برترین‌های گیم فستیوال تهران: سنتوری

۱۰ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به ششمین سال خود رسیده است. با توجه به رکورد زنی در تعداد عناوین ارسالی به جشنواره و داغ بودن تب و تاب اخبار و حواشی مرتبط با انتخاب بهترین‌ها در بخش داوری، به بررسی ده بازی پر سر و صدای امسال که در جشنواره‌ی بازی‌های رایانه‌ای تهران شرکت کرده‌اند، پرداخته‌ایم.

یکی از چالش‌های استودیوهای بازی‌سازی داخلی در هنگام الهام گرفتن از عناوین مشابه خارجی، بومی سازی این بازی‌ها متناسب با فرهنگ ایرانی است.

بازی‌های موسیقی-محور امروزه محبوبیت زیادی در مارکت‌های تلفن‌های همراه هوشمند پیدا کرده‌اند؛ سبکی که پیش از عرضه‌ی «سنتوری» کمبود آن در بین بازی‌های داخلی حس می‌شد. استودیو «گلیم گیمز» که تجربه‌ی خوبی در بومی‌سازی ایده‌های موفق خارجی دارد، این بار سراغ سبک موزیکال رفته است.

سنتوری با موسیقی دلنشین و طراحی هنری‌ بسیار خوب‌اش، برای مدتی شما را سرگرم خواهد کرد.

روند سنتوری مشابه با عناوین مشابه در این سبک، به سرعت عمل شما در از دست ندادن نت‌ها بستگی دارد. هر مرحله از سه ردیف نت تشکیل شده است. روند بازی شبیه به مجموعه بازی‌های گیتار هیرو یا راک بند است، اما کم و بیش ساده‌تر. برعکس تعداد زیادی از بازی‌های داخلی که به علت مجاب کردن شما به استفاده از پرداخت درون برنامه‌ای معمولا به صورت غیرمنطقی سخت هستند، سنتوری به نوعی از آن طرف بام افتاده و آن‌طور که باید و شاید برای شما حتا در مراحل انتهایی چالش خاصی ایجاد نمی‌کند.

برای رسیدن به مراحل بعدی و اجرای ترانه‌های جدید به سکه و بلیت نیاز دارید. سکه‌ها به آسانی و با موفقیت شما در مراحل بدست می‌آید. برای خرید بلیت، مجبور به استفاده از آیتم الماس بوده که بدست آوردنش نیازمند تلاش بیشتری است. سیستم امتیاز دهی بازی برای دادن سکه‌ به شما، چالش خاصی ایجاد نمی‌کند و رسیدن به سطح سه ستاره در هر مرحله کار دشواری نیست.

Santoori-AndroidGameCafeBazar

طراحی هنری بازی در کنار موسیقی سنتی سنتوری که البته تعداد ترانه‌های آن به طور ناراحت کننده‌ای کم است، به خوبی نسبت به بازی‌های مشابه خارجی بومی سازه شده و برای مدتی شما را سرگرم می‌کند. یکی از مشکلات اصلی این بخش، کیفیت پایین پخش موسیقی‌های مراحل بازی است. بسیاری از ترانه‌ها از نظر هنری شما را به خود جذب می‌کنند اما متاسفانه به دلیل کیفیت پایین صدا در بازی، از لذت گوش دادن و نواختن آن‌ها کمی کاسته شده است.

جدا از طراحی گرافیکی خوب مراحل و نوازندگان، وضوح تصویر یکی مشکلات آزار دهنده‌ای است که حتی در هنگام استفاده از تلفن‌های هوشمند قدرت‌مند نیز رفع نمی‌شود.

سنتوری با موسیقی دلنشین و طراحی هنری‌ بسیار خوب‌اش، برای مدتی شما را سرگرم خواهد کرد. اما برای تبدیل شدن به یکی از بازی‌های مهم و پرکاربر در مارکت‌های ایرانی، به بروزرسانی‌ و قابلیت‌های بیشتری نیاز خواهد داشت.

نام بازی سنتوری
سازنده گلیم گیمز
سبک موسیقی
پلتفرم اندروید

نقد و بررسی بازی سنتوری در دیجی‌کالا مگ

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه