[ویدیو] بازدیدهای فنی نخستین مسابقه‌ی ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا

۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اگر رسانه‌های دیجی‌کالا را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید زمان زیادی به برگزاری مسابقه‌ی ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا باقی نمانده است. کمتر از یک ماه دیگر تیم‌های حرفه‌ای رباتیک کشورمان با تکیه بر تجربه و دانش تخصصی خود، در مسابقه‌ی ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا، رقابت خواهند کرد؛ مسابقه‌ای حرفه‌ای که روند اجرای آن از زمستان سال ۱۳۹۴ آغاز شد و خبرها و اطلاعیه‌های آن از طریق دیجی‌کالا مگ به اطلاع شما رسید.

اما دلیل برگزاری چنین مسابقه‌ی دشواری چیست، هدف از این بازدیدها چه بود و این رویداد چه تفاوتی با سایر مسابقات دانشگاهی رباتیک دارد؟

همه می‌دانیم که دریافت سریع و به‌موقع سفارش، نیاز ضروری مشتریان دیجی‌کالاست. با پذیرش ظرفیت‌های محدود روش‌های ارسال کنونی، به نظر می‌رسد چاره‌ای جز پا گذاشتن در مسیری جدید و استفاده از فناوری‌های روز دنیا در خدمت‌رسانی به مشتریانمان نداریم. در این مسیر، بزرگ‌ترین پشتوانه‌ی پایدار ما دانشمندان جوان کشور و باور به توانمندی‌های فراوان آن‌هاست.

آن‌چه این رویداد را متمایز می‌کند این است که با هدف تجاری‌سازی علم و فناوری داخلی طراحی شده است. اقدامات تازه‌ای از این جنس، با مسابقات دانشگاهی که هدف آن‌ها ترویج و توسعه‌ی فناوری است، تفاوت چشمگیری دارد. ازاین‌رو، نیازمند رویکردی نوین در آماده‌سازی تیم‌ها و اطمینان از حرکت صحیح آن‌ها در این مسیر تازه هستیم. در این راستا، اعضای شورای علمی مسابقه که از برترین اساتید حوزه‌های مختلف رباتیک و بعضا مجری بزرگ‌ترین پروژه‌های عملیاتی در کشور هستند، ماموریت داشتند که تیم‌های جوان شرکت‌کننده در این رقابت را از نزدیک و در حین انجام کار، ارزیابی کنند تا مهم‌ترین توانمندی‌ها و نقاط بهبود آن‌ها را شناسایی کنند. این بهانه‌ای شد برای سفر به گوشه‌کنار پایتخت و دیگر شهرهای کشور.

تعامل نزدیک و آشنایی بیشتر با جوان‌هایی که برای اثبات توانمندی‌های خود چالش بزرگی را پذیرفته‌اند و اشتیاق زیادی برای موفقیت دارند، بزرگ‌ترین دستاورد این سفرها بود. همچنین در این بازدیدها، نقاط نیازمند بهبود تیم‌ها شناسایی شد. نکته‌ی جالب، مشترک بودن خیلی از این نقاط بهبود در اکثر تیم‌ها بود. موضوع‌هایی مانند: طراحی و تفکر سیستمی، مدیریت و کنترل پروژه، طراحی سیستماتیک سازه‌ها و مستندسازی طرح‌ها و آموخته‌ها.

همین موضوع موجب شد تا بعد از جلسه‌های جمع‌بندی و تحلیل خروجی ارزیابی‌های فنی، شرکت دانش‌بنیان «شزان» به‌عنوان همکاری فنی و اجرایی این مسابقه، با حمایت دیجی‌کالا کارگاهی آموزشی برگزار کنند. در روزهای پیشِ رو، جزییات بیشتری درباره‌ی این کارگاه و حال‌وهوای آن ارایه خواهیم کرد.

در ادامه، بخش اول از گزارش تصویری این بازدیدهای فنی را مشاهده می‌کنید. بخش دوم این گزارش هم در به‌روزرسانی‌های بعدی ارایه خواهد شد.

 

 

منبع:Digikala Tech

Drone_Footer

‌‌

دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علی

    عالیه چند وقت دیگه فروشی میشن همه فروشگاه اینترنتی هام میتونن از این امکان بهره ببرن مثله امازون که الان فروشگاهاهی دیگه هم همین امکان رو دارن والمارت، ….

  2. Avatar رضا

    این از اون حرکت خوباستاااا ( تاکید میکنم حرکت ، نه فقط حرف )
    کمترین اثرش خودباوری جوان های تحصیل کرده و متخصصمونه
    امیدوارم دیجی کالا پرقدرت به این دست ایده های اجراییش در میدان عمل ادامه بده
    و امیدوارم سنگی نیوفته جلوی پا و اگه افتاد ( انداختند ) پرقدرت تیشه به سنگ بزنید
    من (من نشد ، بچه م) از همین حالا منتظرم که بیام دیجی کالا و کالا سفارش بدم و یکی از این ربات ها
    کالا را به دستم برسونه . ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه