ایلان ماسک می‌خواهد تسلا رودستر خودش را به فضا بفرستد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

عادت کرده‌ایم صحبت‌های عجیب و غریبی از «ایلان ماسک» بشنویم. مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس معمولا ایده‌ای عجیب را مطرح و سعی می‌کند آن را تمام و کمال اجرا کند. ایلان ماسک به تازگی گفته است که موشک Falcon Heavy شرکت اسپیس ایکس قرار است در اولین پرتاب خود، یک «تسلا رودستر» را به فضا بفرستد.

ماسک قبلا گفته بود «مسخره‌ترین چیزی که به ذهن‌شان برسد» را روی موشک سوار خواهند کرد.

ایلان ماسک ابتدا این ایده‌ی خود را در توییتر مطرح کرد. با این حال، زمانی که خبرگزاری‌ها صحبت‌های او را باور نکردند، بر و بچه‌های The Verge از ماسک پرسیدند که آیا این تصمیم او واقعی است یا نه. ایلان ماسک هم در ایمیلی به این خبرگزاری، صحبت خود را تایید کرد و گفت که واقعا قصد دارد یک خودروی تسلا به فضا بفرستد. خبرنگاران وب سایت The Verge که هنوز هم صحبت‌های ماسک را باور نمی‌کردند، سراغ یکی از منابع اصلی خود رفتند. ایلان ماسک واقعا قصد دارد که یک تسلا رودستر را به فضا بفرستد.

ایلان ماسک با اشاره به یکی از معروف‌ترین آهنگ‌های دیوید بوئی، در توییتر خود نوشته بود: «اولین Falcon Heavy، تسلا رودستر آلبالویی خودم را به فضا می‌فرستد که مشغول پخش آهنگ Space Oddity است. اگر به هنگام پرتاب منفجر نشود، برای میلیاردها سال در اعماق فضا باقی می‌ماند. هدف گردش پیرامون مریخ است.»

ماسک پیش از این به وضوح گفته بود که امکان انفجار Falcon Heavy در اولین پرتاب خود وجود دارد و به همین خاطر، «مسخره‌ترین چیزی که به ذهن‌شان برسد» را روی موشک سوار خواهند کرد. در حال حاضر می‌دانیم که ایلان ماسک شوخی نمی‌کرده است.

موشک Falcon Heavy، ساخته‌ی بعدی شرکت اسپیس ایکس پس از Falcon 9 است. این موشک قرار است به تحقق هدف‌های این شرکت در ماموریت‌های مریخ و ماه کمک کند. موشک Falcon Heavy در واقع سه موشک Falcon 9 است که کنار همدیگر قرار گرفته‌اند و در نتیجه حدود سه برابر یک موشک Falcon 9 قدرت از سوی آن‌ها تولید می‌شود.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه