گزارش بازدید دانشجویان دانشگاه صنعتی قم از مرکز پردازش دیجی‌کالا

۲۷ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه

در راستای برنامه بازدید دانشجویان دانشگاه های برتر کشور از مرکز پردازش دیجی‌کالا، این بار نوبت به دانشجویان مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی قم رسید تا از این مرکز بازدید کنند و با روندهای کاری در دیجی‌کالا آشنا شوند. این برنامه که روز چهارشنبه ۲۱ آذر ماه انجام شد با هدف آشنایی دانشجویان با روندهای کاری بزرگ‌ترین مرکز پردازش کالا در منطقه و ارتباط بیشتر میان صنعت و دانشگاه صورت گرفت.

طی این بازدید دانشجویان ابتدا در قالب یک پرزنتیشن ۳۰ دقیقه‌ای با نحوه شکل‌گیری دیجی‌‌کالا و مسیری که تا به امروز طی کرده آشنا می‌شوند. در این بخش اعضای مختلف گروه دیجی‌‌کالا معرفی و دانشجویان با جدیدترین محصولات و خدمات دیجی‌کالا آشنا شدند.

دیجی‌کالا

پس از این آشنایی کوتاه بازدید دانشجویان دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه قم از واحد عملیات دیجی‌کالا شروع شد. اولین جایی که بازدید از آن شروع شد انبار ورودی کالاها بود. در این قسمت راهنمای تور نحوه مدیریت و جاگذاری هزاران کالای ریز و درشت در قفسه‌های متعدد را برای دانشجویان شرح داد. نظم بسیار دقیق مهم‌ترین ویژگی بود که دانشجویان در این قسمت مشاهده کردند.

انبار دیجی‌کالا

در این قسمت راهنمای تور اعلام کرد که در این قسمت بیش از ۲ کیلومتر نوار نقاله کشیده شده است که وظیفه انتقال کالاها از سمت قفسه‌ها به محل پردازش را بر عهده دارند. نکته جالب در خصوص این نوار نقاله‌ها این است که تماما توسط مهندسان ایرانی و در ایران تولید شده است.

مرکز پردازش دیجی کالا

در ادامه این تور دانشجویان به «کارخانه محتوا» که در قسمت بالای این انبار قرار دارد رفتند. کارخانه محتوا جاییست که در آن کارشناسان دسته‌های مختلف کالایی تمام اطلاعات مربوط به کالاها را به صفحه محصول کالا در سایت دیجی‌کالا اضافه می‌کنند. وزن، ابعاد، مشخصات فنی، عکس و شرح تمام کالاهای درج شده در سایت دیجی‌کالا در این واحد تولید می‌شود. در این بخش دانشجویان با استودیوهای مدرن عکاسی کارخانه محتوا و روند ورود و آماده‌سازی محتوا در این واحد آشنا شدند.

دیجی‌کالا

پس از این بخش دانشجویان وارد انبار خروجی شدند؛ جایی که تمام سفارشات در آنجا پردازش، بسته‌بندی و آماده ارسال می‌شوند. در این بخش که یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین بخش‌های دیجی‌کالا به شمار می‌رود، ده‌ها نفر مشغول به کار هستند و در سریع‌ترین زمان ممکن سفارشات را دسته‌بندی و آماده ارسال می‌کنند. پس از آماده شدن بسته‌ها، با توجه به دسته‌بندی‌های جغرافیایی بسته‌ها برای ارسال در قفسه‌های مربوط به خود قرار می‌گیرند. اینجا آخرین بخشی بود که دانشجویان در بازدید خود به آن رسیدند و در اینجا سفر آن‌ها به پایان رسید.

دیجی‌کالا مرکز پردازش دیجی کالا انبار دیجی‌کالا دیجی‌کالا
  • دیجی‌کالا
  • مرکز پردازش دیجی کالا
  • انبار دیجی‌کالا
  • دیجی‌کالا

پیش از این دانشجویان دانشگاه‌های برتر تهران طی چند جلسه از این مرکز بازدید کرده بودند و این روند ارتباط با دانشگاه‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و دانشجویان دانشگاه‌های شهرهای دیگر نیز از این مرکز بازدید خواهند کرد.

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه