ایمنی ناچیز نیسان پیکاپ قدیمی در مقابل نسخه ۲۰۲۰

۴ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
نیسان پیکاپ

نخستین نمونه از وانت نیسان پیکاپ در سال ۱۹۹۷ میلادی وارد بازار شد. این خودرو در قسمت‌های مختلف جهان با اسامی گوناگونی نظیر نیسان فرانتیر، نیسان ناوارا و نیسان NP300 عرضه می‌شود. نسل نخست این خودرو بسیار محبوب بود و هنوز در بسیاری از نقاط جهان نظیر آفریقای جنوبی مونتاژ می‌شود. کپی چینی آن نیز با نام پیکاپ ریچ توسط پارس خودرو در ایران به تولید می‌رسد.

مونتاژ خودروهای قدیمی وجه مشترک خودروسازان در اقتصادهای در حال توسعه است و حال موسسه انکپ قصد دارد تا میزان خسارات نامحسوس این کار را بهتر نمایش دهد. به همین دلیل تصمیم گرفته تا یک تست تصادف طراحی کند که در آن دو نسل از نیسان ناوارا به یکدیگر برخورد می‌کنند. موسسه جهانی انکپ برای آن‌که نشان دهد تولید خودروهای از رده خارج تحت عنوان صفرکیلومتر چه میزان می‌تواند برای مشتریان زیان آور باشد، نمونه کارکرده نسل سوم نیسان ناوارا را به این رقابت آورده است.

افزودن ایربگ همیشه کارساز نیست!

نسل نخست نیسان پیکاپ که همچنان در آفریقای جنوبی به تولید می‌رسد، در سال ۲۰۱۸ مورد تست موسسه جهانی انکپ قرار گرفت. نتیجه تست تصادف نیسان پیکاپ فاجعه بار بود! هیچ ستاره ایمنی در این تست به دست نیامد تا در نهایت این خودرو برای بازبینی و رفع ایرادات به شرکت سازنده مرجوع شود. شعبه نیسان در آفریقای جنوبی حدود یکسال زمان را برای افزایش سطح ایمنی نیسان پیکاپ صرف کرد تا بتواند همچنان این خودرو از رده خارج را در خط تولید خود نگه دارد. به دلیل پایین بودن هزینه‌های تولید خودروهای قدیمی، معمولا شرکت‌های سازنده تمایلی به مونتاژ خودروهای جدید و جایگزینی آن‌ها با محصولات قدیمی خود ندارند. به همین دلیل سعی می‌کنند با افزودن برخی تجهیزات نظیر ایربگ، ایمنی این خودروها را افزایش دهند. اما به نظر می‌رسد بازهم شعبه نیسان در آفریقای جنوبی برای ادامه تولید این خودرو به مشکل برخورد خواهد کرد، چرا که تست تصادف رودررو با نسل سوم نیسان ناوارا چندان موفقیت آمیز نبوده است.

نسل سوم نیسان پیکاپ موسوم به نیسان ناوارا در سایت تولیدی این شرکت واقع در نیسان ساخته می‌شود و از سال ۲۰۱۴ روی خط تولید این شرکت قرار دارد. این آزمون به خوبی نشان می‌دهد که پیشرفت ایمنی در طی نسل‌های مختلف چگونه بوده و چقدر خودروهای جدید نسبت به نسخه‌های قدیمی ایمن‌تر شده‌اند. از سوی دیگر ثابت می‌کند واردات خودروهای دست دوم اروپایی برای اقتصادهای در حال توسعه می‌تواند مفید‌تر از تولید باشد، چرا که تولیدکنندگان در این کشورها تمایل زیادی به ساخت خودروهای از رده خارج نشان می‌دهند.

منبع: MOTO1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه