برترین دوربین‌های DSLR مجهز به سنسور تصویر APS-C

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
برترین APS-C

هرچند که دوربین‌های DSLR فول‌فریم به طور پیوسته در حال ارزان‌قیمت شدن هستند، ولی همچنان دوربین‌های DSLR مجهز به سنسور تصویر APS-C طرفداران زیادی دارند. سنسورهای تصویر APS-C با ابعادی در حدود ۲۲X۱۵ میلی‌متر، کوچک‌تر از سنسورهای تصویر فول‌فریم با ابعاد ۳۵X۲۴ میلی‌متر هستند. این کوچک‌تر بودن ابعاد سنسور، یک سری تفاوت‌ها ایجاد می‌کند. مثلا با دوربین‌های APS-C خیلی راحت‌تر می‌توان به بزرگنمایی زیاد دست یافت. در عوض فول‌فریم‌ها در عکاسی شب عملکرد بهتری دارند. ولی دوربین‌های APS-C کاملا ارزان‌قیمت‌تر از فول‌فریم‌ها هستند و تنوع خیلی زیادی دارند. جدا از تفاوت‌هایی که دوربین‌های APS-C با فول‌فریم‌ها دارند، در ادامه قصد دارم به معرفی ۷ مدل از دوربین‌های DSLR مجهز به سنسور تصویر APS-C بپردازم. ۷ مدلی که طبق انتظار، از دو برند کانن و نیکون که سال‌هاست بازار را تسخیر کرده‌اند انتخاب شده‌اند.

‌‌‌

کانن 7D Mark II

۱. کانن EOS 7D Mark II

به جرات می‌توان ۷D Mark II را پیشرفته‌ترین APS-C جهان دانست. این دوربین اواخر سال ۲۰۱۴ معرفی شد و کاملا مناسب عکاسان حیات وحش است؛ مثلا کسانی که از «یوزپلنگ در حال شکار آهو» عکس می‌گیرند! این دوربین مستحکم، مقاوم، بزرگ و سنگین ساخته شده و سنسور تصویر ۲۰ مگاپیکسلی آن با دو پردازشگر تصویر DiGIC 6 پشتیبانی می‌شود. به همین دلیل می‌تواند با سرعت فوق‌العاده‌ی ۱۰ فریم بر ثانیه عکاسی کند! اگر اهل عکاسی ماجراجویانه‌ی حیات وحش یا عکاسی ورزشی هستید، این دوربین مناسب شما است. این دوربین با قیمت حدود ۱۸۰۰ دلار، گران‌ترین DSLR مجهز به سنسور تصویر APS-C است.

 

 

 

 

 

 

‌‌‌

‌‌‌‌   ‌‌‌

نیکون D7200

۲. نیکون D7200

اگر به دنبال بهترین APS-C برند نیکون هستید، در انتخاب D7200 شک نکنید. این دوربین از کانن ۷D Mark II کوچک‌تر، سبک‌تر، ساده‌تر و ارزان‌تر است، با این حال همچنان عکس‌های فوق‌العاده خوبی می‌گیرد. این عکاسی با کیفیت، به مدد سنسور تصویر ۲۴ مگاپیکسلی فاقد فیلتر Low Pass فراهم شده است. حذف این فیلتر باعث شده که عکس‌های D7200 فوق‌العاده شارپ باشند. این دوربین از نظر استحکام و مقاومت در مقایسه با مدل‌های گران‌قیمت‌تر فول فریم، خیلی کم و کسری ندارد و با توانایی عکاسی پیاپی ۶ فریم بر ثانیه، همچنان مناسب عکاسان ورزشی و حیات وحش است. با این حال به دلیل کوچک و ارزان‌تر بودن، می‌تواند برای ژانرهای عکاسی عمومی هم استفاده شود. این دوربین حدود ۱۲۰۰ دلار قیمت دارد.

 

 

 

 

 

‌‌‌   ‌‌‌

‌‌‌

کانن 70D

۳. کانن EOS 70D

اگر بپرسید که بهترین APS-C برای فیلم‌برداری چیست، پاسخ آن قطعا کانن ۷۰D است. این دوربین برخلاف دو مدل قبلی، بدنه‌ی خیلی مستحکم و مقاومی در برابر شرایط سخت محیطی ندارد، ولی در عوض سنسور تصویر ۲۰ مگاپیکسلی آن مجهز به فناوری Dual Pixel CMOS AF است. این فناوری، سریع‌ترین و دقیق‌ترین “فوکوس خودکار فیلم‌برداری”، بین همه‌ی دوربین‌های DSLR را به ارمغان می‌آورد. این ویژگی باعث می‌شود که دست‌کم برای عکاسان و فیلم‌برداران تفننی و عمومی، ۷۰D یک گزینه‌ی ایده‌آل باشد، به‌خصوص این‌که این دوربین می‌تواند با سرعت ۷ فریم بر ثانیه عکاسی پیاپی انجام دهد و مجهز به یک نمایشگر چرخنده و لمسی شده است. این دوربین در حدود ۱۲۰۰ دلار قیمت دارد.

 

 

 

 

 

‌‌‌    ‌‌   ‌‌‌‌

نیکون D5500

۴. نیکون D5500

نیکون D5500 جدیدترین DSLR نیکون در سری سطح مبتدی است. این دوربین از نظر کیفیت عکاسی اصلا چیزی از D7200 کم ندارد و از سنسور تصویر و پردازشگر مشابه با برادر بزرگ‌تر خود بهره می‌برد. با این حال مثل دیگر دوربین‌های DSLR سطح مبتدی، این دوربین بدنه‌ی کوچک، وزن سبک و قیمتی ارزان دارد. البته استحکام بدنه و امکانات آن در حد و اندازه‌ی سه دوربین قبلی نیست. این دوربین برخلاف رقبایش دارای باتری قدرتمندی است که می‌تواند در یک بار شارژ کامل، انرژی لازم برای گرفتن حداکثر ۸۲۰ عکس را فراهم کند. این دوربین برای کسانی که قصد دارند عکاسی را به صورت جدی شروع کنند یا به دنبال یک DSLR کوچک برای عکاسی عمومی هستند مناسب است. D5500 حدود ۹۰۰ دلار قیمت دارد.

 

 

 

 

 

‌‌‌‌    ‌‌‌

 

‌‌‌‌    ‌‌

کانن 760D

۵. کانن EOS 750D/760D

خواهران دوقلوی ۷۵۰D و ۷۶۰D، جدیدترین دوربین‌های DSLR سری سطح مبتدی کانن هستند و از هر نظر نسبت به مدل قبلی خود یعنی ۷۰۰D پیشرفت زیادی داشته‌اند. در ضمن ۷۶۰D اندکی پرامکانات‌تر و گران‌تر از ۷۵۰D است. این دوربین‌ها از نظر کیفیت عکاسی خیلی شبیه به ۷۰D هستند و به دلیل بهره‎گیری از سنسور تصویر Hybrid CMOS III، در سرعت و دقت «فوکوس خودکار فیلم‌برداری» شبیه به برادر بزرگ‌تر خود عمل می‌کنند. بنابراین، این دو دوربین را می‌توان بهترین دوربین‌های DSLR سطح مبتدی برای فیلم‌برداری دانست. این دو نیز مثل هم‌قطاران سطح مبتدی خود، بدنه‌ی کوچک، وزن سبک، فناوری ساده و قیمت ارزان دارند و البته از نظر استحکام و مقاومت بدنه نباید انتظار زیادی از آن‌ها داشته باشید. ۷۵۰D حدود ۷۵۰ دلار و ۷۶۰D حدود ۸۵۰ دلار قیمت دارد.

 

 

 

 

‌‌‌   ‌‌‌

‌‌

‌‌‌

نیکون D3300

۶. نیکون D3300

اگر به دنبال یکی از کوچک‌ترین دوربین‌های DSLR جهان هستید، نیکون D3300 می‌تواند گزینه‌ی منتخب شما باشد. این دوربین هرچند که فقط ۴۳۰ گرم وزن دارد و فوق‌العاده کوچک است، ولی به دلیل مجهز بودن به سنسور تصویر ۲۴ مگاپیکسلی و پردازشگر تصویر Expeed 4، از نظر کیفیت عکاسی شبیه به D5500 و D7200 عمل می‌کند و در کل نمونه‌ی خوبی در تایید ضرب‌المثل “فلفل نبین چه ریزه!” است. از جمله ویژگی‌های این دوربین می‌توان به شارژدهی بسیار عالی باتری اشاره کرد. این دوربین که در رده‌ی دوربین‌های DSLR سطح مبتدی ارزان‌قیمت‌ قرار می‌گیرد، حدود ۶۵۰ دلار قیمت دارد.

 

 

 

 

 

‌‌‌   ‌‌‌

‌‌‌

‌‌‌

کانن 1200D

۷. کانن ۱۲۰۰D

این دوربین رقیب مستقیم نیکون D3300 در سری دوربین‌های DSLR سطح مبتدی ارزان‌قیمت است. هرچند که ۱۲۰۰D به کوچکی و سبکی D3300 نیست، ولی در عوض ارزان‌تر و برای طرفداران کانن دوست‌داشتنی‌تر است. این دوربین بعد از مدل بسیار موفق و محبوب ۱۱۰۰D معرفی شده و به سنسور تصویر ۱۸ مگاپیکسلی و پردازشگر تصویر DiGIC 4 مجهز شده است. به همین دلیل من را به یاد دوربین قدیمی ۵۵۰D می‌اندازد. این دوربین گزینه‌ی خیلی خوبی برای شروع عکاسی است. ۱۲۰۰D حدود ۵۵۰ دلار قیمت دارد.

 

 

 

 

 

 

‌‌

‌‌   ‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. محسن تاری

    در عکاسی منظره و بالکل در تمام ژانر های عکاسی بجز عکاسی اسپورت و رگباری نیکون d7200 بهتر از کنون ۷d عمل میکنه.این در تمام سایت های مقایسه ی دوربین هم هست میتونید مشاهده کنید.از هر عکاسی هم بپرسید گواه این مطلب هست.و درست نیست که کنون ۷دی رو بهترین کراپ سنسور بنویسید چرا که اگر بنابر امکانات باشه نیکون دی ۵۰۰ از لحاظ کاملا مشابه یک فول فریم و دی ۷۲۰۰ از لحاظ کیفیت عکاسی بهترین کراپ سنسور موجود هست.خیلی از عکاسان منظره ی معروف هم از این دوربین یا ورژن قدیمی ترش دی ۷۱۰۰ استفاده میکنن بخاطر دایانامیک رنج بالاش.اقای بردیا سعادت برای مثال بیشتر عکساشون با دی ۷۱۰۰.هرچند ایشون ۷دی هم دارن.متن دیدگاه درستی نداره.یه رده بندی سایت dxomark داره که طبق خروجی عکس نسبت به اندازه ی سنسوره.میتونید از اونجا هم ببینید.نیکون دی۷۲۰۰ در عکاسی منظره که بر اساس دایانامیک رنج بود در جایگاه سوم بعد از دی۸۱۰ و پنتاکس کی۱ هست در بین تمامی دوربین ها.عدد دایانامیک رنج این دوربین ۱۴/۶ در مقابل دوربین هفت دی که ۱۱/۸.تنها برتری هفت دی برمیگرده به همون سرعت بالای عکاسیش.
    ببخشید طولانی شد

  2. saeed

    نظرتون در مورد نیکون ۵۲۰۰ و کانن ۶۰۰دی چی هست ؟؟
    ممنون ♥

  3. مهدی رحیمی

    قطعا ۷d markii … ضمنآ یه ویدئویی دیدم از مسابقه ی سه نفر با دوربین های d7100 , 7D و ۷d markII خیلی جالب بود . هر سه تا توی یک شرکت رفتن و قایم شدن و مثل کسانی که با اسلحه همدیگر رو غافل گیر میکنن برای شلیک .. به جای شلیک عکس میگرفتن . توی اکثر مواقع فقط مارک ۲ بود که تصویری شارپ و دارای فوکوس رو ارائه میکرد و البته d7100 هم به نسبت از ۷۰d عکس بهتری میگرفت . اما یه جاهایی هم ۷۰D خوب بود . ولی اختلافشون با مارک ۲ کاملآ فاحش بود .

  4. محمدکاظم فضل اله نژاد

    پس کو ۷۰۰D؟
    به نظرم یکی از بهترین دی اس ال آرهای APS-C همین دوربینه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه