ایکس‌باکس اسکورپیو تغییر نسل کنسول‌های بازی را از بین می‌برد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

مایکروسافت با معرفی کنسول «ایکس‌باکس اسکورپیو» (Xbox Scorpio) تغییر بزرگی در تغییر نسل کنسول‌های بازی به وجود آورد و اکثر گیمرها و کارشناسان هم بر این باور هستند تغییر نسل کنسول‌های بازی دیگر از حالت سنتی خودش خارج شده است. به‌تازگی «آلبرت پنلو» (Albert Penello) از مایکروسافت و بخش ایکس‌باکس این شرکت در گفتگویی اطلاعات مختلفی از کنسول اسکورپیو منتشر کرده که قرار است در سال ۲۰۱۷ راهی بازار شود. براساس گفته‌های او مایکروسافت به چیزی فراتر از تغییر نسل کنسول‌ها فکر می‌کند  و می‌خواهد روند تغییر نسل کنسول‌ها مانند ایکس‌باکس ۳۶۰ به ایکس‌باکس وان را عوض کند.

پنلو می‌گوید:” تغییر نسل کنسول‌های بازی برای گیمرها و توسعه‌دهندگان مخرب بود و اسکورپیو می‌خواهد این اتفاق را از بین ببرد. این کنسول این ایده را مطرح کرد که تمام ایکس‌باکس‌ها در قالب یک خانواده به فعالیت خودشان ادامه دهند و تمام بازی‌ها روی همه‌ی این کنسول‌ها اجرا می‌شوند.”

ایکس‌باکس اسکورپیو در سال ۲۰۱۷ راهی بازار می‌شود.

پنلو در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت:” شنیده‌اید که ما به چیزی فراتر از نسل‌های کنسول‌های بازی بازی فکر می‌کنیم. این ایده به معنای از بین رفتن کنسول‌های بازی نیست. این روش باعث می‌شود که حالت مخرب تغییر نسل کنسولی از بین برود و در حالی که آمدن کنسول‌های جدید همیشه هیجان‌انگیز بوده، دردسر کمتری برای گیمرها و توسعه‌دهندگان به وجود می‌آورد. تغییر نسل کنسول‌ها برای توسعه‌دهندگان بسیار سخت است. آن‌‌ها باید یاد بگیرند که به چه شکل می‌توان برای سخت افزار جدید بازی تولید کند و این موضوع برای خریداران هم سخت بود. خیلی‌ها متوجه عرضه‌ی یک کنسول جدید نمی‌شدند. عرضه‌ی کنسولی مانند اسکورپیو شرایط را تغییر می‌دهد و روند تولید بازی‌ها را آسان‌تر می‌کند.”

ایکس‌باکس اسکورپیور در کنار ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان اسلیم به کار خودشان ادامه می‌دهد. اسکورپیو قوی‌ترین کنسول بازی خواهد بود که تا این لحظه ساخته شده و برای کارهای مختلف استفاده خواهد شد. این موضوع باعث می‌شود که مردم با توجه به نیاز خودشان کنسول بخرند.

بازار کنسول‌های بازی، شرایطی مانند بازار کامپیوترهای مخصوص بازی پیدا می‌کند و سال‌های زیادی از آن‌ها پشتیبانی می‌شود، با این حال دستگاه‌های جدیدتر کیفیت بالاتری دارند.

پنلو در گفتگوی خودش به خانواده‌ی ایکس‌باکس هم اشاره می‌کند. او درباره‌ی اینکه تا چه زمانی از ایکس‌باکس وان پشتیبانی می‌شود، صحبت نکرد و تنها گفت که برای درک این موضوع بهتر است به بازار بازی‌های PC نگاه کنید. سیستم‌های قدیمی همچنان پس از سال‌ها پشتیبانی می‌شوند و همه می‌توانند بازی‌های مختلفی روی آن‌ها تجربه کنند؛ اما دستگاه‌های جدید کیفیت بالاتری دارند و این اتفاقی خواهد بود که می‌تواند در بازار کنسول‌ها هم رخ بدهد.

لازم به ذکر است که کنسول PlayStation Neo که قرار است مدل قوی‌تر پلی‌استیشن ۴ باشد از تمام بازی‌های عرضه شده برای این کنسول پشتیبانی می‌کند و روندی مانند ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس اسکورپیو را پیش روی گیمرها قرار می‌دهد.

scorpio

منبع: GameSpot

‌‌‌‌

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه