اینتل پردازنده‌ی ۷۲ هسته‌ای Xeon Phi 7290 را معرفی کرد

۱ تیر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اینتل از قوی‌ترین پردازنده‌ای که تا به حال ساخته است رونمایی کرده است. اینتل برای پردازنده‌ی Intel Xeon Phi 7290 از هیچ چیز کم نگذاشته است؛ طوری که رقبا در مقابل این پردازنده‌ی ۷۲ هسته‌ای اینتل حرفی برای گفتن ندارند.

این پردازنده‌ها طوری طراحی شده‌اند تا نرم‌افزارهای علمی مشخصی را اجرا کنند.

پردازنده‌ی Xeon Phi 7290 فرکانس پایه‌اش برابر با ۱.۵ گیگاهرتز است. این پردازنده، ۷۲ هسته‌ی پردازشی دارد و سریع‌ترین و هم‌چنین گران‌ترین پردازنده‌ی اینتل است. این شرکت گفته است که از ماه سپتامبر سال جاری (شهریور ماه)، پردازنده‌ی Xeon Phi 7290 را با قیمت ۶۳۰۰ دلار عرضه خواهد کرد.

طبق خبری که اینتل داده است، پردازنده‌ی ۷۲ هسته‌ای این شرکت، ۱۶ گیگابایت حافظه با پهنای باند بالا دارد. مقدار این پهنای باند، ۴۹۰ گیگابایت در ثانیه است.

پردازنده‌های جدید اینتل، ساختاری شبیه به یک کارت گرافیک دارند و می‌توانند هم به عنوان پردازنده‌ی اصلی، و هم به عنوان پردازنده‌ی کمکی فعالیت کنند. می‌توان از این پردازنده‌ها در سرورها و ابرکامپیوترها، به عنوان پردازنده‌ای کمکی استفاده کرد و خروجی پردازشی مناسبی گرفت.

Xeon-Phi-processor

البته بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که این چیپ‌ست‌ها، هر قدر هم گران به نظر برسند، برای مخاطبان صنعت بازی ساخته نشده‌اند؛ چون این پردازنده‌ها طوری طراحی شده‌اند تا نرم‌افزارهای علمی مشخصی را با هسته‌های Atom و پردازنده‌های وکتوری خود اجرا کنند.

به غیر از سوپرکامپیوترها، از Xeon Phi هم‌چنین می‌توان در دیتاسنترها و برای هوش‌های مصنوعی هم استفاده کرد.

منبع: WCCFtech

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar حسین

    این پردازنده بی نظیره، ای کاش یکیشو داشتم اون وقت چه کار هایی که باهاش نمی کردم، ۷۲ هسته می دونید چه قدرتی داره !واااااااااااااااااااااااااااااااااااای!!!!!!!!!!!!!!!!!!! من که خیلی جو گیر شدم قطعا یکی از سنگین ترین کار هایی که من می تونم با هاش بکنم انکود فیلم های ۸k با بیت ریت ۳۲ هزار با پنج نسل بعدی کدک X Number یعنی X270 که اسمشو نمی دونم هستش.

    1. Avatar چی بگم والا

      تولیدش متوقف شد دوست عزیز چون خریدار نداشت!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه