برترین ساعت‌های هوشمند بازار (نوروز ۹۵)

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

سالی که گذشت برای گجت جوان و نوپایی به نام ساعت هوشمند، سال بالغ‌تر شدن بود. بعضی از برندهای مطرح دنیا برای اولین بار وارد بازی بازار ساعت‌های هوشمند شدند؛ برخی دیگر نسل جدید ساعت‌هایشان را ارایه کردند و گروه دیگر به تحقیق و پژوهش برای عرضه‌ی مدل‌های جدید ادامه دادند. اما در این بین نام‌هایی هم بودند که برای اولین بار شنیده می‌شدند، هرچند اسم‌های شناخته شده‌ای نبودند اما نگاهی اجمالی به لیست فناوری‌های به کار رفته در محصولات متنوع‌شان در کنار قیمت مناسب، صاحبان تلفن‌های همراه هوشمند را ترغیب می‌کرد تا لذت به دست بستن یک ساعت هوشمند را تجربه کنند. در ادامه به ۶ شرکت برتر در حوزه‌ی ساعت‌های هوشمند و محصولات برترشان خواهیم پرداخت. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌     ‌‌‌

اپل

Apple Watch

اگر بخواهیم نگاهی به لیست برترین‌ ساعت‌های هوشمند سال بیندازیم به قاعده باید از برندهای بزرگ و معروف شروع کنیم. اپل با اینکه بسیار دیرتر از رقبای دیرینه‌اش وارد بازار ساعت‌های هوشمند شد (تا حدی که این تاخیر برای برخی از منتقدان باعث تعجب شده بود) اما طبق پیش‌بینی‌ها خیلی زود توانست خودش را به قله‌ی بازار برساند. اپل با تنوعی که در رنگ‌بندی، مواد استفاده شده در ساخت و قیمت ساعت‌های هوشمندش ایجاد کرد توانست بخش زیادی از صاحبان آیفون را برای داشتن یک اپل واچ (Apple Watch) وسوسه کند. اگر شما صاحب یک آیفون نسل ۵ به بعد باشید، می‌توانید از داشتن یک اپل واچ لذت ببرید.

apple-watch

اپل واچ با بدنه و بند استیل

بسته به بودجه‌ای که برای خرید ساعت هوشمند کنار گذاشته‌اید، اپل واچ اسپرت با بدنه‌ی آلومینیومی، شیشه‌ی یونی و بند سیلیکونی با بهای کمی بیشتر از ۱ میلیون تومان ارزانترین انتخاب شماست. اما اگر وضع مالی‌تان خوب است و دوست دارید بیشتر هزینه کنید، اپل طیف گسترده‌ای از قیمت را پیش روی شما می‌گذارد. بعد از مدل اسپرت، اپل واچ معمولی با بدنه‌ی استیل و شیشه‌ی سافایر هزینه‌ی بیشتری را برای خرید می‌طلبد. بندهای سیلیکونی، چرم طبیعی و استیل، قیمتی از حدود ۲ تا ۴ میلیون تومان را از حساب شما کسر خواهند کرد. اما اپل پیشنهاد دیگری نیز دارد! دوست دارید اپل واچ شما از طلا ساخته شده باشد؟ مدل ادیشن اپل این امکان را با پرداخت ۱۰ تا ۱۷ هزار دلار ناقابل برای شما فراهم می‌کند. تبدیلش به تومان با خودتان.

خرید محصول از دیجی کالا

‌‌‌‌‌    ‌‌‌

سامسونگ

Gear S2

سامسونگ حالا دیگر تبدیل به رقیب شماره‌ی یک اپل شده است. در اکتبر ۲۰۱۴، تقریبا هم‌زمان با معرفی اپل واچ، سامسونگ ساعت هوشمند Gear S را به بازار فرستاد. ساعتی با اندازه‌ای بزرگ‌تر از اندازه‌ی متعارف که شکاف سیم‌کارت تعبیه‌شده، از آن یک تلفن همراه کامل روی دست کاربر می‌ساخت. سامسونگ که مانند اپل برای ساعت‌های هوشمند خود یک سیستم عامل مستقل به نام تایزن ارایه کرده بود با ارایه‌ی این محصول، وعده‌ی انقلاب در جهان ساعت‌های هوشمند را داد. اما سامسونگ باز هم مسیر آزمون و خطا را در پیش گرفته بود. اندازه‌ی نامتعارف Gear S یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی بود که مشتری‌ها و منتقدان سامسونگ به این محصول وارد کردند. اما هنوز این ساعت به واسطه‌ی استقلالی که از تلفن همراه دارد و البته امکانات بسیار مناسب در گروه محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار قرار دارد. اما سامسونگ به این سهم قانع نبود. در اگوست ۲۰۱۵ سامسونگ خبر داد که فرزند جدید که نام Gear S2 برای آن انتخاب شده بود در اکتبر همان سال متولد می‌شود.

Gear-S2

ساعت هوشمند سامسونگ Gear S2

حالا نوبت سامسونگ بود با این واقعیت کنار بیاید که برای قانع کردن افراد برای جایگزینی دایمی یک ساعت هوشمند با ساعت کلاسیک‌شان، علاوه بر امکانات مفید و جذاب باید ظاهر آن ساعت هوشمند نیز شبیه ساعت‌های کلاسیک باشد. نتیجه؟ صفحه‌ی گرد! قبل از سامسونگ هم یکی دو شرکت بزرگ ساعت‌های هوشمند صفحه دایره‌ای خود را به بازار فرستاده بودند؛ اما سامسونگ این بار سعی کرد تا هیچ خطایی مرتکب نشود. GearS2 محصولی بود که تحقیق و پژوهش را با نیازهای کاربران ادغام کرد و به دنیا آمد. شک نداشته باشید که تجربه‌ی داشتن یک ساعت هوشمند GearS2 واقعا تجربه‌ی لذت‌بخشی به شمار می‌رود.

خرید محصول از دیجی کالا

         ‌

موتورولا

Moto 360

سپتامبر ۲۰۱۴ اولین باری بود که استفاده از صفحه‌ی گرد در یک ساعت هوشمند سروصدا به پا کرد. شرکت موتورولا با عرضه‌ی نسل اول ساعت هوشمند موتو ۳۶۰، نشان داد که صفحه‌ی نمایش دستگاه‌های دیجیتال الزاما نباید چهارگوش باشند. موتورولا طرح جسورانه‌اش را در طول یک سال کامل کرد و در سپتامبر ۲۰۱۵ نسل دوم ساعت‌ هوشمند خود را به بازار فرستاد.

Moto-360

ساعت هوشمند موتورولا موتو ۳۶۰ مدل اسپرت

ساعتی پیشرفته‌‌تر با امکانات بیشتر و البته با یک نکته‌ی مهم: سیستم عامل استفاده شده برای این ساعت هوشمند سیستم عامل ارایه شده از سوی گوگل، یعنی «اندروید وِر» (Android Wear) بود. باید به خاطر داشت که این رشد اکوسیستم این سیستم عامل سریع‌ترین رشد را بین رقبا خواهد داشت و می‌تواند برنده‌ی قاطع بازی اکوسیستم‌ها باشد.

خرید محصول از دیجی کالا

     ‌‌‌

سونی

SmartWatch 3

سونی را شاید بتوان از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند دانست. وقتی ساعت هوشمند اسمارت‌واچ ۲ (SmartWatch 2) در ژوئن ۲۰۱۳ معرفی شد تمام نگاه‌ها را در دنیای تکنولوژی به سوی خود گرداند. ساعتی که پس از سه سال هنوز هم مشتریان پروپاقرص خود را دارد.

SW3

ساعت هوشمند سونی مدل SWR50

اما در اکتبر ۲۰۱۴ سونی نسل جدید ساعت هوشمند خود را با نام اسمارت‌واچ ۳ (SmartWatch 3) به بازار عرضه کرد. ساعتی بهبود‌یافته در مقایسه با نسل قبل با امکانات و تکنولوژی پیشرفته‌تر که از سیستم عامل گوگل استفاده می‌کرد و با وجود تکرار تجربه‌ی صفحه‌ی چهارگوش، دچار دگرگونی‌های اساسی در طراحی شده بود.

خرید محصول از دیجی کالا

ایسوس

ZenWatch 2

اما سپتامبر ۲۰۱۴ زمان ورود یک نام معتبر دیگر به زمین بازی ساعت‌های هوشمند بود: ایسوس! در آن سال ایسوس با معرفی نسل اول ZenWatch نام خود را به عنوان یک سازنده‌ی ساعت هوشمند ثبت کرد. با نگاه اول به این ساعت می‌توان فهمید که طراحان ایسوس نگاهی لوکس به این مفهوم داشته‌اند و بیش از دیگر طراحان این فضای نوپا، به باور ساعت-زیور رسیده‌اند.

ساعت هوشمند ایسوس ZenWatch 2

ساعت هوشمند ایسوس ZenWatch 2

ظرافت در طراحی، استفاده از ایده‌های کلاسیک در طرح و استفاده از مواد مرغوب در ساخت باعث شد تا ساعت هوشمند ایسوس طرفداران خاص خودش را پیدا کند. بعد از این تجربه‌ی موفق در سپتامبر ۲۰۱۵، ایسوس نسل دوم ساعت‌هایش را با نام ZenWatch 2 با پیشرفت قابل قبولی به بازار فرستاد. تنها یک نگاه کافی بود تا بتوان فهمید که نگاه لاکچری ایسوس به مفهوم ساعت هوشمند نه تنها پابرجاست که بیشتر از پیش قدرت گرفته است. حالا طرفداران این برند با یک ساعت هوشمند مبتنی بر AndroidWear مواجه بودند که علاوه بر ظاهر فوق‌العاده، از فناوری پیشرفته‌ای نیز بهره می‌برد.

خرید محصول از دیجی کالا

       ‌‌‌‌

هواوی

Huawei Watch

دیگر بازیگر قدرتمند میدان بازی ساعت‌های هوشمند، محصول شرکت پیشروی هواوی بود. این شرکت چینی که تا چندی پیش تمام تلاشش را روی جلب اعتماد کاربران جهان دیجیتال معطوف کرده بود، حالا در جایی ایستاده که کمتر کسی فکرش را می‌کرد. نوآوری‌های این شرکت چینی و همکاری‌اش با نام‌های بزرگ جهان فناوری، آن را به جایی رساند که حالا منتقدان را به دنبال خودش می‌کشاند.

Huawei-Watch

هواوی واچ گلد

ساعت هوشمند شرکت هواوی که با نام «هواوی واچ» (Huawei Watch) در مارچ ۲۰۱۵ معرفی شد، مهر تاییدی بود بر پیشرو بودن این بازیگر جهان دیجیتال. هواوی هم ایده‌ی صفحه‌ی گرد را برای ساعت هوشمندش پیاده کرد، بالاترین تکنولوژی‌های سخت‌افزاری را به کار برد، سیستم عامل اندروید وِر را برای ساعت‌هایش برگزید و در طرح‌های مختلفی آن را ارایه کرد تا طیف گسترده‌ای از سلیقه‌ها را پوشش دهد.

خرید محصول از دیجی کالا

‌‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    فقطglx

  2. Avatar رضا

    من طرفتار ساعت هوشمند جی ال ایکس هستم تمام

  3. Avatar جواد

    شما حرفی از بقیه ساعت های خوب که برند معروفی نیستند نزدید. یکم مقاله سطحی بود.

  4. Avatar Next is Now

    بهترین ساعت هوشمند بازار بدون شک GEAR S2 است ؛ ساعتی که با خرید آن نه تنها از ظاهر زیبا و لوکس بهره مند می شوید بلکه امکاناتی را دریافت میکنید که مجموعا در ساعت های هوشمند شرکت های دیگر یافت نخواهد شد؛ امیدوارم در آینده نزدیک یک Gear S2 مشکی رنگ رو هم روی دستم داشته باشم

    1. Avatar امین

      مشکل ساعت های سامسونگ سیستم عامل Tizen است که فقط با گوشی های سامسونگ خوب مچ میشه و البته آینده این سیستم عامل هم مشخص نیست چون روی گوشی ها با شکست مواجه شد و از صحنه خارج شد. اگر سیستم عاملش Android Wear بود مثلا مثل ساعت هوشمند سونی Smartwatch 3 و یا LG ویا Asus و بقیه ساعت های هوشمند که بر اساس Android Wear هستند, مطمین و بهتر بود. تقریبا هر اپلیکیشن Android روی گوشی را میتوان با تغییر جزیی به Android Wear و روی ساعت هوشمند گوگل منتقل کرد. در نتیجه پتاسیل بسیار بالای برای توسعه دهندگان برای استفاده مجدد از کد و برنامه هاشون در َ Android Wear وجود دارد و آینده خوبی برای ساعت های هوشمند گوگل قابل پیش بینی است تا سیستم عامل های دیگر… مشکل دیگر هم قیمت بالاتر ساعت های هوشمند سامسونگ سبت به سونی و ال جی و دیگر شرکت ها است. در کل نه از نظر قیمت و نه از نظر سازگاری و نوع سیستم عامل, ساعت های هوشمند سامسونگ گزینه خوبی نیستند.

  5. Avatar رضا

    فقط یک چیز در مورد Sony Smartwatch 3 بگم و تمام…. این ساعت هوشمند ظرف ۵۰ دقیقه فول شارژ میشه, در حالیکه Apple Watch نیاز به ۲ ساعت و نیم داره تا شارژ بشه. این یعنی فوق العاده…. درحالیکه ظرفیت باتری سونی دو برابر اپل هست و حداقل دو برابر اپل شارژ نگه میداره….

    1. Avatar مهران

      ساعت هوشمند سونی واقعا فوق العاده است…. از زمانی که من خریدم همیشه و در همه حال دستم بوده و باتری فوق العاده در کناری کارایش منو شگفت زده کرده… واقعا سونی در اسمارت واچ ۳ عالی کار کرده…. به نظر من سونی با تجربه ای که از ساخت دو ساعت هوشمند قبلی داشته، امکانات و ویژگی هایی را در این ساعت قرار داده که کاملا از تمام ساعت های هوشمند دیگه متفاوتش کرده. قیمتش هم که از همه عالی تره….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه