باکس آفیس؛ همچنان رالف با خرابکاری‌هایش محبوب است

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

صدرنشین باکس آفیس این هفته سینماهای جهان نسبت به هفته گذشته تغییر نکرده است. فیلم «رالف اینترنت را خراب می‌کند» (Ralph Breaks the Internet) همچنان رتبه اول جدول را به خودش اختصاص داده است. بین ده فیلم پرفروش این هفته سینماهای جهان تنها چند فیلم با هفته گذشته متفاوت هستند. تنها فیلم اضافه شده به جدول فیلم دارایی هانا گریس است.

بین فیلم‌هایی که جایگاهشان تغییر کرده فیلم «گرینچ» (The Grinch) جایش با «کرید ۲» (Creed 2) عوض شده است. انیمیشن «گرینچ» با فروش ۲۰۰ میلیون دلار داخل گیشه‌های آمریکا در مقام دوم قرار گرفته است.

فیلمی که بالاتر از حد انتظار ظاهر شد «دارایی هانا گریس» (The Possession of Hannah Grace) بود که توانست در مکان هفتم جدول قرار بگیرد.

در صدر باکس آفیس هیچ تغییری دیده نمی‌شود. فیلم «رالف اینترنت را خراب می‌کند» دوباره صدرنشین است. محصول کمپانی دیزنی در عرض سه روز فروشی معادل ۲۵.۷۵ میلیون دلار داشته است. فیلم جانستون و ریچ مور کارگردانان این انیمیشن امتیاز نسبتا خوبی هم از منتقدان گرفته است. داستان این انیمیشن جدید شش سال بعد از قسمت قبلی آن که نامش «رالف خرابکار» بود، اتفاق می‌افتد. رالف و وانلوپ که حالا دوستان نزدیک یکدیگر هستند متوجه یک مسیر اینترنتی می‌شوند که آنها را به سمت ماجراجویی‌های جدید می‌برد.

منتقدان نوشته‌اند: «وقتی انیمیشن «رالف اینترنت را خراب می‌کند» شگفتی‌های اینترنت را رها می‌کند و روی رابطه بین دو کاراکتر اصلی‌اش تمرکز می‌کند عمیقا فیلم تکان‌دهنده‌ای می‌شود.»

در بازارهای بین‌المللی این هفته ۳۳.۷ میلیون دلار به فروش فیلم اضافه شد تا درآمد جهانی آن به ۲۰۷ میلیون دلار برسد.

«گرینچ» محصول مشترک یونیورسال و ایلامینیشن این هفته ۱۷.۷ میلیون دلار در گیشه داخلی درآمد داشت. این موجود سبزرنگ زشت که به بدجنسی شهرت دارد و میانه خوبی هم با جشن‌های کریسمس ندارد فعلا برای تهیه‌کنندگانش سودآور بوده است. اسکات موسیر و یارو چنی کارگردانان انیمیشن هستند. منتقدان اما دل خوشی از آن ندارند. بندیکت کامبربچ صداپیشه کاراکتر گرینچ یکی از نکات قوت فیلم است اما به جز آن منتقدان درباره‌اش نوشته‌اند: «این فیلم مثل کاغذ کادویی است که دور کادوی کریسمس پیچیده شده و درنهایت یک ربع جذاب است و بعد از آن پاره‌اش می‌کنید و آن را کنار می‌گذارید.»

این هفته ۲۰ کشور به پخش‌کننده‌های «گرینچ» اضافه شده‌اند و در حال حاضر این انیمیشن در ۵۳ کشور دنیا به نمایش درآمده است و به فروشی معادل ۲۷.۱ میلیون دلار دست پیدا کرد که در آلمان پیشتاز بوده است.

فیلم «کرید ۲» محصول کمپانی متروگلدوین‌مایر در هفته دوم اکرانش ۵۳ درصد افت فروش داشت. فیلم در هفته دوم فروش‌اش ۱۶.۸ میلیون دلار فروش داشت. فیلم هفته گذشته یک خبر جنجالی هم داشت. سیلوستر استالونه اعلام کرد که «کرید ۲» آخرین باری است که راکی روی پرده سینما ظاهر می‌شود.

منتقدان از فیلم استیون کاپل جونیور بدشان نیامده و درباره‌اش نوشته‌اند: «صمیمیت دلنشینی بین کاراکترها وجود دارد و نشان می‌دهد که یک کارگردان چطور می‌تواند یک فیلم بزرگ را با لحظات کوچک سرشار کند.»

«جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد» محصول برادران وارنر و فیلمی که اقتباسی دیگر از کارهای جی.کی.رولینگ خالق مشهور جهان هری پاتر است در جایگاه چهارم قرار گرفته. این سومین هفته است که این فیلم موفق می‌شود در باکس آفیس پرفروش‌ترین‌ها حضور داشته باشد.

در رده پنجم فیلم موزیکال بیوگرافیک «حماسه کولی» را داریم که داستان زندگی فردی مرکوری خواننده و از بنیانگذاران گروه کویین است. فیلم به خصوص در بازارهای خارج از آمریکا خوب عمل می‌کند و این هفته فروش بین‌المللی‌اش به ۳۷ میلیون دلار رسید.

بعد از پنج فیلم اول نوبت به «خانواده فوری» می‌رسد که هفته‌های پیش هم در فهرست حضور داشته است.

فیلم دارایی هانا گریس

فیلم ترسناک دارایی هانا گریس تنها فیلم جدید باکس آفیس این هفته بود.

در رتبه هفتم فیلم «دارایی هانا گریس» به کارگردانی دیدریک ون روجین این هفته توانسته وارد جدول فروش شود. این فیلم ترسناک ماورالطبیعه داستان یک زن پلیس است که در حال حاضر بیکار شده و در سردخانه کار می‌کند. زن در محل کار جدیدش با اتفاقات ماورالطبیعه روبه‌رو می‌شود. فیلم عمدتا نقدهای منفی از سوی منتقدان دریافت کرده است. امتیاز آن در سایت متاکریتیک ۴۱ از ۱۰۰ است. منتقدان درباره فیلم می‌گویند:‌ «فضاسازی‌ها هیچ کمکی به فیلم نمی‌کند. شوخ‌طبعی فیلم از کار درنیامده و به طرز ناامیدکننده‌ای فیلم اصلا کسی را نمی‌ترساند. هیچ حس واقعی از ابهام یا سوال یا ترس در مخاطبش ایجاد نمی‌کند.»

بقیه فیلم‌های جدول فروش همان «بیوه‌ها»، «رابین‌ هود» و «کتاب سبز» هستند که هفته‌های پیش هم در جدول باکس آفیس حضور داشتند.

فیلم سوگلی

فیلم سوگلی یورگوس لانتیموس از شانس‌های فصل جوایز امسال است.

در اکران محدود فیلم «سوگلی» ساخته یورگوس لانتیموس با مثلث نیکول کیدمن، الیویا کولمن و ریچل وایز که قصه‌اش در دربار انگلستان می‌گذرد، موفق شده ۱.۱ میلیون دلار بفروشد که رقم خوبی است.

هفته آینده اکران جدیدی در کار نخواهد بود اما کمپانی یونیورسال تصمیم دارد فیلم «فهرست شیندلر» را دوباره روانه پرده سینماها کند.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
رالف اینترنت را خراب می‌کند ۲ ۲۵.۸ ۱۱۹.۳
گرینچ ۴ ۱۷.۷ ۲۰۳.۵
کرید ۲ ۲ ۱۶.۸ ۸۱.۲
جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد ۳ ۱۱.۲ ۱۳۴.۳
حماسه کولی (راپسودی کولی) ۵ ۸.۱ ۱۶۴.۴
خانواده فوری ۳ ۷.۲ ۴۵.۹
مالکیت هانا گریس ۱ ۶.۵ ۶.۵
رابین هود ۲ ۴.۷ ۲۱.۷
بیوه‌ها ۳ ۴.۴ ۳۳.۱
کتاب سبز ۳ ۳.۹ ۱۴

باکس آفیس هفته گذشته: دیزنی بزرگترین شکرگزار این هفته شد

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مرضیه باجی

    با سلام.”Possession” در اینجا نه به معنای دارایی،بلکه به معنی “تسخیر روح” فرد

    توسط نیروها یا ارواح است.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه