بازی‌های چند دیسکی ۳۶۰ روی ایکس‌باکس وان اجرا می‌شوند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت اعلام کرد که از این به بعد بازی‌های چند دیسکی کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ روی کنسول ایکس‌باکس وان اجرا می‌شوند.

بازی Deus Ex: Human Revolution Director’s Cut اولین عنوان چند دیسکی ایکس‌باکس ۳۶۰ است که روی کنسول ایکس‌باکس وان اجرا خواهد شد.

مایکروسافت از اواخر سال میلادی گذشته امکان اجرای بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ روی کنسول ایکس‌باکس وان (Xbox One Backwards Compatibility) را به وجود آورد تا کاربران بتوانند بازی‌های کنسول قبلی خودشان را روی کنسول نسل هشتمی این شرکت بازی کنند. البته این امکان محدودیت‌هایی داشت که یکی از آن‌ها عدم اجرای بازی‌هایی بود که روی چند دیسک عرضه می‌شدند.

به‌تازگی «لری هریاب» (Larry Hryb) از بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت اعلام کرد که از این به‌بعد بازی‌های چند دیسکی کنسول Xbox 360 روی Xbox One هم اجرا می‌شوند. با اعلام این خبر مشخص شده که بازی Deus Ex: Human Revolution Director’s Cut اولین عنوان چند دیسکی خواهد بود که به این شکل اجرا می‌شود. این نسخه از بازی Deus Ex: Human Revolution روی دو دیسک منتشر شده بود.

تا این لحظه بازی‌های چند دیسکی زیادی برای کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ عرضه شده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به Mass Effect 2، Mass Effect 3، Lost Odyssey، Blue Dragon، L.A Noire و عنوان‌های دیگر اشاره کرد. اجرای بازی‌های چند دیسکی این کنسول روی ایکس‌باکس وان به این دلیل چالش برانگیز بود که گیمرها در طول بازی باید چند بار دیسک‌ها را تعویض می‌کردند.

DeusExHumanRevolution-1

هرایب درباره‌ی اجرای بازی‌های چند دیسکی گفت:” از این به ‌بعد قابلیت Xbox One Backwards Compatibility از بازی‌های چند دیسکی ایکس‌باکس ۳۶۰ هم پشتیبانی می‌کند و برای این اتفاق باید از مهندسان خودمان تشکر کنیم.”

بازی Deus Ex: Human Revolution Director’s Cut که اکنون روی ایکس‌باکس وان قابل بازی است، شامل بروزرسانی‌های مختلفی در مقایسه با نسخه‌ی اصلی می‌شود. گرافیک آن ارتقا پیدا کرده، هوش مصنوعی بازی بهتر شده و روندبازی هم روان‌تر از قبل شده است.

در حال حاضر بیش از ۱۷۰ بازی کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ روی ایکس‌باکس وان قابل اجرا هستند.

منبع: GameSpot

‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. امید عصاری

    با سلام.منم همین سوالی که دوستان پرسیدن رو دارم.آیا بازی های برنر مکس۳۶۰ هم روی xbox one اجرا میشه؟ لطفا اگه کسی امتحان کرده یا میدونه پاسخ بده

  2. Amirarsalan24

    با سلام ایا بازی های اورجینال و اصل xbox 360 روی xbox one باز می شه یا نه نسخه های کپی هم روی آن باز می شه .

  3. مهران

    لطفا واسخ بدید ایا حتما باید دیسک اورجینال ۳۶۰ باشه یا کپی هم میشه استفاده کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. مهران ساری پور

    یعنی می تونم بازی های ایکس باکس ۳۶۰ رو روی وان اجرا کنیم

  5. مسلم

    سلام وقت بخیر.. ایا دیسکهای کپی شده ی بازیهای ۳۶۰ که تو ایران فروخته میشه هم درون ایکس باکس ۱ اجرا میشن ؟ یا حتما باید دیسک اورجینال بازی ۳۶۰ بخریم؟ با سپاس

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه