بانک مرکزی خرید و فروش ارزهای دیجیتالی را ممنوع کرد

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ارز دیجیتال

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای اعلام کرد، به کارگیری ابزار بیت‌کوین و سایر انواع ارز دیجیتال در همه مراکز پولی و مالی کشور ممنوع است. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی در جلسه سی‌ام شورای عالی مبارزه با پولشویی در تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۶، این قانون تصویب شد و بانک مرکزی در روز ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ موضوع ممنوعیت به کارگیری ارزهای مجازی را به بانک‌ها ابلاغ کرده است. بنا به اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، ارزهای مجازی «به ابزاری برای پولشویی و تامین مالی تروریسم و به طور کل، جابه‌جایی منابع پولی مجرمان» بدل شده بودند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی ارزهای مجازی به ابزاری برای پولشویی و تامین مالی تروریسم تبدیل شده‌اند.

اواسط اسفند ماه گذشته پلیس سایبری ایران (فتا) هشدار داده بود که بیت‌کوین پول سالمی نیست و گفته بود که از این پول دیجیتال برای خرید و فروش مواد مخدر و اسلحه و همین طور قاچاق انسان استفاده می‌شود. پیش از آن هم ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران، هم‌زمان با رشد سریع ارزش بیت‌کوین و پول‌های مجازی دیگر به سرمایه‌گذاران ایرانی درباره خرید و فروش این ارزها و احتمال حبابی بودن قیمت آن هشدار داده بود.

بیت‌کوین محبوب‌ترین ارز دیجیتال به حساب می‌آید. ارزی که رشد زیاد قیمت آن در اوایل سال ۲۰۱۷ آغاز شد و قیمت این ارز دیجیتال در دوره‌ای به حدود ۲۰ هزار دلار رسید. اما مدتی بعد قیمت این ارز به شدت کاهش پیدا کرد و در حال حاضر هر واحد آن حدود ۹ هزار دلار ارزش دارد. بیت‌کوین و دیگر ارزهای مجازی تحت نظارت هیچگونه نهادهای مالی و بانکی نیستند و به همین خاطر نگرانی‌های زیادی را در نهادهای قانونی جهان به وجود آورده‌اند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar جواد

    اینا ناراحت اینن که کنترل پول از دستشون خارج میشه نمیتونن روش مالیات بگیرن

  2. Avatar روزبه

    اوه اوه ! کیا دارند نگران پولشویی می شن!! ارزش پول به پهن بند شده،دلار نمیشه خرید باهوش تر ها ارز دیجیتال می خرند.باز هم اون نگاه حاکمیتی از بالا به پایین که اقا ممنوعه میزنیم و می گیریم و … . ذات این سیستم ها قابل منع شدن نیست توسط دولت ها.

  3. Avatar حسین

    ببخشید وقتی بیت کوین نبود با چی پول شویی میکردن همونقدر که پولشویی با پول نقدی سخته با بیت کوینم سخته چون وقتی پولی دریافت کردین بخواین نقدش کنید دولت ها میفهمن خب در بیت کوین هم قابل سنجش و اندازی گیری هست و حساب ها قابلیت رهگیری دارن توی دنیا هرچیزی وجود داره قابل اندازه گیری هست و من طرح این رو دادم که بیت کوین رو چطور میشه فهمید برای قاچاق انسان در خارج بله بیت کوین ولی در ایران حتی مردم نمیدونن بیت کوین چیه بیشتر از پول نقد استفاده میشه برای قاچاق انسان برای خرید اسلحه و… قطعا از پول نقد استفاده میشه همینطور مواد مخدر این معاملات هیچ وقت با هیچ چیز دیگری جز پول نقد انجام نمیشه این رو خود دولت هاهم خوب میدونن یک سوال دیگه وقتی بیت کوین نبود قاچاق انسان نبود یا مواد مخدر نبود یا تروریست نبود پس این ها بهانه ای بیش نیست که توسط بانک مرکزی ارائه می شود تا پول ها در بانکهای جهانی برن و بانک ها و موسسات ایرانی هم که تکلیف روشنی دارن هرروز یکی ورشکست میشه یا یه دزدی اختلاس میشه و فرار بهترین روش برای حفظ ارزش پول بیت کوین هست حتی با نوسان هایی که داره بیت کوین بهترین روش حفظ پول هست آلت کوین هایی مثل بیت کوین کش یا اتریوم هم قطعا جزو بهترین ها هستند

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه