بازیگران بازی‌های ویدیویی اعتصاب کردند

۲ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شاید در یک نگاه بازیگران و صداپیشه‌های بازی‌های ویدیویی نگاه کنید و در نظرتان، کار آن‌ها بسیار ساده بیاید. هر چه باشد آن‌ها به استودیویی می‌روند، چند خط دیالوگ می‌خوانند و در نهایت هم چک‌شان را نقد می‌کنند. با این حال، در واقع بازیگری در بازی‌های ویدیویی، از زمین تا آسمان با یک دهه‌ی پیش فرق کرده است. در حالی که قبلا فقط صداپیشه داشتیم، در حال حاضر بازی‌های ویدیویی از بازیگران واقعی استفاده می‌کنند و بسیاری از بازی‌ها، از خود بازیگران می‌خواهند تا موشن کپچر و ضبط حرکات چهره و بدن شخصیت‌ها را هم خودشان انجام دهند. این موضوع باعث شده است تا صنف صداپیشه‌های بازی، از رقم قراردادهای‌شان ناراضی باشند.

در حال حاضر قراردادی که برای بازیگران بازی‌های ویدیویی استفاده می‌شود، مربوط به سال‌های ۱۹۹۰ است

در حال حاضر ۱۶۰ هزار عضو گروه «هنرمندان تلویزیون و رادیویی امریکا» یا American Federation of Television and Radio Artists از روز جمعه اعتصاب کرده‌اند. این گروه ماه‌ها است که مشغول مذاکره با ۱۱ شرکت بزرگ بازی‌سازی است و این مذاکرات به نتیجه نرسیده است. به همین دلیل هم اعضای این گروه گفته‌اند که تا به تقاضاهای‌شان پاسخ داده نشود، هیچ‌گونه کار صداپیشگی یا موشن کپچر انجام نخواهند داد.

صداپیشه‌ها و هنرمندان موشن کپچر درخواست دارند تا با آن‌ها مثل بازیگران سینما رفتار شود و این درخواست، اصلا غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد. از تعداد ۱۶۰ هزار نفر عضو گروه هنرمندان تلویزیون و رادیو، ۵ هزار نفر در صنعت بازی‌های ویدیویی فعالیت می‌کنند. اعضای این گروه می‌خواهند تا درصدی از فروش بازی‌ها نصیب‌شان شود و هم‌چنین برای اجراهای سنگین، مثلا فریاد زدن یا اجرای صحنه‌های کشته شدن، مبلغ بیشتری دریافت کنند؛ چون چنین اجراهایی می‌تواند به تارهای صوتی صدمه بزند. اجراهای سخت طبق خواسته‌ی بازیگران بازی، باید به روزی دو ساعت محدود شود در حالی که اجراهای عادی نباید بیشتر از روزی هشت ساعت باشد.

ellen-page-willem-dafoe

بازیگران بازی‌های ویدیویی هم‌چنین می‌خواهند قبل از قبول قراردادها بدانند که با چه نوع بازی‌ای طرف هستند و باید امنیت جانی آن‌ها به هنگام موشن کپچر تامین شود.

شرکت‌هایی که بازیگران بازی علیه آن‌ها اعتصاب کرده‌اند، شامل الکترونیک‌آرتز، اکتیویژن، تیک‌تو و برادران وارنر می‌شود که از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساخت بازی هستند. سخنگوی شرکت‌های بازی‌سازی گفته است که در آخرین پیشنهاد آن‌ها، درآمد بازیگران را ۹ درصد افزایش داده‌اند و تعداد جلسات اجرا را هم کم کرده‌اند. برای جلسات بیشتر، مبلغ بیشتری به بازیگران پرداخت خواهد شد.

با این اوصاف، بازیگران بازی‌های ویدیویی می‌گویند که پرداخت ساعتی باید از بین برود و مبلغی کلی برای یک پروژه مشخص شود.

در حال حاضر قراردادی که برای بازیگران بازی‌های ویدیویی استفاده می‌شود، مربوط به سال‌های ۱۹۹۰ است؛ زمانی که بازی‌ها مثل امروز شبیه به فیلم‌های سینمایی نبودند و طبق گفته‌ی سازمان AFTRA، مثل بازی Black Ops 3 در سه روز اول عرضه‌ی خود ۵۵۰ میلیون دلار نمی‌فروختند. در حال حاضر فروش بازی‌های ویدیویی بارها از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی بیشتر است. بازیگران بازی‌ها هم تنها راه برای گرفتن حق خودشان را اعتصاب دیده‌اند.

باید ببینیم این موضوع تا کجا کشیده می‌شود.

منبع: Wired

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar مصطفی

    سام من یک بازی ساز هستم و نیاز دارم با لباس موشن کپچر کار کنم
    آیا در ایران شرکتی وجود داره که لباس موشن کپچر قرض بده یا اجازه بده انیمیشن ضبط کنیم ؟

  2. Avatar حسام

    سلام. صحبت صداپیشگی شد.. جا دادی کنیم از مکس پین… صداپیشگی عالیییی … اصلا با روح روان ادم بازی میکرد…
    و کارگاه بازی لوشز…

  3. Avatar سالار

    بوی پول میاد

  4. Avatar وحید

    من عاشق صدا پیشگی لیون در رزیدنت اویل۴ بودم و همینطور کریس در اویل۵ انصافا چنین دوبلر هایی مستحق مبلغ بیشتر هستن.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه