ما با گوشی‌های هوشمندمان منطقی‌تر تصمیم می‌گیریم!

۴ دی ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ما بارها دیده‌ایم چطور احساساتی شدن باعث می‌شود حرف‌هایی بزنیم که نمی‌خواهیم. شاید بهتر است وقتی بین یک دوراهی هستید و می‌خواهید تصمیم بگیرید از گوشی هوشمندتان استفاده کنید. اخیرا پژوهشی نشان داده که وقتی برای تصمیم‌گیری گوشی هوشمند دست می‌گیریم منطقی‌تریم.

این پژوهش که در ژورنال Human Behavior  به چاپ رسیده نشان داد مردم بر سر دوراهی وقتی از کامپیوتر استفاده می‌کنند، احساساتی‌تر تصمیم می‌گیرند.

پژوهشگران نشان دادند کاربران کامپیوتر بیشتر بر تصمیم‌گیری هیجانی و احساسی متکی هستند. ظاهرا این قضیه مربوط به این است که با گوشی‌های هوشمند در یک زمان بیشتر روی یک کار تمرکز می‌کنیم. در حالی که روی دسکتاپ معمولا برنامه‌های مختلف ذهن کاربر را مشغول می‌کنند.

وقتی افراد از گوشی‌های هوشمندشان استفاده می‌کنند، در دوراهی‌های بسیار احساسی و هیجانی هم تصمیمات منطقی می‌گیرند.

دکتر Barque-Duran از دانشگاه City لندن رهبری این تیم پژوهشی را به عهده داشت. او در توضیح یافته‌ها گفت: «چیزی که ما دریافته‌ایم این است که وقتی افراد از گوشی‌های هوشمندشان استفاده می‌کنند تا مسائل انسانی و اخلاقی را بررسی کنند؛ در دوراهی‌های بسیار احساسی و هیجانی هم تصمیمات منطقی می‌گیرند. این مسئله ممکن است به خاطر فشار و اضطرار زمانی باشد که در استفاده از گوشی حس می‌کنیم. علاوه بر این فاصله‌ی روان‌شناختی بین ما و دستگاه‌هایی مثل کامپیوتر بیشتر است.»

در دنیای امروز روابط اجتماعی، کار و حتی خرید ما آنلاین شده و روزانه میلیون‌ها نفر از گوشی و کامپیوترشان استفاده می‌کنند. پس مهم است بدانیم استفاده از گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها چطور بر تصمیم‌های زندگی‌مان تأثیر می‌گذارند.

منبع: Ubergizmo
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه