برترین‌های گیم فستیوال تهران: دلاور

۱۰ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به ششمین سال خود رسیده است. با توجه به رکورد زنی در تعداد عناوین ارسالی به جشنواره و داغ بودن تب و تاب اخبار و حواشی مرتبط با انتخاب بهترین‌ها در بخش داوری، به بررسی ده بازی پر سر و صدای امسال که در جشنواره‌ی بازی‌های رایانه‌ای تهران شرکت کرده‌اند، پرداخته‌ایم.

الگوبرداری از بازی‌های موفق خارجی به موضوعی عادی در میان بازی‌سازان داخل کشور تبدیل شده است. در این میان بازی‌های عرضه می‌شوند که در کنار الگوبرداری از بازی‌های مشابه خارجی، اید‌ه‌های خود را با این الگوها ترکیب می‌کنند و تجربه‌ای جدید از خود ارایه می‌دهند. بازی «دلاور» چنین ساختاری دارد.

ایده‌ی داستانی دلاور در ابتدا کمی تکراری به نظر می‌رسد. داستان قهرمانی که نگران سرزمین خودش است و برای دفاع از این سرزمین به جنگ دشمنان مختلف می‌رود. این قصه را شاید بارها در بازی‌های ویدیویی مشابه تجربه کرده باشیم. البته همین داستان پیش و پا افتاده کافی است تا شما را درگیر روند بازی و کند.

قهرمان شما تنها قادر به تحمل سه تیر است و با اصابت تیر چهارم به شما مجبور به انجام دوباره‌ی مرحله هستید.

ساختار بازی دلاور تفاوت زیادی از دیگر بازی‌های سبک دفاع از قلعه یا همان Tower Defence ندارد. شما با توجه به مهارت و سرعت خود در نابود کردن دشمنان، مراحل مختلف را رد و سلاح‌های جدیدی را برای قهرمان اصلی بازی آزاد می‌کنید. تا اینجا همه چیز خوب است و دلاور خودش را به عنوان یک بازی خوب در سبک دفاع از قلعه معرفی می‌کند. الگوی اصلی تمامی مراحل بازی در پشت سنگر قرار گرفتن و استفاده از شش اسلحه‌ی بازی توسط قهرمان، خلاصه می‌شود.

Delavar

تمام اسلحه‌ها به خوبی در روند بازی استفاده می‌شوند. موفقیت شما در به اتمام رساندن مراحل به مدیریت خشاب‌ها و تعویض به موقع این سلاح‌ها با توجه به فاصله‌ی دشمنان با سنگر اصلی، بستگی دارد. باید در این میان حواس‌تان به تعداد تیری که به شما اصابت می‌کند هم باشد. قهرمان شما تنها قادر به تحمل سه تیر است و با اصابت تیر چهارم به شما مجبور به انجام دوباره‌ی مرحله هستید. این موضوع کار شما را در مراحل میانی و پایانی بازی سخت می‌کند و مجبور به استفاده پیاپی از خشاب‌های خود می‌شوید. تهیه خشاب برای اسلحه‌های دلاور به سکه‌هایی که در مرحله‌ی نامحدود بازی کسب می‌کنید، بستگی دارد. متاسفانه انجام این کار بعد از مدتی برای شما تکراری می‌شود و بازی در دادن سکه‌ برای خرید خشاب خساست زیادی به خرج می‌دهد تا مجبور به خرید درون برنامه‌ای‌ شوید.

طراحی شخصیت‌های دلاور با الگوبرداری از بازی معروف «ماین‌کرفت» (Minecraft) انجام شده است. این شخصیت‌ها در کنار طراحی تکراری محیط مبارزه و صداگذاری نه‌چندان دل‌چسب بازی که توسط یک راوی انجام می‌شود، از نکات ضعف اصلی دلاور هستند.

دلاور با روند بازی جذاب و مراحل زیاد خود، شما را برای مدتی سرگرم می‌کند، البته به دلیل کم سلیقگی سازندگان در طراحی فنی و بخش پرداخت درون برنامه‌ای غیر معقول‌، دلاور به یک بازی داخلی خوب تبدیل نمی‌شود و فقط سطح متوسط باقی می‌ماند.

نام بازی دلاور
سازنده استودیو گونای
سبک دفاع از قلعه
پلتفرم اندروید

نقد و بررسی بازی دلاور در دیجی‌کالا مگ

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه