‌ای، با مشکل خنک سازی روبرو خواهد بود. از همین رو ایسوس خروجی هوا برای سیستم خنک‌سازی مبتنی بر بخار این گوشی روی بدنه دستگاه قرار داده است. در جعبه دستگاه هم نسل جدید AeroActive Cooler II دریافت می‌کنید که درواقع یک فن جانبی برای این محصول است. این فن حالا چهار برابر نسبت به نسل قبلی کم‌صداتر شده و می‌تواند تا پنج درجه سانتی‌گراد، دمای گوشی را کاهش دهد. از این فن می‌توان برای استند گوشی هم استفاده کرد تا گوشی را روی آن قرار دهید و با کنترلرهای بی‌سیم، با گوشی بازی کنید!

گیم‌پد ROG Kunai هم برای این گوشی عرضه خواهد شد که در طراحی، از کنترلرهای نینتندو سوییچ الهام گرفته است. در وحله اول می‌توانید این دسته‌ها را به دو سمت گوشی وصل کنید و با گوشی بازی کنید.

در حالت بعدی هم می‌توانید دسته‌ها را به یکدیگر وصل کنید و به عنوان یک کنترلر بی‌سیم، با گوشی بازی کنید. در این حالت می‌توانید از یکی داک‌های اختصاصی ایسوس هم استفاده کنید تا بازی‌های روی گوشی را روی یک نمایشگر بزرگ‌تر داشته باشید. در حال حاضر سه داک WiGig، Pro Dock و Mobile Desktop Dock برای این حالت قابل استفاده هستند.

وسیله جانبی TwinView Dock II هم معرفی شده که روی آن یک نمایشگر دیگر با نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز در ثانیه و تاخیر یک میلی ثانیه‌ای نمایش وجود دارد. همچنین یک فن خنک کننده و یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری هم درون این وسیله جانبی جای گرفته است. این داک نسبت به نسل قبلی بازطراحی شده تا هم سبک‌تر باشد و هم تقسیم وزن در آن به درستی صورت گرفته باشد. در حال حاضر دو بازی آسفالت ۹ و Shadowgun Legends از این وسیله جانبی پشتیبانی می‌کنند.

اگر فکر می‌کنید ویژگی‌های هیجان انگیز این گوشی تمام شده، باید بگوییم که ما هنوز درباره باتری خود گوشی ایسوس ROG Phone II صحبت نکرده‌ایم! این گوشی یک باتری پرظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپری دارد که ایسوس می‌گوید به لطف آن می‌توانید تا ۷ ساعت مداوم، PUBG بازی کنید. همچنین این باتری با یک شارژر سریع ۳۰ واتی که ROG HyperCharge نام دارد شارژ می‌شود.

آنقدر درباره ویژگی‌های مختلف ایسوس ROG Phone II گفتیم که در پایان نوبت رسیده به دوربین‌های اصلی ایسوس ROG Phone II. دوربین‌های این گوشی از ایسوس Zenfone 6 قرض گرفته شده‌اند که شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین دوم ۱۳ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین دوم از نوع اولترا واید خواهد بود و زاویه دید ۱۲۵ درجه دارد. دوربین سلفی را هم که در بالاتر گفتیم که رزولوشن ۲۴ مگاپیکسلی دارد.

زمان عرضه و قیمت این محصول هیجان انگیز هنوز مشخص نیست. فعلا می‌توانیم آن را نه تنها به عنوان بهترین گوشی گیمینگ حال حاضر، بلکه به عنوان بهترین گوشی اندرویدی بازار بشناسیم. شما درباره ایسوس ROG Phone II چه فکر می‌کنید؟

منبع: GSMArena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar AMIR

    امیدوارم ایسوس راگ فون۳ که در پاییز عرضه میشه بترکونه.راسته که میگن از ایسوس راگ فون۲ قویه؟؟؟

  2. Avatar فرهاد ارجمند

    حیف که دیجی کالا موجود نمیکنه منتظرم تا دیجی کالا موجود کنه

  3. Avatar پویا

    این وقتی وارد بازار ایران می شود بوک مکش،دسته بازی ،مبدلش و….. رو برمیدارن و
    فقط شارژر قاب وفن رو میزارن
    اگه کل چمدانش باهم بود من میخریدم ولی حیف که اینطوری نیست

    1. Avatar یوسف

      کل متعلقاتش چیزی حدود ۳۴ میلیون در میاد. خواستی بگو برات بگیرم

      1. Avatar بهروز

        دادا کلش ۱۸ میلیونه تو متعلقاتشو ۳۴ میلیون بفروشی؟ انصافتو شکر

  4. Avatar آزادی

    به دلیل وجود دریچه تهویه پشت این گوشی، ورود گرد و خاک و آب به داخل آن سریع تر اتفاق افتاده و چند مورد کثیفی لنز و خراب شدن دکمه پاور نیز گزارش شده است.
    همچنین در صفحه نمایش tint قرمز مشاهده شده که نیاز به اصلاح نرم افزاری یا سخت افزاری دارد.
    رابط کاربری نیز بیشتر برای gamer را طراحی شده تا استفاده ی روزمره به عنوان موبایل!
    همین موارد باعث در تهیه این هیولا با باطری ۶۰۰۰mAh به تردید بیوفتیم.

  5. Avatar Hamid

    اصن وارد بازار ایران میشه؟!؟

  6. Avatar مسعود غضنفری

    باور نکردنیه. همون چیزیه که در رویاهامون دنبالش میگشتیم

  7. Avatar علیرضا بنکدار سخی

    خارق‌العاده هستش از هر جهت
    کاش ۵g هم بود که تو آینده به فکر گوشی جدید دوباره نباشی…

    و بسیار حیف که گوشی های گیمینگ اصلا توسط نمایندگی ها خدمات ندارن و کلا هم به فروش نمی رسند

    ولی واقعا عالی… Black shark 2 رو هم با این قدرت پشت سر گذاشت

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه