اینستاگرام توسعه اپلیکیشن پیام‌رسان دایرکت را رها می‌کند

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
دایرکت

فیسبوک حکم مرگ اپلیکیشن مستقل دایرکت را امضا کرده و پشتیبانی از آن به‌زودی به اتمام می‌رسد. کاربران این اپلیکیشن نوتیفیکیشنی دریافت کرده‌اند که در آن آمده در ماه‌های آینده، اپلیکیشن مذکور تعطیل می‌شود. البته محتویات آن به صورت خودکار به اینستاگرام منتقل می‌شود و به همین خاطر کاربران آن لازم نیست کار خاصی انجام دهند.

اپلیکیشن دایرکت در دسامبر ۲۰۱۷ معرفی شد و بیش از هر چیزی یک اپلیکیشن مبتنی بر دوربین است که از تعداد زیادی فیلترهای مشابه اسنپ‌چت بهره می‌برد و البته برای ارسال پیام به دوستان اینستاگرامی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. روی هم رفته اینستاگرام ید طولایی در کپی‌برداری ویژگی‌های اسنپ‌چت دارد و به‌عنوان مثال باید به قابلیت استوری هم اشاره کنیم که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و حالا به یک بخش بسیار مهم این پلتفرم بدل شده است.

دایرکت

این اپلیکیشن در ابتدا برای کشورهای شیلی، اسراییل، ایتالیا، پرتغال، ترکیه و اروگوئه عرضه شد و هیچوقت به‌صورت بین‌المللی منتشر نشد. سخنگوی اینستاگرام گفته که آن‌ها می‌خواهند تمرکز خود را به بخش دایرکت موجود در اینستاگرام معطوف کنند و در حال حاضر، تمام ویژگی‌های اپلیکیشن مستقل دایرکت، در داخل اینستاگرام وجود دارد.

زمانی که نسخه اولیه دایرکت منتشر شد، برخی گمانه‌زنی کردند که احتمالا اینستاگرام قصد دارد این مشخصه را در نهایت از اپلیکیشن جدا کند. اما حالا که فیسبوک قصد دارد در آینده‌ی نه‌چندان دور پیام‌رسان‌های اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسوک را به یکدیگر متصل کند تا کاربران آن‌ها بتوانند به راحتی با یکدیگر ارتباط داشته باشند، کنار گذاشتن اپلیکیشن آزمایشی دایرکت اقدامی منطقی محسوب می‌شود.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Amin

    اسرائیل مگه کشوره؟

  2. Avatar سعید25

    ????????????????چراااا… تنها دلخوشیمون دایرکت دادن بود????????????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه