برترین مچ‌بندهای هوشمند بازار (نوروز ۹۵)

۱۹ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

اگر قصد خرید یک گجت پوشیدنی را دارید، انتخاب‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد. اما در آن میان شاید خرید یک ساعت هوشمند یا مچ‌بند هوشمند از بقیه منطقی‌تر باشد. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که فرق بین ساعت هوشمند و مچ‌بند هوشمند در چیست؟ باید بگوییم که مرز باریکی در تقسیم‌بندی این گجت‌ها وجود دارد، اما به‌طورکلی ساعت‌های هوشمند بیشتر به سمت تکامل ارتباط با گوشی‌های هوشمند پیش رفته‌اند و مچ‌بندهای هوشمند هم به سمت پیشرفت حسگرهای مربوط به پیگیری وضعیت ورزش و خواب و سلامت افراد پیش رفته‌اند. اما در این بین دستگاه‌هایی هم وجود دارند که هر دو محدوده‌ی کارایی را پوشش می‌دهند. نباید فراموش کرد که ساعت‌های هوشمند عموما صفحه‌های بزرگ‌تر، وزن بیشتر، عمر باتری کمتر و قیمت بالاتری نسبت به مچ‌بندهای هوشمند دارند. برای اطلاعات بیشتر در مورد ساعت‌های هوشمند، راهنمای خرید ما را از دست ندهید. با این‌حال اگر قصد خرید مچ‌بند هوشمند را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با ما و معرفی برترین مچ‌بندهای هوشمند بازار همراه باشید.

ازآنجایی‌که مچ‌بندهای هوشمند هنوز در ابتدای راه هستند، هرکدام کاستی‌هایی جزئی دارند که انتخاب برترین مچ‌بند هوشمند را کمی مشکل می‌کند. در این مقاله برترین مچ‌بندهای هوشمند به شما معرفی می‌کنیم.

‌‌‌‌

بهترین انتخاب برای پیگیری ورزش و وضعیت خواب و سلامتی

 Fitbit Charge HR

مچ‌بندهای شرکت «فیت‌بیت» (Fitbit) یکی از پرفروش‌ترین‌ها در جهان هستند و مچ‌بند جدید این شرکت با نام Fitbit Charge HR را می‌توان بهترین مچ‌بند هوشمند تولید‌شده‌ی این شرکت تا این لحظه دانست. در لحظه‌ی اول با دیدن این مچ‌بند چندان هیجان‌زده نمی‌شوید. طراحی ساده‌ی بند و صفحه‌نمایش بسیار کوچک ۰٫۷ اینچی هیچ نکته‌ی جذابی ندارند و ممکن است خیلی راحت از کنار آن عبور کنید. اما در زیر این ظاهر بی‌آلایش حسگرهای دقیقی برای پیگیری وضعیت ورزش و خواب قرار دارد.

Pedometer-FitBit-Charge-HR4e87cc

Fitbit Charge HR SmartBand

اندازه‌گیری ضربان قلب به شکل پیوسته انجام می‌شود و به کمک حسگر شتاب‌سنج، میزان مسافت طی شده و کالری سوزانده شده محاسبه می‌شود. حسگر جدید ارتفاع‌سنج نیز برای کوهنوردان بسیار کاربردی است. پیگیری وضعیت خواب و فعالیت بدنی به‌صورت خودکار انجام می‌شود و با کمک اهداف تمرینی فرد را به وضعیت مناسب بدنی هدایت می‌کند. باتری خوب دستگاه در حالت اندازه‌گیری پیوسته‌ی ضربان قلب تا ۵ روز دوام می‌آورد و بدون آن تا ۷ روز هم جواب می‌دهد. اپلیکیشن موبایل بسیار کارآمد طراحی شده و بر روی اندروید، iOS و ویندوز فون قابل‌نصب است. تعداد زیاد افرادی که از مچ‌بندهای این شرکت استفاده می‌کنند باعث شده جامعه‌ی آماری کاملی برای اشتراک‌گذاری و مقایسه‌ی وضعیت خود با دیگران داشته باشید. Fitbit Charge HR برای  پیگیری فعالیت‌های ورزشی ابزار بسیار مناسبی است.

خرید محصول

‌‌

بهترین صفحه ‌نمایش

Microsoft Band 2

کیفیت صفحه‌ نمایش و طول عمر باتری مچ‌بندهای هوشمند در تضاد با یکدیگر هستند. نسل دوم از مچ‌بندهای هوشمند شرکت نام‌آشنای مایکروسافت به نام Microsoft Band 2 مجهز به صفحه‌نمایش لمسی انحنادار و با کیفیت از نوع AMOLED بوده و در برابر خط و خش مقاوم است. ۱۱ سنسور به‌کاررفته در Microsoft Band 2 آن را به یکی از کامل‌ترین و مجهزترین مچ‌بندهای هوشمند تبدیل کرده است.

Band 2

Microsoft Band 2

تعدادی از این حسگرها عبارت‌اند از شمارشگر ضربان قلب، سرعت‌سنج، ژیروسکوپ، GPS، سنجش نور محیط، حسگر UV، دماسنج پوست، پاسخ گالوانیکی پوست و حسگر جدید ارتفاع‌سنج. به کمک این سنسورها پیگیری فعالیت‌های ورزشی و وضعیت خواب و سلامتی به شکل کاملی انجام می‌شود. اپلیکیشن مخصوص موبایل علاوه بر سیستم ‌عامل اندروید و iOS روی ویندوز فون هم قابل‌نصب است. از میکروفون داخلی به‌کاررفته در مچ‌بند می‌توان برای تعامل با دستیار صوتی کورتانا در ویندوز فون استفاده کرد. متاسفانه باتری دستگاه با استفاده‌ی معمولی تا ۲ روز دوام می‌آورد. قیمت نسبتا بالای Microsoft Band 2 اگرچه توجیه‌پذیر است، اما ممکن است اشخاصی که علاقه‌مند آن هستند را از خریدش منصرف کند. تماشای نقد و بررسی ویدیویی مایکروسافت بند ۲

مشاهده محصول

‌‌‌‌

بهترین باتری

Garmin Vivofit 2

شرکت «گارمین» (Garmin) مچ‌بندهای بسیار باکیفیتی تولید می‌کند که انتخاب بهترین مدل از میان آن‌ها کمی مشکل است. خالی شدن سریع باتری در موبایل‌ها، ساعت‌های هوشمند و حتی مچ‌بندهای هوشمند بسیار آزاردهنده است؛ بنابراین ترجیح می‌دهیم مدلی که بهترین باتری را بین مچ‌بندهای هوشمند این شرکت دارد برای خرید پیشنهاد دهیم.

vivofit 2

Garmin Vivofit 2

Garmin Vivofit 2 با عمر باتری بیشتر از یک سال با صفحه‌نمایش همیشه روشن و مقاومت کامل در برابر آب، بی‌شک بهترین انتخاب برای کسانی است که نداشتن حسگر ضربان قلب برایشان اهمیتی ندارد. طراحی مچ‌بند ساده است و امکانات آن چندان پیچیده نیست؛ اما بااین‌حال قیمت مناسبش، خرید آن را کاملا به‌صرفه کرده است. باتری عالی و ضد آب بودن، این مچ‌بند را مناسب کسانی کرده که نمی‌خواهند مچ‌بند هوشمند خود را برای شارژ کردن یا حمام رفتن از دست خود دربیاورند.

مشاهده محصول

‌‌‌‌‌‌

بهترین طراحی

Jawbone UP2

بسیاری از مچ‌بندهای هوشمند با ظاهر عجیب خود چندان مناسب استفاده در محیط‌های کاری و رسمی نیستند. اما Jawbone UP2 فاقد صفحه‌نمایش است و با ظاهری شبیه دست‌بندهای معمولی به‌راحتی قابل‌استفاده با هر نوع لباسی است.

Jawbone

Jawbone UP2

در کل، مچ‌بندهای شرکت Jawbone طراحی‌های زیبا و متنوعی دارند و با وزن کم و راحتی حین استفاده، حتی ممکن است فراموش کنید که چیزی روی دست شما بسته شده است. UP2 حسگر ضربان قلب ندارد ولی مجهز به گام‌شمار است و برای پیگیری وضعیت خواب و ورزش وسیله‌ی کاملا مناسبی به حساب می‌آید. عمر باتری این مچ‌بند ۱۰ روز است و اپلیکیشنی که برای نصب روی موبایل‌های با سیستم‌عامل اندروید و iOs طراحی شده بسیار کارآمد است. قیمت مناسب در کنار تنوع رنگ خیره‌کننده، این مچ‌بند را مناسب همه‌ی اشخاص، مخصوصا خانم‌ها کرده است.

خرید محصول

‌‌‌

بهترین تعامل با موبایل‌های هوشمند

Sony Talk SWR30

اگر علاقه‌مندید که حین انجام تمرینات ورزشی و در طی روز بدون دست زدن به موبایل خود، از تماس‌های دریافتی خود مطلع شوید و به آن‌ها پاسخ دهید، پیامک‌ها را بخوانید و اعلان‌های شبکه‌های اجتماعی را از دست ندهید، بدون شک مچ‌بند هوشمند Sony Talk SWR30 انتخاب مناسبی است. صفحه‌نمایش سیاه‌وسفید ۱٫۴ اینچی به‌کاررفته در این مچ‌بند از نوع E-ink بوده و مانند کاغذ از نور محیط برای دیده شدن استفاده می‌کند و همین امر مصرف باتری آن را پایین آورده است.

Sony Talk

Sony Talk SWR30

این نمایشگر لمسی نیست اما نسبت به ضربه به روی صفحه عکس‌العمل نشان می‌دهد و برای کنترل مچ‌بند باید از کلیدهای کنار آن استفاده کرد. Sony Talk SWR30 مجهز به میکروفون و اسپیکر داخلی است که به‌راحتی می‌توان توسط آن‌ها به مکالمه پرداخت. پیامک‌های دریافتی روی صفحه به نمایش در می‌آیند و موسیقی در حال پخش از گوشی را می‌توان کنترل کرد. به کمک حسگرهای شتاب‌سنج و ارتفاع‌سنج به‌کاررفته می‌توان وضعیت انواع فعالیت‌های ورزشی و خواب را تحت نظر داشت. همچنین با داشتن گواهی‌نامه‌ی IP68 در برابر نفوذ آب مقاوم است و باتری دستگاه هم با استفاده‌ی معمولی تا ۳ روز جواب می‌دهد. اپلیکیشن Lifelog شرکت سونی مخصوص مچ‌بندهای هوشمند، تنها روی دستگاه‌های اندرویدی قابل‌نصب است و امکانات فراوانی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اگر گوشی اندرویدی دارید، Sony Talk SWR30 مچ‌بند بسیار مناسبی برایتان خواهد بود. اپلیکیشن Lifelog یکی از بهترین‌ها در نوع خود است.

خرید محصول

‌‌‌‌‌   ‌‌‌‌

  ????? ?????? ???? ???? ??

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Ali Reza

    عجیب !
    بالاخره دستبند هوشمند سونی رو تو لیست های شما دیدیم

  2. سعید طراح

    جالب بود
    رشت تکلونوژی مچبند ها روز به روز در حال پیشرفت است

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه