برترین مودم/روتر‌های ADSL در بازار ایران (تابستان ۹۴)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
برترین مودم‌های ADSL

امروزه تنوع در مدل‌های مودم/روتر ADSL، انتخاب را برای اکثر کاربران سخت کرده است. این درحالیست که هنگام خرید باید دقت داشت تا مودم را با توجه به شرایط محیطی و نوع کاربرد انتخاب کرد. فضاهای بزرگ‌تر احتیاج به مودم‌های قوی‌تری دارند. سرعت بی‌سیم مودم به صورت مستقیم تاثیر چندانی در سرعت اینترنت ندارد، ولی تعداد دستگاه‌هایی که به آن متصل می‌شوند می‌توانند در سرعت تاثیر‌گذار باشند. از جمله مشخصه‌های اصلی یک مودم/روتر خوب می‌توان به امکان نصب آسان، پوشش و محدوده‌ی آنتن‌دهی مناسب، سرعت زیاد و درنهایت ظاهر زیبا و جمع‌وجور آن اشاره کرد. از آن‌جایی‌که امروزه در هر خانه‌ای حداقل یک تلفن هوشمند یا تبلت پیدا می‌شود، استفاده از مودم/روتر بی‌سیم در اکثر منازل برای اتصال چندین گوشی، تبلت و لپ‌تاپ ترجیح داده می‌شود. اضافه شدن قابلیت روتر به مودم‌ها و مجهز شدن به درگاه ‌USB، امکان به اشتراک‌گذاری فایل، عکس، فیلم و حتی پرینتر را در اختیارتان می‌گذارد. اغلب مودم‌/روترهای بی‌سیم به ۴ یا ۵ درگاه LAN مجهز شده‌اند و علاوه بر ارتباط بی‌سیم، اتصال کابلی را هم در اختیار شما قرار می‌دهند. تعداد آنتن‌های تعبیه‌شده در این مودم‌ها متغیر است. علاوه بر این، قابلیت‌هایی همچون رمزگذاری پیشرفته AES از دیگر ویژگی‌هایی است که این‌گونه مودم‌ها را از هم متفاوت می‌کند.

‌‌‌  ‌‌

۱. مودم/روتر بی‌سیم و دو باند دی-لینک مدل DSL-2890AL

مودم 2890AL

دی-لینک مدل DSL-2890AL

مودم/روتر DSL-2890AL با قابلیت بی‌سیم Ac1750 و فضای ابری دی-لینک (D-Link Cloud) ، قابلیت‌های یک مودم +ADSL2 و یک روتر را به صورت همزمان دارد. این مودم/روتر دارای استاندارد سری ۸۰۲.۱۱ac است و در آن شش عدد آنتن داخلی تعبیه شده است. فناوری پیشرفته Beamforming به کار گرفته شده در این مودم علاوه بر قابلیت جلوگیری از اتلاف انرژی سیگنال رادیویی و در برابر آلودگی فرکانسی مقاومت ایجاد می‌کند. این مودم/روتر قدرتمند با ترکیب عملکرد در دو باند فرکانسی ۲/۴ و ۵ گیگاهرتز قابلیت ارایه سرعتی معادل ۱/۷۵ گیگابیت بر ثانیه را دارد. معمولا تعداد آنتن برد را افزایش نمی‌دهد بلکه سبب می‌شود که نقاط کور (نقاطی که آنتن‌دهی ندارد) کمتر شود و قدرت سیگنال در یک مکان بالاتر باشد، پرش آنتن کمتر شود و هنگام افزایش فاصله از مودم و آنتن دهی کم، افت سرعت نداشته باشید. این مودم/روتر به‌خوبی تا ۲۵۰ متر پوشش می‌دهد . سرویس شبکه‌ی ابری My D-Link و امکان کنترل و مدیریت دستگاه از راه دور، فایروال فعال دوگانه‌ی NAT ‌و SPI، گزینه‌ی WPS، گزینه‌ی امنیتی WPA/WPA، درگاه WAN و ۴ درگاه پرسرعت اترنت و بهره‌گیری از درگاه USB 2.0 و درگاه USB 3.0 برای اتصال به پرینتر و اشتراک‌گذاری فایل‌ها از دیگر ویژگی‌های این مودم/روتر قدرتمند و البته گران‌قیمت هستند. این مودم/روتر قابلیت اتصال به اینترنت با استفاده از دانگل‌های ۳G دی-لینک را هم دارد. این مودم/روتر نسل جدید شرکت دی-لینک علاوه بر طراحی زیبا و منحصربه‌فرد، تمامی نیاز‌های شما برای راه‌اندازی یک شبکه‌ی خانگی یا اداری کوچک فراهم می‌کند.

2

‌‌‌      ‌‌

 ۲. مودم/روتر بی‌سیم و دو باند ایسوس مدل DSL-AC68U

مودم DSL-AC68U

ایسوس مدل DSL-AC68U

مودم/روتر مدل DSL-AC68U شرکت مشهور ایسوس یکی از سریع‌ترین مودم/روتر‌های بی‌سیم سازگار با VDSL2 ،ADSL و +ADSL2/2 است. این مودم/روتر با عملکرد همزمان روی هر دو باند فرکانسی امکان ارایه‌ی سرعتی معادل ۱/۹ گیگابیت بر ثانیه را دارد. سه آنتن خارجی قدرتمند این محصول با ترکیب فناوری ASUS AiRadar و تکنیک‌های پردازش سیگنال فراگیر، پایداری شبکه‌ی وای‌فای را بهبود داده و محدوده‌ی پوشش را تا ۱۵۰ درصد گسترش می‌دهند. در ضمن، استفاده از دو پردازنده‌ی مستقل برای ارتباط کابلی و ارتباط بی‌سیم، از افت عملکرد در هنگام افزایش ترافیک جلوگیری می‌کند. بنابراین حتی در شلوغ‌ترین شبکه‌‌های خانگی با تعداد دستگاه‌های متصل فراوان می‌توان بدون هیچ‌گونه اختلال یا وقفه به تماس‌های اینترنتی و بازی‌های آنلاین ادامه دهید. به لطف وجود درگاهUSB 3.0 ، امکان اشتراک فایل، استفاده از پرینتر و دانگل‌های ۳G و ۴G و همچنین انتشار محتوا وجود دارد. سرویس فضای ابری ASUS AiCloud دسترسی، همگام‌سازی، اشتراک و انتشار داده‌ها را از شبکه‌ی خانگی به هر کامپیوتر یا دستگاه متصل به اینترنت فراهم می‌کند. علاوه بر این، رابط گرافیکی ASUSWRT کنترل، بهینه‌سازی و مدیریت ترافیک شبکه را به‌راحتی امکان‌پذیر می‌کند و حتی افراد غیرحرفه‌ای می‌توانند از قابلیت‌های این مودم/روتر قدرتمند استفاده کنند. از سوی دیگر کاربران حرفه‌ای می‌توانند از امکانات پیشرفته این محصول از جمله پشتیبانی از IPV6 و راه‌اندازی چندین شبکه‌ی بی‌سیم با SSID مختلف و دسترسی به VPN لذت ببرند.

3

    ‌‌‌‌

 ۳. مودم/روتر بی‌سیم و دو باند تی پی-لینک مدل آرچر D7

مودم تی پی لینک

تی پی-لینک مدل آرچر D7

مودم/روتر قدرتمند «تی‌پی-لینک آرچر TP-LINK Archer D7) «D7) دارای سه عدد آنتن خارجی با قابلیت جدا شدن است که در هنگام عملکرد روی باند فرکانسی ۵ گیگاهرتز دارای قدرت ۳ دسی‌بل و هنگام عملکرد روی باند فرکانسی ۲/۴ گیگاهرتز دارای قدرت ۲ دسی‌بل هستند. این مودم/روتر با عملکرد روی هر دو باند فرکانسی ۲/۴ و ۵ گیگاهرتز قابلیت ارایه‌ی سرعتی معادل ۱/۷۵ گیگابایت بر ثانیه را دارد. فایروال فعال دوگانه‌ی NAT و SPI، گزینه‌ی WPS، گزینه‌ی امنیتی WPA/WPA2، یک درگاه WAN و ۳ درگاه پرسرعت اترنت، یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه USB 3.0 برای به‌ اشتراک‌گذاری فایل‌ها و پرینتر از دیگر ویژگی‌های این مودم/روتر است. این دستگاه با توجه به این مشخصات خوبش ارزش خرید بالایی دارد. مودم/روتر آرچر D7 در گروه مودم/روتر‌های استاندارد ۸۰۲.۱۱ac با طراحی زیبا و لوکس برای راه‌اندازی یک شبکه‌ی خانگی کوچک یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها است. بنابراین با در نظر گرفتن قیمت نسبتا پایین این دستگاه نسبت به دیگر مودم/روترهای گروه استاندارد ۸۰۲.۱۱ac و همچنین با توجه به وجود قابلیت‌هایی همچون اشتراک‌گذاری فایل‌ها و سرعت و عملکرد دستگاه روی هر دو باند ۲/۴ و ۵، این مودم تی‌پی-لینک انتخاب مناسبی برای ساختمان مسکونی یا اداری شما خواهد بود.

1

‌‌‌   ‌‌

Label_Compare_2

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. فرهاد

    پدرام بهمنش : بله – شما میتونید از میکروتیک استفاده کنید . هم نرم افزاریش هست و هم سخت افزاریش – یه سرچ توی گوگل بزن . اما این مقاله یا بهتره بگم تبلیغات – این مودمها رو کمتر کسی میخره به خاطر قیمت بالاش- معمولا مودم ۶۰ تا ۷۰ تومنی تی پی لینک یا دی لینک فروش زیادی داره- چون کاربر خونگی به بیشتر از این احتیاجی نداره. بر اساس تجربه میگم.

    1. پدرام بهمنش

      متشکرم.

  2. پوریا

    دیجی کالای عزیز، خیلی خوب میشد اگر در جایی از مقالات، لینک مقایسه ی جزئیات محصولات رو هم قرار میدادین تا به مشخصاتشون رو هم سریع با هم مقایسه کرد!

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      ممنون از پیشنهادتون. حتما لحاظ خواهد شد.

  3. پدرام بهمنش

    اگر بخواهیم سرعت اینترنت کاربران مختلف رو کنترل (محدود) یا حتی حجم قابل استفاده ای براشون تعریف کنیم باید از سخت افزار خاصی استفاده کنیم؟
    اگر امکانش هستد در اینباره هم مطلبی کار کنید.

  4. باقری

    با سلام .
    با تشکر از شما بابت این مقاله ی بسیار خوب .
    خدا قوت

  5. ایمان

    رسما زومیت حرفی برا گفتن نخواهد داشت
    بروز و بدون تبلیغات
    همه چی عالیه 🙂

  6. سعيد

    چه خوب همه جزییات بیان شده، مقاله مفیدیه مرسی

  7. حافظ موسوی

    با سلام،دیجی کالامگ به نظر من خیلی به موقع راه اندازی شد ،و بخاطر همین از خانواده دیجی کالا باید تشکر کرد ،ب امید روزی که همه سایت ها و حتی فروشگاه ها مثل دیجی کالا ب حقوق خریدار احترام بذارن.

  8. m.sarv

    مقاله بدرد بخوریه ولی متاسفانه همه گرونن

  9. اسماعیل اعتماد

    با سلام
    ممنون از دیجی کالا بابت ارئه این خدمت جدید که بسیار کابردی و مفیده.
    امیدوارم همیشه در این عرصه پیشرو و موفق باشه

  10. امیر طهماسبی

    سلام و با تشکر فراوان از دیجیکالا بخاطر این ابتکار و خلاقیتی که در راه اندازی این مجله به کار برد.
    مسلما با راه اندازی این بخش، میتوان بیشتر بطور تخصصی در مورد کالاهای عرضه شده در دیجیکالا هم بحث کرد.

    با آرزوی موفقیت روزافزون برای دیجیکالا.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه