با تسلا مدل اس بیت‌کوین ماین می‌کنند

۱۲ آذر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ماین کردن بیت‌کوین آن‌قدر محبوب و زیاد شده است که همین چند روز پیش شنیدیم که انرژی مورد نیاز آن، از مجموعه ده‌ها کشور بیشتر است. ماین کردن واحد‌های پولی دیجیتالی نیازمند سخت‌افزاری قدرتمند است؛ یعنی کسانی که می‌خواهند بیت‌کوین ماین کنند باید به فکر پرداخت هزینه‌های آن هم باشند.

چون همیشه باتری‌های خودرو در حال استفاده است، عمر آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

یک ماینر اخیرا از سخت‌افزاری عجیب و غریب برای ماین کردن استفاده کرده است: یک خودروی تسلا مدل اس. استفاده از این خودروی الکتریکی برای ماین کردن، اساسا این حرکت را بسیار سبز می‌کند. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که صاحب این تسلا مدل اس حتی لازم نیست هزینه‌های انرژی لازم این خودرو را بپردازد، چون شارژ کردن آن توسط ایستگاه‌های سوپرشارژ تسلا رایگان است. یعنی تنها هزینه‌ای که شده است، هزینه‌ی خود خودرو است؛ که البته اصلا کم نیست.

Tesla Model S bitcoin mining

استفاده از خودرو برای ماین کردند، مشکلاتی هم دارد. چون همیشه باتری‌های خودرو در حال استفاده است، عمر آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. ایستگاه‌های سوپرشارژ تسلا هم اساسا برای چنین کارهایی ساخته نشده‌اند و با اینکه تسلا نمی‌تواند جلوی کسی را بگیرد، ولی از نظر اخلاقی استفاده از سوپرشارژهای تسلا برای ماین واحدهای پولی دیجیتال کار درستی به نظر نمی‌رسد.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا

    با سلام
    خوب برادر من، اول بگو ماین کردن چیه؟ یعنی چی؟ بعد برو سراغ بقیش!

    1. Avatar محمد

      این خودش یه مقاله میشه، ۴ برابر این خبر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه