با مدل جدید مرسدس بنز کلاس C آشنا شوید

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت خودروسازی مرسدس بنز، به‌تازگی از مدل جدید خودرو‌های کلاس C خود یعنی C63 AMG رسما رونمایی کرده است.
به‌تازگی شرکت مرسدس بنز، از خودروی جدید‌اش یعنی C63 کوپه (دو‌ در) رسما رونمایی کرده است. به دلیل این‌که این خودرو نام AMG را یدک می‌کشد، در نتیجه باید منتظر یک موتور قدرتمند با قابلیت‌های ویژه در C63 باشیم. مرسدس بنز C63 کوپه مدل ۲۰۱۷، در مقایسه با مدل‌های قبلی‌اش بسیار قدرتمند‌تر ساخته‌ شده است. در نتیجه از توان خروجی موتور، شتاب اولیه و حداکثر سرعت بالا‌تری بهره می‌برد. مرسدس بنز C63 با طراحی بسیار زیبا و دینامیک فوق‌العاده، مصرف سوخت و استهلاک موتور بسیار پایین یا به‌ اصطلاح اکونومی و طراحی داخلی بسیار لوکس ساخته‌ شده است.

Mag1
مرسدس بنز C63 مدل ۲۰۱۵، در نوع خود، خودروی بسیار شگفت‌انگیزی بود؛ اما گویا این موضوع برای مردم کشور آلمان راضی‌کننده نبوده و مدل ۲۰۱۷ این خودرو را با اسب بخار بیش‌تری طلب می‌کنند. به همین خاطر هم C63 در دو مدل کوپه و کوپه‌ی S عرضه می‌شود. تفاوت این دو مدل با یکدیگر در ۵۰ اسب بخار توان خروجی بیش‌تر و ۴۰ کیلومتر حد‌اکثر سرعت بیش‌تر است که در مدل کوپه‌ی S به کاربران ارایه می‌شود.

Mag2
مرسدس بنز C63 مدل ۲۰۱۷ از ۵۰۳ اسب بخار برای مدل کوپه‌ی S و ۴۶۹ اسب بخار برای مدل استانداردش بهره می‌برد که در نوع خود بسیار شگفت‌انگیز است. مدل کوپه‌ی S این خودرو قبل از رسیدن به محدودیت سرعت ECU (مرکز کنترل کامپیوتری خودرو)، می‌تواند حد‌اکثر سرعت خود را به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت برساند. از سوی دیگر، بر اساس ادعا‌های شرکت سازنده، C63 با استفاده از دو توربوشارژر، تنها در ۳.۸ ثانیه، می‌تواند سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین نحوه‌ی طراحی جلوپنجره‌ی این خودرو، روند رسیدن هوای مناسب به محفظه‌ی احتراق را بهبود بخشیده است.

Mag3
موتور ۸ سیلندر V شکل (نحوه‌ی قرار گیری سیلندر‌ها در کنار هم به شکل حرف V انگلیسی) مرسدس، قطعا بدون صدا نخواهد بود. طراحی جدید سیستم خروجی یا همان اگزوز (Exhaust) مرسدس بنز C63، صدایی قدرتمند را تولید می‌کند. این صدا، نمایانگر وجود یک موتور ۸ سیلندر توربوشارژر بسیار قدرتمند در این خودرو است.

Mag4

طراحی داخلی C63، شباهت زیادی به خودرو‌های مسابقه‌ای دارد. همچنین کنسول وسط آن، شباهت‌هایی به «لامبورگینی آونتادور» (Lamborghini Aventador) هم دارد. یک صفحه‌ی نمایش لمسی در بالای کنسول وسط، کنترل کامل خودرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. سیستم انتقال قدرت یا همان جعبه دنده‌ی C63، بسیار حرفه‌ای طراحی‌ شده است. این خودرو از یک جعبه‌ دنده‌ی ۷ سرعته‌ به همراه پدال تعویض دنده‌ در کنار فرمان بهره می‌برد. همچنین حالت مسابقه‌ای (Race Mode) هم در این خودرو تعبیه‌ شده است.

Mag5
در حال حاضر، قیمت مرسدس‌ بنز C63، به‌طور رسمی اعلام‌ نشده است. اما این خودرو در اوایل سال ۲۰۱۶، به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. بدون شک در رویداد بزرگ خودروی Frankfurt Auto Show، اطلاعت بیش‌تری از این خودرو در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

منبع: Business Insider

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علی

    طرفدار بنزم چون کیفیت و هندلینگ بالای داره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه