برترین گوشی‌های زیر یک میلیون تومان مناسب برای خانم‌ها (تابستان ۹۴)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
برترین گوشی‌های مناسب بانوان

دو عامل سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی و تنوع زیاد گوشی‌های هوشمند را می‌توان اصلی‌ترین دلایل افزایش میزان نفوذ این دستگاه‌ها در بین مردم دانست. آمارها و ارقام حکایت از آن دارد که تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در اروپا در سال ۲۰۱۰ نسبت به سال ۲۰۱۳ به طرز خیره‌کننده‌ای افزایش یافته است. به‌عنوان مثال می‌توان کشور پیشرفته‌ی انگلیس را مثال زد که میزان نفوذ گوشی‌های هوشمند در بین مردم‌شان، از ۳۸ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۶۰ درصد در سال ۲۰۱۳ رسیده است. در این بین باید به سهم قابل‌توجه کاربران خانم اشاره کرد که روزبه‌روز در حال فزونی است. گزارش‌های موجود در این باره، همه بر این موضوع صحه می‌گذارند که تعداد کاربران خانم در دنیا در حال پیشی گرفتن از کاربران مرد است و در بازار برخی از کشورها مانند انگلیس، تعداد آن‌ها از تعداد کاربران مرد بیشتر شده است. از آن جایی که سازندگان گوشی‌های هوشمند، تلفن‌هایی برای سلیقه‌ها و جیب‌های مختلف می‌سازند، هرگز حاضر نیستند که از بازار پرعطش گوشی‌های هوشمند مناسب برای بانوان به‌سادگی عبور کنند. حال در این راهنمای خرید قصد داریم تا به معرفی کوتاه سه گوشی هوشمند مناسب برای بانوان بپردازیم و در این بین، فاکتور قیمت را هم در نظر بگیریم. لازم به ذکر است که این سه گوشی، همگی قیمتی کمتر از یک میلیون تومان و ارزش خرید بالایی دارند.

شاخصه‌های چون رنگ‌های شاد و جذاب، طراحی مینیمال و وزن و ابعاد مناسب را می‌توان جزو اصلی‌ترین ملاک‌هایی دانست که بانوان در هنگام خرید گوشی هوشمند آینده‌ی خود به آن‌ها توجه زیادی می‌کنند. همچنین بهره‌مندی از سخت‌افزار مناسب هم بخشی جدانشدنی از خواسته‌ی اکثر کاربران است. ازاین‌رو ما در انتخاب سه گوشی هوشمند مناسب برای بانوان سعی کردیم همه‌ی این موارد را در نظر بگیریم.

 

سامسونگ s4 صورتی

 

۱. سامسونگ گلکسی S4 (صورتی دور طلایی)

سامسونگ تبحر خاصی در احیا کردن گوشی‌های پرچم‌دار گذشته‌ی خود دارد. همان‌طور که می‌دانید گلکسی S4 پرچم‌دار دو سال پیش (سال ۲۰۱۳) سامسونگ است که اکنون دیگر دستگاهی قدیمی به نظر می‌رسد. اما سامسونگ دست از فروش این گوشی محبوب خود برنداشته و تصمیم گرفته با یک بازطراحی منطقی، به فروش این گوشی ادامه دهد. پس از نسخه‌ی اصلی این گوشی، گلکسی S4 در مدل‌های گوناگونی نظیر «گلکسی S4 بلک ادیشن» و «گلکسی S4 لافلر» عرضه شد. اما یکی از نسخه‌های گلکسی S4 که محبوبیت خاصی نزد بانوان دارد، «گلکسی S4 صورتی دور طلایی» است. درواقع تنها تفاوت این گوشی با نسخه‌ها‌ی قبلی، مربوط به رنگ بدنه‌ی آن است که کاملا رنگ و بویی زنانه دارد. همان‌طور که گفتیم رنگ قاب پشتی و لبه‌های بالا و پایین نمایشگر این گوشی همگی به رنگ صورتی و لبه‌های دور گوشی طلایی است. به نظر می‌رسد که سامسونگ برای مناسب کردن این گوشی برای خانم‌ها، تنها از عنصر رنگ استفاده کرده و به طراحی گوشی دست نزده است. این گوشی ضخامتی برابر با ۷/۹ میلی‌متر دارد و بر روی ترازو عدد ۱۳۰ گرم را نشان می‌دهد تا از نظر مشخصات فیزیکی باب دل بانوان باشد. گلکسی S4 به یک نمایشگر ۵ اینچی مجهز است که این اندازه برای انجام کارهای روزانه ایده‌آل به نظر می‌رسد. درمجموع می‌توان گفت که گلکسی S4 صورتی دور طلایی با توجه به مشخصات سخت‌افزاری خوب، قیمت مناسب و از همه مهم‌تر رنگ شادی که دارد، گزینه‌ بسیار مناسبی برای خانم‌ها است.

 

دیزایر ۶۲۶

 

۲. HTC‌ دیزایر ۶۲۶

دومین پیشنهاد ما به بانوانی که قصد خرید گوشی‌ هوشمند زیر یک میلیون دارند، «HTC دیزایر ۶۲۶» است. البته این گوشی در رنگ‌های مختلفی عرضه شده که تنها رنگ بنفش دور صورتی آن برای بانوان، ایده‌آل به نظر می‌رسد. دیزایر ۶۲۶ یکی از گوشی‌های میان‌رده‌ی محبوب شرکت HTC به شمار می‌رود که در مقایسه با گلکسی S4 گوشی جدیدتری به حساب می‌آید. اما جدید بودن این گوشی لزوما به معنای برتری مطلق آن نسبت به پرچم‌دار دو سال گذشته‌ی سامسونگ نیست. این دستگاه طراحی‌ زیبا و امکانات سخت‌افزاری به‌روزی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از شبکه‌ی پرسرعت ۴G، تراشه‌ی ۶۴ بیتی و دوربین سلفی واید اشاره کرد. در حال حاضر دیزایر ۶۲۶، قیمتی کمتر از گلکسی S4 دارد. اما این اختلاف قیمت چندان بی‌دلیل به نظر نمی‌رسد، چرا که گلکسی S4 در آزمون‌های مختلف نظیر بنچ‌مارک AnTuTu نتیجه‌ی بهتری نسبت به دیزایر ۶۲۶ بدست آورده است. همچنین این میان‌رده‌ی تایوانی اندکی از گلکسی S4 سنگین‌تر و ضخیم‌تر است؛ اما با این وجود همچنان یک گوشی عالی برای بانوان به حساب می‌آید. درمجموع باید گفت که دیزایر ۶۲۶ در برخی از بخش‌ها برتر و در برخی دیگر ضعیف‌تر از گلکسی S4 است که این موضوع بستگی به نیاز کاربر دارد.

 

 

سامسونگ گلکسی A7

 

۳. گوشی‌های سری A سامسونگ

پیشنهاد آخر ما به بانوان، تنها به یک انتخاب ختم نمی‌شود؛ بلکه شامل دو گوشی است که هر دوی آن‌ها، عضوی از خانواده‌ی سری A سامسونگ به شمار می‌آیند. تا این جای کار خانواده‌ی A سامسونگ دارای سه عضو لایق گلکسی A5 ،A3 و A7 است که هر سه‌ی‌‌ آن‌ها از بدنه‌ای تمام فلزی بهره می‌برند. اما به دلیل آن‌که گلکسی A7 قیمتی بالاتر از یک میلیون دارد، این گوشی خود به خود از لیست ما خط می‌خورد. حال به سراغ دو گوشی دیگر می‌رویم. گلکسی A3 نخستین و کوچک‌ترین عضو این خانواده‌ی خوش‌ساخت است که همانند سایر برادران بزرگ‌تر خود جاذبه‌های فراوانی دارد. تمام گوشی‌های خانواده‌ی A سامسونگ دارای سه ویژگی بارز بدنه‌ی تماما فلزی و خوش ساخت، تراشه‌ی ۶۴ بیتی و دوربین سلفی باکیفیت هستند. درواقع کنار هم آمدن این سه ویژگی جذاب تحت برند «سامسونگ»، می‌تواند کاربران زیادی را به سمت خرید این گوشی‌ها نزدیک کند. اما اگر کاربران بر این باورند که اندکی اندازه‌ی نمایشگر گلکسی A3 برای‌شان کوچک است و به یک گوشی با حداقل اندازه‌ی نمایشگر ۵ اینچی نیاز دارند، ما گلکسی A5 را توصیه می‌کنیم. از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری، گلکسی A5 اندکی نسبت به A3 قدرتمندتر است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. محمد جواد

    از کجا باید خرید کنیم ؟

  2. mina

    چرا دیگه این سه گوشی رو نمی یارید؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه