اختصاصی دیجی‌کالا مگ: با اجرای طرح رجیستری فقط آیفون ۷ از کار می‌افتد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پخش شدن خبرهای متناقض درباره خاموش شدن گوشی‌های آیفون پس از اجرایی شدن طرح رجیستری باعث شد دیجی‌کالا مگ پیگیر این موضوع شود و با غلامحسین کریمی خراسانی رییس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی مصاحبه‌ای اختصاصی داشته باشد. کریمی خراسانی به دیجی‌کالا مگ گفت فقط آیفون‌های ۷ پس از اجرای طرح رجیستری از کار می‌افتند.

با وارد شدن به فاز نهایی مرحله آزمایشی طرح رجیستری مصاحبه‌ها و خبرها در این باره رو به افزایش است و این موضوع ذهن بسیاری از کاربران را هم به خود مشغول کرده. امروز در دو خبر متفاوت درباره این طرح به اطلاع‌رسانی پرداختیم. طبق آنچه معاون رگولاتوری اعلام کرده قرار است طرح رجیستری بدون هزینه برای مردم و بدون ایجاد هرگونه مشکل برای گوشی‌های موجود پیش رود. اما روز گذشته رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی هم در این باره به اظهارنظر پرداخت و اعلام کرد که از دو هفته آینده و با ورود رسمی و قانونی آیفون‌های ۷ گوشی‌های آیفونی که تا قبل از این تاریخ خریداری شده باشند، مشمول طرح رجیستری شده و از کار خواهند افتاد.

اعلام این خبر باعث ایجاد برخی نگرانی‌ها میان کاربران شد و باعث شد دیجی‌کالا مگ موضوع را پیگیری کند. در این مورد با غلامحسین کریمی خراسانی رییس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی، گفتگو کردیم و از او پرسیدیم آیا واقعا قرار است تا دو هفته دیگر آیفون‌های کاربران خاموش شوند؟

او در پاسخ گفت: «بحث کل آیفون‌ها مطرح نبوده و به نظر می‌رسد نقطه نظرات من به خوبی اطلاع‌رسانی نشده‌اند. در واقع آنچه من گفته‌ام از این قرار است که ظرف دو هفته آینده قرار است آیفون‌های ۷ به صورت رسمی وارد کشور شوند. در حال حاضر یک دستگاه از آیفون‌های ۷ موجود هم از کانال‌های رسمی وارد کشور نشده و تمامی آن‌ها قاچاق هستند.»

او ادامه داد: «برای آیفون‌های دیگر مشکلی پیش نمی‌آید اما آیفون‌های ۷ در شرایطی به صورت قاچاق وارد کشور شده که طرح مبارزه با قاچاق آغاز شده و طرح رجیستری هم به زودی آغاز می‌شود پس به محض فعال شدن طرح رجیستری یقینا باید منتظر از کار افتادن آیفون‌های ۷ قاچاق باشیم.»

به این ترتیب رییس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی تایید می‌کند که با اجرا شدن طرح رجیستری موبایل آیفون‌های ۷ موجود در بازار از کار می‌افتند اما مشکلی برای آیفون‌های دیگر پیش نخواهد آمد.

دیجی‌کالا مگ در روزهای آینده هم این موضوع را پیگیری می‌کند و آخرین اخبار مربوط به طرح رجیستری را در اختیارتان خواهد گذاشت.

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۳ دیدگاه
  1. حسین محمدی

    همونطور که گفتن کسی که اونهمه پول رو برای آیفون جدید داده حتما پول یکی دیگه رو هم داره.
    وگرنه هر کسی موقع میدونسته با چه حبابی داره خرید میکنه.از طرفیم حتما از بسته شدن دو فروشگاه اپل فروش و جمع شدنش تو بازار و بسته شدن علاءالدین سر گوشی قاچاق و تخلفات کلیش هم یه چیزایی بو برده.
    از نظر من بعضیا چوب بعضی خواستنا رو میخورن با این کار.
    اگه این کار (رجیستری) واقعا از روی قانون و نظم و جلوگیری از قاچاق و سود بردن دلالاست دستشون درد نکنه.اگرم نه براشون متاسفم و با اجرا شدنش مطمئنم حیله گری و فساد لو میره.چیزی از قبیل تبانی برای گرون فروشی.
    امیدوارم شاهد فضای سالم رقابتی باشیم.

    1. Aydin

      درسته ولی این وسط اطلاع رسانی دقیقی نشده ک این کار رو نکنیم.

  2. مهدی

    سلام عرض میکنم ب تیم دیجی کالا واقعا خسته نباشید
    ی سوال داشتم ایا با همین قیمتهای نوجومی وارد ایفون ۷وارد بازار میشه یا به قیمت دلار وارد بازار میشه یاومه اون اول تو یکی از خبرهاتون گفتین با قیمت دلار ایفون ۷ /۱۲۸ گیگش نزدیک دو میلیونو ششصد بود

  3. امیر اسدی

    کسی که ۸ میلیون داده آیفون خریده روز اول، مطمئنا انقد داره که یکی دیگه هم بخره.

    1. ماهان

      چه ربطی داره بنده ۶ و خورده ای دادم خریدم بلاخره پوله علف خرس نیس که

    2. Aydin

      ربطی نداره بالاخره این وسط ضرر کرده

  4. میلاد

    اصن مگه جرم کردیم ایفون ۷ خریدیم؟ مگه حتما باید صب کرد بعد ۲ ماه خرید یه گوشی رو ؟ما دلمون الان میخاد زمانی که توضیع جهانی میشه نه ۳ ماه بعدش

  5. yazdan izadi

    خب یعنی دیگه تا دو الی سه هفته ی دیگه آیفون قانونی تو کشور داریم؟
    با سپاس بابت اطلاع رسانی

  6. سجاد

    خوب شد
    باید این اتفاق بیفته تا اپل نمایندگی بزنه

  7. ماهان

    واقعا من یه ۷ پلاس ۲۵۶ گیگ خریدم ۶۴۵۰ و داداشم یه ۷ ۱۲۸ گرفت ۴۳۰۰ یعنی واقعا اینا خامو.ش میشند لطفا بگین باید چیکار کنیم فردا برم مخابرات؟ لطفا راهنمایی کنید مگه میشه
    کاشکی مث هر سال از دیجیکالا میخریدم حیف

    1. علی

      دیگه واقعاً نمایندگی اپل تو ایران نیاز که باشه
      حالا نمایندگی نشد حداقل ساپورت کنه گوشی رو و اسم کشور ایران هم کنار باقی کشور ها تو لیستش باشه نه مثل الان من که اپل آیدیم Disable شده و من نمیتونم با ساپورت اپل صحبت کنم که مشکلمو حل کنه.
      من خودم یکی از طرفدار های سرسخت اپل بودم و هستم ولی این مشکل که واسم پیش اومد خیلی ناراحت شدم که هیچ ساپورتی اپل واسه کاربر های ایرانیش که کم هم نیستن نداره.
      امیدوارم که این طرح این مشکلو حل کنه نه اینکه یه مورد دیگه به زنجیره دلالی اضافه کنه.

  8. اسماعیل

    من نمیدونم مردم ما چرا ایتطورین و با دلالها و قاچاقچیا همکاری میکنن.قرار نیست هر چیزی که تو بازار پیدا نیشه قانونی باشه.چند بار که به فروشگاه موبایل میرفتم دیدم که ایفون ۷ دارن میفروشن،خیلی تعجب کردم که اینهمه در مورد کالای قاچاق و طرح رجیستری دارن صحبت میکنن اونوقت ملت همینطور میان میخرن.فروشنده میگفت خیلی زیاد ایفون ۷ فروخته.واقعا باید مردم ما یاد بگیرن که به قانون احترام بذارن.هر چند بعید میدونم چون اینجا هر خلاف قانونی یه راه فرار براش هست.
    امیدوارم به خاطر یه عده معدود کلاهبردار و قاچاقچی خریداران ایفون ۷ ضرر نکنن‌.

  9. امیر مسعود نیازی

    واقعا چنین موضوعی رو بعید میدونم بتونن درست و اصولی پیاده کنند، این که این مشکل برای این دستگاه ها پیش می آید باید زود تر اعلام می شد. در این صورت مطمئنا افراد خرید نمیکردند حتی اشخاصی که خودشون گوشی رو از خارج از کشور برای مصرف خود یا به صورت کادو آوردن، دچار مشکل میشوند.

  10. علي

    مردم چه گناهی کردن؟

  11. میلاد

    یعنی هیچ راهی نداره که ایفونی که خریدیم به صورت قانونی ثبت کنیم؟ یعنی باید اینهمه پولو فاتحشو خوند؟ نمیتونستند قبل از اینکه بیاد این کارارو بکنن که حالا مردمو اینجور اذیت نکنن؟دیجی کالا لطفا پیگیرش باش که یه راهی پیدا شه ممنون ازتون

  12. رضا

    پیگیری کنید ببینید با پرداخت هزینه به شرکت های وارد کننده یا خود مسئولین طرح رجیستری میشه دوباره اکتیو شن؟
    چون نمیتونن با قاچاق مبارزه کنن. صورت مسئله رو پاک میکنن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه