اینتل می‌خواهد بخش توسعه مودم گوشی‌ها را به فروش برساند

۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اینتل

به گزارش وال استریت ژورنال، اینتل که حالا از توسعه مودم‌های ۵G گوشی‌های هوشمند دست کشیده است، می‌خواهد به‌طور کلی کسب و کار مربوط به مودم‌های گوشی‌ها را واگذار کند. در حقیقت، گفته می‌شود که مذاکراتی بین اپل و اینتل بر سر این موضوع از تابستان گذشته در جریان بوده که بعد از به توافق رسیدن اپل و کوالکام، این مذاکرات هم به پایان راه خود رسید. اپل و کوالکام بعد از گذشت مدت‌ها دعواهای حقوقی، برای همکاری دوباره به توافق رسیدند و این یعنی اینتل دیگر شریک تجاری مهم اپل محسوب نمی‌شود.

ظاهرا اپل و چند شرکت دیگر برای خرید این بخش از اینتل ابراز علاقه کرده‌اند.

ظاهرا اپل و چند شرکت دیگر برای خرید این بخش از اینتل ابراز علاقه کرده‌اند و اینتل هم مشغول انجام مذاکرات اولیه است. این معامله در نهایت ارزش چند میلیارد دلاری خواهد داشت ولی در حال حاضر طبق این گزارش، در مراحل اولیه قرار دارد. قبل از ۲۰۱۷ و آغاز دعواهای حقوقی بین کوالکام و اپل، تمام مودم‌های گجت‌های اپل از جانب کوالکام تامین می‌شد و بعد از شروع این ماجراها، اپل همکاری خود را با اینتل‌ آغاز کرد.

اپل قصد دارد برای آیفون‌های ۲۰۲۰ از مودم‌های ۵G استفاده کند و بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مودم‌های ۵G اینتل‌ تا آن زمان آماده نمی‌شوند؛ اگرچه اینتل‌ این موضوع را تکذیب می‌کند، ولی به هرحال باید بگوییم که مودم‌های ۵G کوالکام همین حالا آماده هستند و گوشی‌های زیادی از آن‌ها بهره می‌برند.

گفته می‌شود بخش مودم گوشی‌های هوشمند شرکت اینتل‌ سالانه حدود ۱ میلیارد دلار ضرر به همراه دارد و این فروش به احتمال زیاد شامل کارکنان، پتنت‌ها و انواع و اقسام طراحی‌ها خواهد بود.

منبع: Engadget

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه