اینترنت را روی جولیان آسانژ بستند

۳۰ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

مسوولان کشور اکوادور گفته‌اند که مجبور شده‌اند دسترسی «جولیان آسانژ» را به اینترنت قطع کنند. کشور اکوادور گفته است که موسس وب‌سایت ویکی‌لیکس می‌توانسته تا با استفاده از اینترنت، در وضعیت انتخابات ایالات متحده تداخل ایجاد کند. جولیان آسانژ در حال حاضر در سفارت اکوادور در لندن مستقر است.

طبق گفته‌ی مقامات اکوادور،‌ مسدود کردن موقتی اینترنت آسانژ قرار نیست مانع فعالیت سازمان ویکی‌لیکس شود.

جولیان آسانژ چهار سال پیش به سفارت اکوادور در لندن پناه آورد و مسوولان کشور اکوادور هم قصد اخراج او را از سفارت ندارند. طبق گفته‌ی مقامات اکوادور،‌ مسدود کردن موقتی اینترنت آسانژ قرار نیست مانع فعالیت سازمان ویکی‌لیکس شود. با این حال کاملا واضح است که اقدام اکوادور برای کنترل آسانژ و مانع شدن از درز اطلاعات است. در بیانیه‌ای دولت اکوادور آمده است: “دولت اکوادور به قانون دخالت نکردن در موضوعات دیگر کشورها احترام می‌گذارد و در انتخابات و پشتیبانی از نامزدهای انتخاباتی دخالتی نمی‌کند.”

EcuadorEmbassyAssange

جولیان آسانژ از سال ۲۰۱۲ میلادی در سفارت اکوادور پناه گرفته است. در چهار سال گذشته، او در یک آپارتمان کوچک زندگی کرده و فقط به اینترنت سفارت و ظاهرا گوشی‌های موبایل دسترسی داشته است. اینترنت و دسترسی‌های آسانژ در حالی قطع می‌شود که او چند روز پیش سخنان مفخی هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا را در ویکی‌لیکس منتشر کرده بود. ظاهرا شرکت Goldman Sachs پشتیبان مالی کمپین انتخاباتی کلینتون است و کلینتون در حرف‌هایی که با شخص «گلدمن» داشته، بسیار تند درباره‌ی برنامه‌های‌اش صحبت کرده و این صحبت‌ها، به محبوبیت کلینتون صدمه زده است.

دانلد ترامپ از صحبت‌های منتشر شده‌ی کلینتون در ویکی‌لیکس، علیه کلینتون استفاده کرده و در تمام سخنرانی‌های‌اش به این صحبت‌ها اشاره می‌کند.

JulianAssange-1

ویکی‌لیکس چند ساعت قبل از انتشار خبر اعمال محدودیت‌های آسانژ، اطلاعاتی منتشر کرده بود که می‌گفت «جان کری» بی سرو صدا به دولت اکوادور گفته است که از حرکت‌های آسانژ جلوگیری کند.

در پی اعلام خبر محدود شدن دسترسی آسانژ به اینترنت، «بابی مر» (Bobby Mair)، کمدین انگلیسی، به محل سکونت آسانژ رفته و از بیرون ساختمان و با استفاده از یک بلندگو، اتفافات اینترنت را برای آسانژ فریاد زده است. بابی مر اطلاعات مختلف اینترنت مثل طالع‌بینی ماه تولد آسانژ و وضعیت آب و هوا در محل تولد آسانژ را برای‌اش در بلندگو خوانده است. می‌توانید این ویدیو را در پایین ببینید.

‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: NY Times

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مرتضی

    آقا تیتر عالی بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه