از باکتری می‌توان الکتریسیته تولید کرد

۲۴ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تحقیقات جدید می‌گویند که با تغییرات شیمیایی در باکتری‌ها میتوان از آن‌ها الکتریسیته تولید کرد. با این روش در آینده می‌توان فاضلاب را به آب تمیز تبدیل کرد. برخی از باکتری‌ها به شکل طبیعی می‌توانند به وسیله نوعی پروتیئن که در غشا‌ء سلولی‌اش وجود دارد از خودشان الکتریسیته تولید کنند. البته چنین باکتری‌هایی اکثرا در شرایط محیطی سخت وجود دارند.

حالا محققان توانستند که برخی از باکتری‌ها را به شکلی دستکاری کنند تا توانایی تولید الکتریسیته را به دست بیاورند. محققان در ابتدا یک مولکول  مخصوص به نام  +DFSO درست کردند که شامل اتم‌های فلز آهن می‌شد. در ادامه آن‌ها این سلول را به باکتری به اسم Shewanella oneidensis وارد کردند. سپس این باکتری با استفاده از اتم‌های آهن توانست الکتریسیته درست کند.

محققان با انجام دادن چنین کاری به این نتیجه رسیدند که می‌توانند سایر باکتری‌ها را به شکلی تغییر دهند که جریان الکتریسیته داشته باشند. البته این کار در مراحل اولیه خودش قرار دارد و باکتری‌ها نمی‌توانند الکتریسیته زیادی تولید کنند. در حال حاضر می‌توان از این روش برای تولید آب پاکیزه استفاده کرد. امیدواریم که این روش در آینده هزینه‌های کمتری داشته باشد تا بتوان به شکل گسترده‌تری از آن استفاده کرد.

منبع: The Verge

‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه