گزارش بازدید دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی و علم و صنعت از مرکز پردازش دیجی‌کالا

۲۷ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
دیجی‌کالا

پس از بازدید دانشجویان دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف از مرکز پردازش دیجی‌کالا طی ماه‌های اخیر، دانشجویان دانشگاه‌های شهیدبهشتی و علم و صنعت نیز از این مرکز بازدید کردند تا با روندهای کاری در دیجی‌کالا از نزدیک آشنا شوند.

دانشجویان دانشگاه‌های برتر کشور طی بازدید از مرکز پردازش دیجی‌کالا که بزرگ‌ترین مرکز پردازش در خاورمیانه به شمار می‌رود، با چشم‌اندازهای مدیریتی دیجی‌کالا و سازوکارهای واحد عملیات آشنا می‌شوند. در ابتدای این بازدید دانشجویان در قالب یک پرزنتیشن ۳۰ دقیقه‌ای با نحوه شکل‌گیری دیجی‌‌کالا و مسیری که تا به امروز طی کرده آشنا می‌شوند. در این بخش اعضای مختلف گروه دیجی‌‌کالا معرفی و دانشجویان با جدیدترین محصولات و خدمات دیجی‌کالا آشنا می‌شوند.

مرکز پردازش

پس از این آشنایی کوتاه تور بازدید از مرکز دانش آغاز می‌شود. اولین جایی که بازدید از آن شروع می‌شود انبار ورودی کالاهاست. در این قسمت راهنمای تور نحوه مدیریت و جاگذاری هزاران کالای ریز و درشت در قفسه‌های متعدد را برای دانشجویان شرح می‌دهد. نظم بسیار دقیق مهم‌ترین ویژگی است که در این قسمت مشاهده می‌شود.

در ادامه این تور دانشجویان به «کارخانه محتوا» که در قسمت بالای این انبار قرار دارد می‌رسند. کارخانه محتوا جاییست که در آن کارشناسان دسته‌های مختلف کالایی تمام اطلاعات مربوط به کالاها را به صفحه محصول کالا در سایت دیجی‌کالا اضافه می‌کنند. وزن، ابعاد، مشخصات فنی، عکس و شرح تمام کالاهای درج شده در سایت دیجی‌کالا در این واحد تولید می‌شود. در این بخش دانشجویان با استودیوهای مدرن عکاسی کارخانه محتوا و روند ورود و آماده‌سازی محتوا در این واحد آشنا می‌شوند.

انبار دیجی‌کالا

پس از این بخش دانشجویان وارد انبار خروجی می‌شوند؛ جایی که تمام سفارشات در آنجا پردازش، بسته‌بندی و آماده ارسال می‌شوند. در این بخش که یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین بخش‌های دیجی‌کالا به شمار می‌رود، ده‌ها نفر مشغول به کار هستند و در سریع‌ترین زمان ممکن سفارشات را دسته‌بندی و آماده ارسال می‌کنند. پس از آماده شدن بسته‌ها، با توجه به دسته‌بندی‌های جغرافیایی بسته‌ها برای ارسال در قفسه‌های مربوط به خود قرار می‌گیرند. اینجا آخرین بخشی است که دانشجویان در بازدید خود به آن می‌رسند و در اینجا سفر آن‌ها به پایان می‌رسد.

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت روز ۲۲ آبان و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی روز ۲۳ آبان از این مرکز بازدید کردند. در ادامه می‌توانید تعدادی از تصاویر مربوط به بازدید دانشجویان دانشگاه‌های علم و صنعت و شهیدبهشتی از این مرکز پردازش را تماشا کنید.

 

دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar مبی

    برای بازدید با کدوم بخش باید هماهنگ کنیم؟

  2. Avatar رضا

    یک سر به شمسی پور هم بزنید
    بچه های فنی هم بدشان نمی آید

    1. Avatar امیرحسین

      شمسی پور؟

  3. Avatar mohamadreza1998.w

    امیرکبیر برتر نیست؟!!!!!!!!!

  4. Avatar آقامجتبی

    یه سر به ما خواجه نصیری ها هم بزنین خو

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه