باکس آفیس؛ گرینچ به گیشه لبخند می‌زند

۲۶ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
فیلم گرینچ باکس آفیس

باکس آفیس این هفته سینماهای جهان تحت تاثیر آن موجود سبزرنگ به نام گرینچ قرار دارد که هر چند سال یک‌بار حول و حوش کریسمس سر و کله‌اش پیدا می‌شود. فیلم گرینچ محصول مشترک یونیورسال و ایلامینیشن با فروش ۶۶ میلیون دلاری در صدر جدول پرفروش‌های این هفته قرار گرفت. فیلم «گرینچ» البته تنها تازه‌وارد جدول فروش نبود. «دختری در تار عنکبوت» و «Overlord» هم توانستند در میان ده فیلم پرفروش هفته قرار بگیرند.

«گرینچ» سومین افتتاحیه بزرگ را برای یک انیمیشن در ماه نوامبر به نام خودش ثبت کرده است.

«گرینچ» موجودی خیالی و دست‌پرورده نویسنده آمریکایی تئودور زئوس گیسلر است که همه جا او را با نام دکتر زئوس می‌شناسند. او شاعر، نویسنده کتاب‌های کودک، انیماتور و فیلمساز بود و کاریکاتورهای سیاسی هم می‌کشید. گرینچ را اولین‌بار سال ۱۹۵۷ در کتاب «چگونه گرینچ کریسمس را دزدید» دیدیم. یک موجود پشمالو که به رنگ آواکادوی سبزرنگ است. گرینچ ۵۳ سال از عمرش را بالای یک صخره در انزوا و تنهایی زندگی کرده بود و به شهر درخشان و رنگارنگ زیرپایش نگاه می‌کرد. سر و صداهای زمان کریسمس برای گرینچ آزاردهنده بود بخصوص سرود «آواز کریسمس» اعصابش را به هم می‌ریخت. به کمک سگش گرینچ خودش را به جای سانتاکلاوس (بابا نوئل) جا می‌زند و وارد خانه مردم می‌شود تا وسایل‌شان را بدزدد.

این کاراکتر در سینما و انیمیشن‌ها به شدت مورد استقبال قرار گرفت. آخرین نسخه «گرینچ» را که روی پرده سینماهاست و خوب هم فروخته اسکات موزیر و یارو چنی با هم ساخته‌اند. در این فیلم، گرینچ غرغرو نقشه دارد که کریسمس را در روستای وویل خراب کند. بندیکت کامبربچ صداپیشه نقش گرینچ در این انیمیشن کمدی خانوادگی است. انیمیشنی که با وجود فروش خوبش نتوانسته نظر منتقدان را جلب کند و امتیاز آن در سایت متاکریتیک ۵۰ از ۱۰۰ است. مشکل بیشتر منتقدان این است که فیلم «گرینچ» چیز تازه‌ای به مخاطبش عرضه نمی‌کند. به گفته منتقدان فیلم درست شبیه کاغذ کادویی است که وقتی پاره‌اش کردید و داخلش را دیدید کاملا فراموش‌اش می‌کنید.

«گرینچ» سومین افتتاحیه بزرگ را برای یک انیمیشن در ماه نوامبر به نام خودش ثبت کرده است. پیش‌تر انیمیشن «خانواده شگفت‌انگیزان» (با فروش ۷۰.۴ میلیون دلار) و انیمیشن «یخ‌زده» (با فروش ۶۷.۳۹ میلیون دلار) رکوردداران فروش نوامبر بوده‌اند. فیلم احتمالا در هفته‌های آینده و تعطیلات هم به فروش خوبش ادامه خواهد داد.

فیلم «گرینچ» در ۲۳ کشور خارج از مرزهای آمریکا اکران شده است و فروشی معادل ۱۲.۷ میلیون دلار داشته که بیشترین آن مربوط به انگلستان با ۶.۷ میلیون دلار است. ایرلند و برزیل هم رتبه‌های بعدی را دارند. فیلم قرار است در ۴۸ کشور دیگر هم اکران شود.

فیلم حماسه کولی

فیلم «حماسه کولی» ساخته برایان سینگر با بازی رامی مالک داستان گروه موسیقی راک کویین و خواننده اصلی گروه یعنی فردی مرکوری است. مرکوری یکی از اولین کسانی است که قربانی بیماری ایدز شد. فیلم «حماسه کولی» از پیش‌بینی هفته پیش تحلیلگران سایت موجو بهتر فروخت و با توجه به فروش ۳۸.۵ میلیون دلاری‌اش انتظار می‌رود که خیلی زود به فروش بالای ۱۰۰ میلیون دلار دست پیدا کند. امتیاز فیلم در متاکریتیک ۴۹ از ۱۰۰ است. منتقدان از کارگردانی برایان سینگر راضی نبودند اما بنظر می‌رسد طرفداران گروه کویین موفق شده‌اند از فیلم حمایت کنند. فیلم خارج از مرزهای آمریکا ۱۸۵ میلیون دلار فروش داشته است. طبعا میزان فروش‌‌اش در انگلستان بیشتر از بقیه کشورها بوده است.

در رتبه سوم جدول فروش فیلم «Overlord» را داریم. یک فیلم ترسناک ماورالطبیعه به کارگردانی ژولیوس ایوری درباره یک جوخه از سربازان آمریکایی که پشت خطوط دشمن با ترس روبه‌رو می‌شوند. امتیاز متاکریتیک فیلم ۵۸ از ۱۰۰ است. منتقدان آن را با «کال آف دیوتی» مقایسه کرده‌اند. فیلمی که همان انتظاراتی را که از یک فیلم زامبی دارید برآورده می‌کند و در عین حال وحشت جنگ را هم به تصویر می‌کشد. مشکلش این است که حتی در تعلیق‌برانگیزترین سکانس‌هایش هم فیلم به شدت آشنا بنظر می‌رسد و این آشنایی مانع از شگفت‌زده شدن تماشاگر می‌شود. فیلم در ۵۲ بازار بین‌المللی هم به نمایش درآمده است.

دختری در تار عنکبوت

فیلم پنجم جدول هم یک اثر تازه‌وارد است. «دختری در تار عنکبوت» افتتاحیه ناامیدکننده ۸ میلیون دلاری داشت. فد آلوارز کارگردان این درام جنایی است که اقتباس از یک کتاب مشهور است و بازیگر نقش اصلی آن هم کلر فوی است. کلر فوی بازیگری است که با سریال «تاج» توانست در مجامع منتقدان مطرح شود. فیلم از طرف منتقدان ضعیف ارزیابی شده و به آن امتیاز ۴۴ از ۱۰۰ را داده‌اند. منتقد گاردین نوشته: «فیلم البته قابل دیدن است اما در معرفی شخصیت اصلی‌اش نقص‌های زیادی دارد. حرکات اکشن زیادی از قهرمانان زن داریم که البته هیچ معنای خاصی ندارند.»

بقیه فیلم‌های جدول فروش همان‌هایی هستند که هفته‌های گذشته هم در جدول حضور داشتند.

نام فیلم هفته اکران فروش
گرینچ ۱ ۶۶
حماسه کولی (راپسودی کولی) ۲ ۱۰۰
Overlord ۱ ۱۰.۱
فندق‌شکن و چهار قلمروز ۲ ۳۵.۲
دختری در تار عنکبوت ۱ ۸
ستاره‌ای متولد شده است ۶ ۱۷۸
هیچ کس احمق نیست ۲ ۲۴.۳
ونوم ۶ ۲۰۶.۲
هالووین ۴ ۱۵۶.۸
نفرتی که تو می‌دهی ۶ ۲۶.۷

باکس آفیس هفته گذشته: فردی مرکوری در صدر و فیلم‌های بدی که خوب می‌فروشند

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه