باکس آفیس؛ هتل ترانسیلوانیا از آسمان‌خراش هم بالاتر رفت

۳۰ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
باکس آفیس هفته هتل ترانسیلوانیا

در باکس آفیس این هفته «هتل ترانسیلوانیا: تعطیلات تابستانی» در سینماهای جهان بیشتر از فیلم «آسمان‌خراش» (skycrapper) فروش کرد. سومین بخش از فرانشیز «هتل ترانسیلوانیا» در ۴۲ بازار بین‌المللی روی پرده رفت و ۴۶.۴ میلیون دلار فروش افتتاحیه‌اش بود. در حالی که فیلم «آسمان‌خراش» با بازی دواین جانسون که یکی از پرفروش‌ترین بازیگران جهان است ۴۰.۴ میلیون دلار فروخت و از «هتل ترانسیلوانیا» عقب ماند.

سومین قسمت از انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا» محصول سونی در گیشه داخلی سینماهای آمریکا هم از «آسمان‌خراش» جلو زد. افتتاحیه فیلم در گیشه‌های آمریکای شمالی ۴۴ میلیون دلار بود و پیش‌بینی شده فروش آخر هفته آن به ۱۰۰ میلیون دلار هم برسد. سومین قسمت «هتل ترانسیلوانیا» رکورد جدیدی برای سونی به جا گذاشته و نامش را به عنوان صاحب بزرگترین افتتاحیه انیمیشنی محصول این کمپانی در ۴۲ بازار بین‌المللی ثبت کرده است.

آدام سندلر صداپیشه اصلی است که به جای کنت دراکولا حرف می‌زند. سلنا گومز و اندی سمبرگ هم دیگر صداپیشگان اصلی هستند.

طبق گزارش باکس‌آفیس، «هتل ترانسیلوانیا: تعطیلات تابستانی» ۲۳ میلیون دلار در کشورهای آمریکای لاتین فروخت که ۸.۶ میلیون دلار آن مربوط به مکزیک، ۳.۸ میلیون دلار در برزیل و ۲.۱ میلیون دلار در آرژانتین به تفکیک فروش داشته است. این فیلم خانوادگی ۵.۸ میلیون دلار در روسیه فروخته است و رتبه‌های بعدی فروش‌اش در اختیار استرالیا، آلمان، فرانسه، انگلستان، کره جنوبی و ایتالیاست.

«آسمان‌خراش» با بازی دواین جانسون در ۵۷ کشور مختلف روی پرده رفته است و فروش آن هم بد نبوده. بودجه تولید فیلم سنگین و معادل ۱۲۵ میلیون دلار بوده است. «هتل ترانسیلوانیا ۳» هم با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری تولید شده است.

اما این دو فیلم اول گیشه سینماهای جهان در آخر هفته‌ای که گذشت از نظر منتقدان فیلم‌های ضعیفی ارزیابی شدند. انیمیشن مفرح «هتل ترانسیلوانیا» داستان یک خانواده دراکولاست که دختر خانواده با یک پسر معمولی ازدواج می‌کند و پدر اول این ازدواج را برنمی‌تابد. بخصوص که وقتی نوه‌اش متولد می‌شود هم چندان نشانی از دراکولا بودن ندارد. در قسمت جدید خانواده دراکولا و دامادشان از طایفه هیولا و انسان و دوستان‌شان به تعطیلات تابستانی می‌روند و در آنجا کنت دراکولا درگیر یک رابطه عاطفی می‌شود. سایت راجر ایبرت نوشته که گندی تارتاکوفسکی کارگردان قسمت جدید «هتل ترانسیلوانیا» طرفداران دو قسمت قبلی را گرد هم آورده اما آش شله‌قلمکاری پر از کاراکترهای جورواجور و بی‌ربط جلویشان گذاشته است اما طرح فیلمنامه آنقدر لاغر و ضعیف است که کمتر از دو قسمت قبلی می‌تواند جلب‌تان کند و حتی شوخی‌هایش هم چندان الهام‌بخش نیست.

از طرف دیگر اکشن دواین جانسون به کارگردانی مارشال تربر هم پیش منتقدان وضعیتی بهتر از انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا» ندارد. از همان داستان‌های معروف اکشن‌های آسمان‌خراشی و پدری که می‌خواهد خانواده‌اش را از آسمان‌خراشی که در آتش‌سوزی در حال سوختن است نجات بدهد. طبعا نقش پدر را دواین جانسون بازی می‌کند. منتقد نیویورک پست معتقد است که این یک تریلر کاملا بی‌مغز و بی‌محتواست و حتی به درد سرگرم‌شدن هم نمی‌خورد. همه چیزی که شما برای این اکشن‌ها نیاز دارید یک قهرمان کاریزماتیک، یک بدمن نفرت‌انگیز و یک فیلمنامه پر زد و خورد است. متاسفانه «آسمان‌خراش» هیچ‌کدام از این‌ها را ندارد و فقط به دست و پای ستاره‌اش دواین جانسون می‌افتد تا از ورطه نابودی نجات پیدا کند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه