بازی موبایلی الدر اسکرولز عرضه شد؛ ترکیبی از فال‌اوت شلتر و اسکایریم

۹ مهر ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
معرفی بازی Elder Scrolls: Castle

شرکت بتسدا (Bethesda) تبحر خاصی در زمینه بازی‌های نقش آفرینی روی دستگاه‌های بزرگ دارد اما زمانی که بحث از پلتفرم موبایل می‌شود کمتر کسی به این شرکت اشاره می‌کند. معروف‌ترین بازی این شرکت برای پلتفرم موبایل «فال‌اوت شلتر» (Fallout Shelter) بود که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد.

فال اوت شلتر توانست روی موبایل موفقیت نسبتاً خوبی در دنیای گیمینگ کسب کند و یک بازی شبیه‌ساز ساخت‌وساز و مدیریت منابع و یک بازی استراتژی خوب را ارائه دهد. شما در این بازی باید پناهگاه خود را مدیریت می‌کردید و به افراد مختلف وظایف خاصی می‌دادید. در نتیجه مدیریت خوب شما این پناهگاه بزرگ‌تر شده و شما بیشتر در بازی پیشرفت می‌کردید.

حال بتسدا تصمیم گرفته تا دوباره وارد دنیای گیمینگ روی موبایل شود. در نتیجه این شرکت بازی «الدر اسکرولز: قلعه‌ها» (Elder Scrolls: Castles) را عرضه کرد. یک بازی استراتژی خاص که در حال حاضر فقط برای پلتفرم اندروید و در کشور آمریکا در دسترس است. بتسدا به زودی این بازی را برای کشورهای دیگر نیز عرضه خواهد کرد ولی در حال حاضر این بازی محدود به کشور آمریکاست.

نکته عجیب اینجاست که بازی قلعه‌ها به طور رسمی معرفی نشده است. علاوه بر آن، اگر شما نام این بازی را در قسمت جست‌وجوی گوگل پلی وارد کنید، چیزی به شما نشان داده نمی‌شود. در نتیجه به احتمال زیاد بازی قرار نبوده عرضه شود و امکان دارد که به صورت اشتباه در دسترس کاربران قرار گرفته باشد. البته این امکان هم وجود دارد که شرکت سازنده قصد دارد از این نسخه به عنوان حالت آزمایشی استفاده کند.

معرفی بازی elder Scrolls Castle

بازی عرضه‌شده شباهت زیادی به فال اوت شلتر دارد. از طرفی حال و هوای اسکایریم را داشته که باعث می‌شود ترکیبی میان این دو بازی باشد. پس به نوعی می‌توان گفت که بازی الدر اسکرولز: قلعه‌ها در اصل فال‌اوت شلترِ دنیای اسکایریم و الدر اسکرولز است. به این شکل که شما باید یک محیط را مدیریت کرده و تلاش کنید آن را گسترش دهید. ظاهر بازی نیز مثل بازی فال‌اوت شلتر حالت کارتونی دارد ولی جزئیات آن بسیار زیاد و جذاب است.

در توضیحات بازی نوشته شده که دنیای آن به شکل پویا است. به این حالت که شما باید از افراد خود حمایت کنید در غیر این‌صورت، آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا شما را برکنار کرده و حتی شما را به قتل برسانند. برای حمایت از افراد شما باید منابع خود را مدیریت کرده و ورودی و خروجی خود را تنظیم کنید. همچنین هدف اصلی شما در این بازی پیشرفت است. در نتیجه باید تلاش کنید تا در بازی جلو رفته و قلعه خود را گسترش دهید.

قابلیت شخصی‌سازی زیادی در بازی قلعه‌ها وجود دارد و این بازی نسبت به فال‌اوت شلتر از این لحاظ بهتر است؛ به این معنا که شما می‌توانید اتاق‌های مختلف را گسترش داده و از لحاظ زیبایی هم به قلعه خود توجه کنید. همان‌طور که در ابتدا گفتیم، این بازی نسخه گسترش‌یافته فال اوت شلتر با مضمون الدر اسکرولز است.

بحث اصلی اینجاست که این بازی هنوز به صورت رسمی در دسترس طرفداران قرار نگرفته است. در نتیجه امکان دارد که محصول نهایی با چیزی که الان به صورت محدود وجود دارد، کمی تفاوت داشته باشد. با این حال این بازی پتانسیل بسیار خوبی دارد و با توجه به موفقیتی که بازی فال اوت شلتر کسب کرد، بازی الدر اسکرولز: قلعه‌ها هم می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

منبع: PCgamer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی



کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. برسام

    اینم یک کپی دیگه از hustle castle که خودش کپی fallout shelter بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه