اینستاگرام اپلیکیشن‌های مستقل را محدود می‌کند

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اینستاگرام

پس از ماجرای دزدیده شدن نام کاربری و رمز عبور صدها هزار کاربر، اینستاگرام سیاست‌های رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزارش را تغییر داده و محدودیت‌هایی را برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های جانبی اعمال کرد.

توسعه‌دهنده‌ها تا یازدهم خرداد ماه سال آینده فرصت دارند تا برنامه‌هایشان را با سیاست‌های جدید وفق دهند.

اینستاگرام اخیرا اعلام کرد که تغییرات و اصلاحاتی در سیاست‌گذاری‌های رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار (API) ایجاد کرده است. به دنبال این تغییرات، بسیاری از اپلیکیشن‌های مرتبط با اینستاگرام مسدود شدند و محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای هم روی برنامه‌های باقی‌مانده اعمال شد. براساس این بیانیه، این تغییرات به منظور افزایش کنترل افراد بر محتوای خصوصی‌شان صورت گرفته تا حریم شخصی مجازی‌شان پایدارتر و معتبر باشد.

به عبارت دیگر، اینستاگرام اپلیکیشن‌های جدیدی را که می‌خواهند با این سرویس ادغام شوند و از رابط برنامه‌نویسی آن استفاده کنند، نمی‌پذیرد. وقتی این اپلیکیشن‌ها در ماه دسامبر (آذر ماه) مجددا باز شوند، اختیارات محدودی خواهند داشت. اینستاگرام به اپلیکیشن‌های مستقل فقط اجازه‌ی استفاده از تصاویری را خواهد داد که کاربر قبلا پست کرده است. اما هر برنامه‌ای که بخواهد از فید کامل کاربر استفاده کند، مسدود خواهد شد. توسعه‌دهنده‌ها تا یازدهم خرداد ماه سال آینده فرصت دارند تا برنامه‌هایشان را با سیاست‌های جدید وفق دهند.

این اقدام اینستاگرام به دلیل سوءاستفاده‌ی یکی از اپلیکیشن‌های مستقل به نام InstaAgent صورت گرفته است. این اپلیکیشن نام کاربری و رمز عبور کاربران را می‌دزدید و حساب صدها هزار کاربر را در معرض خطر قرار می‌داد. البته اینستاگرام مسوول بروز این مشکل امنیتی نبود؛ و صراحتا به کاربران علیه اپلیکیشن‌های مستقل هشدار می‌داد. در هر صورت، InstaAgent یک مشکل امنیتی جدی برای بسیاری از کاربران ایجاد کرد. این مشکل هنگامی رفع شد که برنامه‌ی مورد نظر از اپ استور اپل و پلی استور گوگل حذف شد.

منبع: Instagram

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. ابراهیم معتمد

    میگم چرا همه برنامه های مرتبط با اینستاگرام مختل شده
    بخاطر این هست
    فکر کردم اکانتم خراب شده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه