برادکام پیشنهاد بهتری برای خرید کوالکام دارد

۱۶ بهمن ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کوالکام

شرکت مخابراتی «برادکام» (Broadcom) ظاهرا نمی‌خواهد پاسخ منفی کوالکام (Qualcomm) را قبول کند. منابعی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که برادکام می‌خواهد رقم پیشنهادی خود را برای خرید کوالکام، بالاتر ببرد. قرار بود برادکام هر سهم کوالکام را با قیمت ۷۰ دلار خریداری کند. در پیشنهاد جدید این شرکت، برادکام رقم خرید هر سهم را به ۸۰ تا ۸۲ دلار افزایش داده است.

برادکام در روز پنجم فوریه، یعنی چند ساعت دیگر، پیشنهاد بهتر خود را به کوالکام ارایه خواهد کرد.

برادکام در قرارداد خود حتی حاضر شده است که رقمی غیرمعمول و بسیار بالا را به کوالکام در صورت شکست معامله پرداخت کند.

هیچ کدام از شرکت‌ها حاضر نشده‌اند درباره‌ی این معامله صحبت کنند و جزییات بیشتری در دست نداریم. با این حال، گزارش رویترز می‌گوید که برادکام در روز پنجم فوریه، یعنی چند ساعت دیگر، پیشنهاد بهتر خود را به کوالکام ارایه خواهد کرد.

برادکام

ممکن است این معامله صورت بگیرد. کوالکام به این دلیل پیشنهاد اصلی برادکام را رد کرده بود که «ارزش این شرکت را در نظر نگرفته است.»

برادکام گفته است که مراحل این معامله و ادغام دو شرکت را در طول یک سال به پایان خواهد رساند، ولی مسوولان کوالکام به این موضوع خوش‌بین نیستند و پیش‌بینی می‌کنند که انجام کامل قرارداد بیش از ۱۸ ماه طول بکشد و در این میان به مشکلاتی برخورد کنند.

برادکام و کوالکام هر کدام از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی هستند و چیپ‌ست‌ها و زیرساخت‌های مخابراتی که تولید می‌کنند، پایه و اساس تکنولوژی‌های بی‌سیم انتقال داده در تمام دنیاست. ادغام این دو شرکت می‌تواند سلطه‌ی کامل شبکه‌هایی مثل ۵G را به آن‌ها بسپارد.

منبع: Engadget

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه