بازی‌های بزرگ از روی اپ‌استور برداشته می‌شوند

۱۶ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

حدود یک ماه پیش بود که شرکت ۲K بازی «بایوشاک» را از روی اپ‌استور اپل حذف کرد و امروز هم می‌بینیم که بازی‌های بزرگ شرکت‌هایی مثل الکترونیک‌آرتز، کپ‌کام یکی پس از دیگری در حال پاک شدن از اپ‌استور هستند.

سیستم عامل iOS 9 مشکلات زیادی را برای بازی‌ها به‌وجود آورده است و شرکت‌ها هم بازی‌های‌شان را تا برطرف شدن این مشکلات از روی اپ‌ستور برداشته‌اند.

مثل بایوشاک، ظاهرا مشکل تمام بازی‌ها، ناهماهنگی آن‌ها با جدیدترین نسخه از سیستم عامل iOS است.

استودیوی بازی‌سازی Telltale، تمام بازی‌های‌اش را از روی اپ‌استور برداشته است. این بازی‌ها شامل مجموعه‌ی The Walking Dead ،Back to the Future ،The Wolf Among Us ،Jurassic Park و بازی‌های Sam and Max می‌شود. شرکت Telltale گفته است که تا زمان برطرف شدن مشکلات، بازی‌ها به اپ‌استور برنخواهند گشت.

بازی‌ها با iOS 9 مشکلات زیادی دارند؛ در برخی از آن‌ها صدایی شنیده نمی‌شود و برخی دیگر کاملا اجرا نمی‌شوند.

نکته‌ی مهم این جا است که با پاک شدن این بازی‌ها از روی اپ‌استور، اپل هم بازی را از حساب کاربری کسانی که آن را خریده‌اند کاملا پاک می‌کند. یعنی اگر بازی را خریده باشید و بخواهید آن را دوباره دانلود کنید، دیگر به آن دسترسی نخواهید داشت.

بازی‌های زیادی در لیست حذف شده وجود دارند. برای مثال، الکترونیک‌آرتز بازی‌های Dead Space ،Spore Origins ،Real Racing و Mass Effect Infiltrator را از روی اپ‌استور برداشته است. سگا هم بازی‌های زیادی را مثل Crazy Taxi ،After Burner Climax و Jet Set Radio را پاک کرده است.

اپل در پاسخی به وب‌سایت PocketGamer گفته است: “اگر استودیوهای بازی‌سازی اپ‌های‌شان را از استور بردارند، تا دوباره این اپ‌ها به اپ‌استور ارسال نشوند نمی‌توان آن‌ها را دانلود کرد.”

به شما پیشنهاد می‌کنیم از بازی‌های‌تان نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید، چون امکان اینکه برخی از این بازی‌ها به اپ‌استور برنگردد وجود دارد.

منبع: VG247

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar hossein

    با سلام
    مشکل جدید ios 9 برای من و چند نفر از دوستانم اینه که نمیتونیم ترنسفر پرشد انجام بدیم.یعنی از اصل برنامه نمیشه بکاپ گرفت.با انواع آیتیونز هم استفاده کردم اما نشد که نشد…

    1. محسن محسن

      اپل خودش این امکان رو از iOS9 حذف کرده. در واقع به دلیل اجرا شدن پروژه App Thinning بر روی این نسخه از iOS هر دستگاهی تنها اون دسته از کدهای نرم‌افزار رو دانلود خواهد کرد که برای اجرای نرم‌افزار روی اون دستگاه لازمه. این قابلیت باعث میشه حجم دانلود و فضایی که نرم افزار اشغال می‌کنه کم بشه ولی چون تمام کدها در پکیج دانلود شده وجود نداره امکان استفاده از اون پکیج روی دستگاه دیگر امکان پذیر نیست. برای مثال نرم‌افزاری که شما روی ایفون ۵ دانلود کنید روی آیفون ۵ اس یا آیپد قابل اجرا نخواهد بود. برای همین اپل امکان Transfer Purchased توسط آیتونز رو در iOS9 برای نرم‌افزارها حذف کرده.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه