[CES 2016] بیشتر کامپیوترها برای اجرای بازی‌های واقعیت مجازی مناسب نیستند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Nvidia warns most PCs can’t handle virtual reality

شرکت NVIDIA در نمایشگاه CES 2016 اعلام کرد که بیشتر کامپیوترهای موجود نمی‌توانند بازی‌هایی که براساس واقعیت مجازی ساخته شده‌اند را اجرا کنند.

برای اجرای بازی‌های واقعیت مجازی باید حداقل کارت گرافیکی GTX 970 داشته باشید.

براساس گفته‌های شرکت NVIDIA بسیاری از کامپیوترها در زمان اجرای بازی‌هایی که برای هدست‌های واقعیت مجازی ساخته شده‌اند، با مشکل سرعت پردازش فریم مواجه می‌شوند. این شرکت اعلام کرد که سیستم‌هایی می‌توانند بازی‌های مبتنی برای واقعیت مجازی را اجرا کنند که کارت گرافیکی GTX 970 یا بالاتر داشته باشند و در غیر این صورت بازی‌کننده‌ها باید سیستم خودشان را ارتقا دهند.

شرکت NVIDIA به این موضوع اشاره کرده از ۱٫۳ میلیارد کامپیوتری که در دنیا وجود دارند، تنها ۱۳ میلیون آن‌ها می‌توانند بازی‌هایی که برای هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Rift و HTC Vive ساخته شده‌اند را اجرا کنند.

بسیاری از کامپیوترهای موجود برای اجرای بازی ساخته نشده‌اند و یا نمی‌توانند بازی‌های سه‌بعدی را به خوبی اجرا کنند. حتی بسیاری از لپ‌ تاپ‌ های مخصوص بازی هم نمی‌توانند در بهترین حالت بازی‌های سطح بالا را اجرا کنند و بازی‌کننده‌ها با مشکل سرعت پردازش فریم مواجه می‌شوند.

شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که نسل جدید کارت‌های گرافیکی دو شرکت NVIDIA و AMD چند برابر قدرتمندتر از کارت‌های گرافیکی فعلی است و باعث می‌شوند که بازی‌ها با سرعت پردازش فریم بهتری اجرا شوند. به‌نظر می‌رسد که این دو شرکت محصولات جدید خودشان را به شکلی طراحی کرده‌اند که بتوانند بازی‌های واقعیت مجازی را بهتر اجرا کنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع:  Digital Trends

CES_2016_Slider_02

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar داریوش

    حیف شد من تازه gtx 960 رو از دیجیکالا خریدم ایکاش بیشتر پول میزاشتم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه