این ربات از انسان‌ هم بهتر پینگ پنگ بازی می‌کند

۱۳ مهر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

ربات Omron پینگ پنگ بازی می‌کند. رباتی که در چند سال گذشته بارها به نمایش درآمده بود و هر بار بهتر از سری قبل می‌توانست پینگ پنگ بازی کند. او به خوبی به عنوان یک حریف با انسان‌ها بازی می‌کند و حتی می‌تواند آن‌ها را ببرد. این ربات از سال ۲۰۱۴ نشان داده شد و مدل سال ۲۰۱۵ آن هم بهتر از قبلی بود. حالا مدل سال ۲۰۱۶ ربات Omron ساخته شده که بهتر از همیشه پینگ پنگ بازی می‌کند.

البته طراحی این ربات مانند سال‌های گذشته می‌کند؛ اما با توجه به گفته‌های سازندگان آن، سنسورهای جدیدی روی Omron قرار گرفته که باعث می‌شوند ربات بسیار حساس و سریع شود. حتی این سنسورها باعث شده‌اند که ربات بتواند در زاویه‌های پیش بینی نشده هم حرکت کند؛ اما مهمترین ویژگی این ربات  قابلیت یادگیری و تغییر قدرت در میان بازی است.

مدل سال پیش چند درجه ساختی داشت؛ اما مدل ۲۰۱۶ به شکلی طراحی شده که در میان مسابقه متوجه مهارت حریف می‌شود و قدرت خودش را افزایش می‌دهد. این ربات یک وسیله‌ی آموزشی و تمرینی بسیار خوبی برای افرادی خواهد بود که می‌خواهند پینگ پنگ یاد بگیرند؛ اما هدف اصلی از ساخت Omron ایجاد خط تولید‌های بسیار هوشمند در کارخانه‌ها بوده تا بتوانند وظیفه‌های مختلف را به شکل خودکار انجام دهند.

در ادامه می‌توانید ویدیویی از مدل سال ۲۰۱۴ ربات Omron را ببینید.

‌‌‌‌‌‌

منبع: Ubergizmo

‌‌‌‌‌‌

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه