با این اختراع موتورلا، نمایشگر گوشی‌های ترک خورده، ترمیم می‌شود!

۴ دی ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فکرش را کنید؛ در پارک در حال دویدن هستید و گوشی از دستتان لیز می‌خورد. به زمین می‌افتد و نمایشگرش می‌شکند. شما حتی ذره‌ای هم ناراحت و نگران نمی‌شوید، چون فقط باید چند دقیقه‌ی ناقابل منتظر بمانید تا گوشی صفحه نمایش خودش را ترمیم کند!

شاید این داستان خیالی به نظر برسد اما به نظر می‌رسد تا عملی شدن آن فاصله‌ی زیادی نداریم. موتورولا به تازگی اختراعی ثبت کرده که صفحه‌نمایش ترک خورده بتواند با گرما خودش را ترمیم کند! این سیستم بدین صورت کار می‌کند که با گرم‌شدن آهسته‌ی منطقه‌ای از صفحه نمایش لمسی آسیب دیده، نمایشگر ترمیم می‌شود. این فرآیند متکی به پلیمرهای هوشمند (Shape Memory Polymers) است.

این مواد بعد از تغییر شکل می‌توانند با گرما به حالت اول برگردند. این مواد می‌توانند در صفحه نمایش‌های LCD یا LED به کار بروند، بدون آن که تاچ گوشی را مختل یا ضعیف کنند. بجز مواد مخصوص در نمایشگر، باید منبع گرمایی هم برای ترمیم درنظر گرفته شود. البته گفته می‌شود که حتی گرمای دست کاربر هم می‌تواند برای انجام این فرآیند کمک کند!

هنوز مشخص نیست که پای این فناوری چه زمانی به دنیای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها باز می‌شود. هنوز معلوم نیست که عملی کردن چنین تکنولوژی جالبی چقدر برای شرکت‌ها هزینه دارد. آیا شنیدن این خبر برای شرکت‌ها و تعمیرگاه گوشی‌ها، خوش‌حال کننده است یا نگران کننده؟ شاید آن ها دوست داشته باشند که بعد از شکسته شدن نمایشگر گوشی شما هنگام دویدن در پارک، هنوز هم به آن‌ها مراجعه کنید تا این که بدون هیچ هزینه و نگرانی منتظر ترمیم آن باشید!

 

منبع: TheVerge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه