اینتل از بازار تلفن‌های همراه هوشمند خارج می‌شود

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به نظر می‌رسد که شرکت اینتل قصد دارد از بازار تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت خارج شود و می‌خواهد تمرکز اصلی خودش را روی اینترنت اشیا، ساخته حافظه‌ها و اینترنت ۵G بگذارد.

شرکت اینتل از مدتی دیگر تراشه‌ای برای گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها تولید نمی‌کند.

دو شرکت سامسونگ و کوالکام بیشترین تراشه‌های موبایل و تبلت را تولید می‌کنند و توانسته‌اند تراشه‌ی درصد زیادی از گوشی‌های موجود را تولید کنند. همین موضوع شرایط را برای سایر شرکت‌ها مانند NVIDIA و Intel سخت کرده است.

شرکت اینتل در چند وقت گذشته سیاست‌های خودش را تغییر داده. این شرکت تصمیم گرفته فعالیت خودش در زمینه‌ی دیتا سنترها، اینترنت اشیا، حافظه و اینترنت ۵G بیشتر کند. اینتل با این کار رسما بازار ساخت تراشه‌ی موبایل و تبلت را کنار می‌گذارد و احتمال دارد که دیگر تراشه‌ی اتم نسازد.

هنوز مشخص نشده که این اقدام اینتل از کی عملی می‌شود و نمی‌دانیم که این شرکت بار دیگر به صنعت موبایل باز می‌گردد یا خیر. البته بعید نیست که این شرکت هنوز چند محصول جدید در حوزه‌ی موبایل و تبلت داشته باشد که راهی بازار نشده‌اند.

به احتمال زیاد اینتل از این به بعد فعالیت خودش را برای ترکیب تبلت‌ها با PC افزایش می‌دهد و بعید نیست که تراشه‌های قوی‌تری برای تبلت‌های هیبریدی مانند Surface تولید کند. شاید اینتل با این اقدام بتواند به رقیب جدی‌تری برای کوالکام و سامسونگ حساب شود.

لازم به ذکر است که این شرکت قصد دارد ۱۲ هزار نفر از کارمندانش را اخراج کند. اینتل سیاست استخدام افراد جدید را هم تغییر داده و قصد دارد بیشتر کارمندانش از زنان و از نژادها مختلف تشکیل شده باشند.

‌‌‌‌‌

منبع: Android Authority

‌‌‌‌‌‌‌

 

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه