قابلیت «باتری هوشمند» گوشی‌های پیکسل چطور کار می‌کند

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
باتری هوشمند پیکسل

گوشی‌های پیکسل هرروز هوشمندتر از پیش می‌شوند. یکی از مدیران محصول گوگل اخیرا اعلام کرده ویژگی جالب و کاربردی به گوشی‌های جدید گوگل اضافه می‌شود. این قابلیت جدید که «باتری هوشمند» نام گرفته تخمین عمر باتری را شخصی‌سازی می‌کند.

برای اینکه بفهمیم باتری هوشمند چطور کار می‌کند، بگذارید نگاهی به نحوه کار تخمین عمر باتری در روش‌های قبلی بیندازیم. شما از گوشی پیکسل خود برای ساعت‌ها استفاده کردید. اگر شما به‌طور متوسط هر ساعت ۱۰ درصد باتری مصرف کرده باشید، سیستم قبلی پیش‌بینی می‌کرد در ساعات بعد هم با همین روند باتری مصرف می‌کنید. می‌توان حدس زد که عوامل موثر مختلفی هست که این سیستم نمی‌تواند در محاسبه‌اش لحاظ کند.

با این حال باتری هوشمند از سیستم کاملا متفاوتی بهره می‌برد. این قابلیت بر روش و مدلی که شما در طول مدتی که از آن استفاده می‌کنید استوار است. برای مثال اگر شما دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها برنامه‌ی آنلاین نگاه می‌کنید، پیکسل آن را به حافظه‌اش می‌سپارد. در واقع روزهای دوشنبه و پنجشنبه در ساعات مشخصِ برنامه‌ی موردعلاقه‌ی شما، میزان مصرف باتری را بیشتر در نظر می‌گیرد. این رویکرد شخصی سازی شده باید تخمین دقیق‌تری از باتری به شما بدهد.

اگر می‌خواهید این پیش‌بینی را روی گوشی خود ببینید، به تنظیمات و باتری بروید. تخمین عمر باتری درست زیر «باتری» قرار می‌گیرد. با کلیک روی آیکون باتری بزرگ می‌توانید پیش‌بینی مصرف باتری در ساعات مختلف را ببینید. این قسمت ساعات پرمصرف و کم‌مصرف را روی نمودار به شما نشان می‌دهد.
باتری هوشمند گوشی پیکسل

هنوز مشخص نیست این ویژگی روی گوشی‌های پیکسل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷  کار می‌کند یا نه. با این حال حدس ما این است با توجه به این‌که به صورت مشخص نامی از یک مدل گوشی برده نشده این قابلیت جدید روی هر چهار گوشی پیکسل قابل استفاده باشد.

نظر شما در مورد قابلیت «باتری هوشمند» چیست؟ فکر می‌کنید این قابلیت چقر به درد می‌خورد؟

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar wenszakayi

    جالبه, ولی این روش هم هنوز عیبای زیادی داره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه