با خودروی شاسی‌بلند جدید بنتلی آشنا شوید

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت خودروسازی «بنتلی» (Bentley)، به‌تازگی از خودروی شاسی‌بلند پر سرعت خود یعنی «بنتایگا» (Bentayga)، رسما رونمایی کرده است. این خودرو به از توان خروجی ۶۰۰ اسب بخار در کنار ۸۹۹ نیوتون‌متر گشتاور بهره می‌برد.

بر اساس گزارش وب‌سایت رسمی «بنتلی» (Bentley)، این شرکت برای اولین بار در تاریخ، اقدام به ساخت سریع‌ترین خودروی شاسی‌بلند (SUV) خود کرده است. بنتلی یک شرکت انگلیسی است که حدود یک قرن‌ می‌شود که در زمینه‌ی ساخت خودرو‌های خاص و لوکس فعالیت می‌کند. بر اساس ادعاهای بنتلی، خودروی شاسی‌بلند جدید این شرکت یعنی «بنتایگا» (Bentayga)، تنها یک محصول لوکس و تشریفاتی نیست. بلکه یکی از سریع‌ترین خودرو‌های شاسی‌بلند در جهان به‌حساب می‌آید. شرکت خودروسازی بنتلی به‌تازگی یک ویدیو از خودروی بنتایگا در شبکه‌ی جهانی یوتویوب منتشر کرده است. در این ویدیو، خودروی مذکور به شکل باور نکردنی، حد‌اکثر سرعت‌اش را به ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

Mag

این‌طور که به‌نظر می‌رسد خودروی بنتلی بنتایگا ازنظر فنی رقیب بسیار جدی‌ای برای خودرو‌های هم‌رده‌ی خود یعنی «پورشه کاین توربو اس» (Porsche Cayenne Turbo S)، با حد‌اکثر سرعت ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت، «رنج روور اسپرت SVR» با حد‌اکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت و «جیپ گراند چیروک» (Jeep Grand Cherokee SRT) با حداکثر سرعت ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت به‌حساب می‌آید.

اما در حال حاضر، می‌توان لقب پادشاه را به بنتایگا داد. چرا که این خودرو از یک موتور ۶ لیتری ۱۲ سیلندر W شکل (نحوه‌ی قرار گیری سیلندر‌ها در کنار هم به شکل دو موتور V شکل در کنار هم که شبیه به حرف W انگلیسی می‌شود) به همراه دو توربوشارژر بهره می‌برد. طوری که توان خروجی این موتور به ۶۰۰ اسب بخار و ۸۹۹ نیوتون‌متر گشتاور می‌رسد.

از سوی دیگر، شکل ظاهری بنتایگا، بسیار خاص و زیبا طراحی شده است. حال بنتلی آمده تا در کنار رقبای قدرتمند خود مثل پورشه در کلاس خودرو‌های شاسی‌بلند، چه از نظر سرعت و چه از نظر طراحی، خودی نشان دهد. به‌احتمال‌زیاد اطلاعات بیشتری از این خودرو در رویداد ماه آینده‌ی فرانکفورت در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

منبع:Rapidnewsnetwork

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. حافظ

    به نظر گرانتر از بقیه به نظر میرسه ! بنتلی همیشه گران قیمت بوده البته

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه